2e hands 24 kanaals mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    2e hands 24 kanaals mixer

    Ik ben al een tijdje op de uitkijk om een goede 2e hands 24 kanaals mixer aan te schaffen voor hobby gebruik. mijn budget voor z'n tafel ligt zo rond de 1000, 1250 euro.

    Over het algemeen zal ik de tafel gebruiken om alternative rock en punk bandjes mee te versterken, ook zal ik soms een ska band erover heen laten spelen (vandaar 24 kanaals want die heb je dan wel nodig)

    de tafel die mij prima bevalt is de gl2200 van a&h met deze tafel heb ik gebruikers ervaring en voldoet verder prima aan de eisen die ik aan een mixer stel, zoals overzichtelijk, degelijk, gebruiksvriendelijk en een goeie kwaliteit.

    aleen voor de prijs van 1000 euro heb ik deze nog niet 2e hands kunnen vinden. (vaak 1750-2000 euro en dat word me net iets te gek)

    tafels die ik bijvoorbeeld regelmatig tegen kom rondom die prijs is bijvoorbeeld de soundcraft spirit lx7 mixer maar met deze tafel heb ik helemaal geen gebruikers ervaring. Ook van mackie zie ik regelmatig wat staan

    Wie kan mij wat meer informatie geven en mischien tips over soortgelijke tafels? en natuurlijk de voor en nadelen over de praktijkervaringen, en waar ik bijvoorbeeld op moet letten bij de aanschaf

    Ik heb ook al het een en ander uitgeplozen met de zoekfuntie maar daar kan ik niet echt iets vinden, wat direct mijn vraag beantwoord.

    Ik hoop wat te horen mvg Jens
    Last edited by jens; 21-05-06, 18:01.
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

    #2
    Is een Gl2000 24:4:2 in flightcase met harting 108 misschien wat voor je??
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

    Comment

    • 4uss
      • Aug 2005
      • 578

      #3
      Ik heb ook regelmatig naar tweedehands tafels gekeken, en ik zag af en toe wel de GL-2000 voorbij komen, de 24 of 32 kanaals versie voor tussen de 1000 en 1500 euro. Wel goed opletten, want bij een aantal ontbraken faderknoppen en dergelijken, en dan denk ik niet dat de kwaliteit van de tafel verder erg geweldig is.
      Er zijn natuurlijk ook andere merken op de markt, daar zullen vast ook reacties over komen.

      [edit] Ik zie dat er net een reactie tegelijkertijd is geplaatst, over die tafel heb ik het dus. Als deze in goede staat verkeert zou ik hem zeker nemen als ik jou was. Let wel op dat je dit niet op het forum gaat afhandelen, want dan krijg je de mod's aan je broek [/edit]

      Comment

      • Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

        #4
        hallo lx7 is een prima tafel ook overzichtelijk, nette eq en gaat alweer een aantal jaren mee. Wat verder hele mooie tafels zijn, (wel minder bekend) zijn de soundtracs solo series en de studiomaster showmix. Hele goede tafels met een zeer prettig geluid, door de onbekendheid ook heel netjes aan de prijs maar zeker de moeite waard om eens te gaan luisteren en beoordelen. Deze tafels zijn zo nu en dan wel te vinden.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

        Comment

        • Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

          #5
          Mackie is geen vergelijk met Soundcraft en A&H, zowel klanktechnisch als opbouwtechnisch en zou ik daarom schrappen van de lijst.

          Heb door de jaren heen redelijk wat Mackie-crap voorbij zien komen varierend van oud tot nieuw en allemaal met de meest exotische storingen die je met een tweedehands exemplaar zeker gaat tegenkomen.

          Daarbij is de service van Mackie naar mijn mening niet optimaal, dwz dat er gewoonweg geen onderdelen te krijgen zijn, zelfs niet van de topmodel tafels (40-8-2) en da's geen goed teken.

          Mechanisch en opbouwtechnisch gezien zijn de Mackie's budget; alles op 1 SMD plaat weggewerkt hetgeen onderhoud en reparatie nagenoeg onmogelijk maakt. Verder nog "gebruikelijke" problemen met flatcables en het feest der onzekerheid is compleet.

          Enfin, toch weer een heel verhaal ... de moraal is duidelijk ;-)

          Groeten en succes met de zoektocht !
          Meer is minder, minder is meer

          Comment

          • Imperator
            • Nov 2004
            • 71

            #6
            Wij gebruiken op school nu een jaar of 6 een Spririt LX-7. Naar mijn mening een erg prettige tafel. Tot nu toe nooit iets van storingen mee gehad. Ook is de tafel naar mijn mening ruim geneog opgezet (ik heb grote handen, maar nooit problemen). Ook de faders zijn goed soepel en orettig te bedienen.

            Het enige nadeel vind ik dat er geen (goede) Master pfl op zit (wij werken op school vanuit een behoorlijk slecht hok, dus soms kan het wel prettig zijn om je master te horen). Ook de Aux afl vind ik niet geweldig.

            Grt. Pim

            Comment

            • Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

              #7
              Koop geen soundcraft spirit 2e hands, tenzij je weet dat ie altijd ergens op een nette plaats heeft gestaan en netjes behandeld is. Die dingen zijn best leuk als ze nog maar net een paar jaar oud zijn, en ze klinken ook best ok, maar ze zijn gewoon te slap. Ik heb een paar keer een wat oudere lx7 onder m'n handen gehad, en dat was geen succes, ding was om de havenklap stuk. Ook ouwere 24-kanaals mackies mee gewerkt, ook geen succes, ruis, kraak, en soms gewoon helemaal nix (= geen geluid).
              Die A&H is de beste optie naar mijn mening.
              Kijk of je nog een gl2000 kan vinden, met mazzel een gl2200, en als ik het goed heb zijn er daarvoor ook nog gl2's gemaakt die nog steeds rondtouren hier en daar, dat zegt toch wel wat over die dingen.
              De groeten => Micha

              Comment

              • Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

                #8
                even inhaken op het mackie verhaal, ben het niet geheel met je eens, ik heb hier al JAREN een 1604 van mackie en die is wat mishandeld.. klank blijft goed en heb er nooit problemen mee gehad. ook verschillende 24 kanaals uitvoeringen, maar ook daarmee geen problemen ik denk dat het dus voor een groot deel ligt aan hoe je ermee omgaat en onder welke omstandigheden het gebruikt wordt

                er staat dat het voor hobby is en dan denk ik dat een mackie zeker wel voldoet.
                profesioneel gezien zou ik niet gaan voor een mackie, maar dat is een andere tak van sport.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                Comment

                • Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

                  #9
                  Ik heb hier ook een kleine mackie, cr1604vlz en die is ook nog prima. Dus ik moet je aan de ene kant wel gelijk geven. Maar die 24-kanaals uitvoeringen die ik heb gezien waren gewoon ronduit brak, nu kan dat idd komen door hoe ze behandeld zijn, maar ik zou het gewoon niet doen, vooral die grotere. Die A&H heeft daar een stuk minder last van, die heeft grotere faders, nette auxen (post eq), kan als monitortafel worden gebruikt enz...
                  De groeten => Micha

                  Comment

                  • Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

                    #10
                    Ha heren,

                    Met mackie moet ik toegeven dat de ellende recht evenredig stijgt met het aantal kanalen en de afmetingen; heb dan ook vooral de grotere tafels ter reparatie gehad ... en dat gaat constructie-technisch gezien echt nergens over.

                    Groeten !
                    Meer is minder, minder is meer

                    Comment

                    • robski
                      • Jul 2005
                      • 98

                      #11
                      Voor het soort muziek wat jij beschrijft kun je een soundcraft 400b overwegen. Kun je fijn zelf repareren als ie het niet doet, klinkt fantastisch, is alleen wat lomp in vergelijking met de tafels die hier verder worden voorgesteld.

                      Geen vers nieuw model maar daardoor wel verkrijgbaar binnen je budget en in zijn glorietijd een tafel die door iedere act werd geaccepteerd.

                      greetz Robski
                      Robski

                      my password keeps me newbie forever

                      Comment

                      • Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

                        #12
                        Denk dat in dat geval de 200b ook in aanmerking komt? Wordt volgens mij nu nog steeds door zeer veel technici als prettig ervaren?
                        De groeten => Micha

                        Comment

                        Working...