Speakers voor 1500m2 ca.2000 man

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daalmans
    • May 2006
    • 10

    Speakers voor 1500m2 ca.2000 man

    Beste deskundigen,
    Ik heb afgelopen jaar 2 zalen van IEDER 1500m2 van geluid laten voorzien maar waar ik niet tevreden mee was. Ik ben nu zelf aan het rondkijken. Ik heb een mooie offerte voor hangend geluid maar het is nogal prijzig Ik heb nu iets gevonden;


    [FONT=Arial][LEFT]PA set 2 x 2000 Watt 2 x bas M182T en 2 x top M30T(Digam) .[/LEFT]
    [/FONT]
    [FONT=Arial]

    [LEFT]Nu mijn vraag. Hoeveel mensen/ruimte met Hardcore (andere zaal is Urban) kan ik met zo'n set aan. De zaal is 30 breed en 50 lang. Ikzelf zat te denken aan;[/LEFT]


    [LEFT]2 Sets per zijde bij het podium
    1 Set per zijde 15 meter de zaal in
    1 Set per zijde 30 meter de zaal in[/LEFT]


    [LEFT]Wellicht is het teveel of juist te weinig; HIT ME En dank alvast![/LEFT]

    [/FONT]
    Last edited by daalmans; 08-05-06, 10:15.
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

    #2
    Dat is een Mach systeem wat je daar opnoemt.
    Je benadering over stacks in de zaal is niet helemaal juist, iemand die dit even kan uitleggen?
    SR20DET

    Comment

    • daalmans
      • May 2006
      • 10

      #3
      Ja, ik weet niet precies wat ik nodig heb; maar deze stacks kwam ik tegen. Mocht er een betere oplossing zijn dan lees ik het graag. Het is mogelijk om te riggen maar dat gaat meteen in de papieren lopen (dure oplossing).

      De vraag is dus eigenlijk;

      Ik heb een zaal van 30x50 en wil voor ca. 1500 tot 2000 man hardcore-muziek uit de speakers krijgen waar hun tevreden over kunnen zijn qua kwaliteit en volume. Wat is de slimste ünd goedkoopste oplossing?

      Comment

      • mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

        #4
        Ik zou zo uit het hoofd het volgende doen . (met dit type speakers)

        Ik zou alle subs voorin houden en daarboven op evenveel tops zetten.
        En dan halverwege de zaal aan beide kanten tops met een delay.
        Voorin 3/4 subs per kant met dus 3/4 tops per kant en halverwege 2 tops per kant.

        Dit is wel wat je minimaal nodig hebt. Je zou halverwege er ook nog een sub bij kunnen zetten.

        Comment

        • daalmans
          • May 2006
          • 10

          #5
          Mach speakersysteem 16,0 kW, 8x Ballister, 4x M30T, incl. versterkerrack
          € 675,00


          en dan daar een X aantal van huren?
          Last edited by daalmans; 06-05-06, 11:39.

          Comment

          • Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

            #6
            Als je het over X aantallen hebt... Heb je blijkbaar geld zat.

            Als een x aantal 3 is, heb je het wel over het huren van 2 duizend euro aan geluid. Dat moet RUIM voldoende zijn om een systeem in die zaal neer te zetten. En dan heb ik het niet over Mach, maar eerder een forse EAW of Martin set.

            In het geval van Martin: 6 wsx'en en 4 W8C toppen per kant is zat, geen delaystack. En kost geen 2000 euro.
            SR20DET

            Comment

            • Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

              #7
              Voor de Martin fans die zich afvragen: "Waarom een dubbele set?"

              -Nah, het moest toch hard??
              SR20DET

              Comment

              • mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

                #8
                Aan die sets van verhuurders moet je je niet binden; het zijn gewoon indicaties van sets. Als je daar naartoe gaat kun je meestal precies huren wat je nodig hebt.
                Die M12T's zijn een stuk minder krachtig dan die M30T's (12T is 420 rms en 30T is 840 rms). Ik heb laatst 4 M152i (kleiner broertje van de M182i) en 8 M12T's gehad op een buiten locatie (50 meter lang en 20 breed) en dat was net voldoende. Ik denk dat je met 6/8 maal M182i en 10/12 maal M12T's opzich wel uit komt.
                Die M12T's zijn wel minder krachtig, maar maken nog steeds een flinke bak herrie

                Comment

                • daalmans
                  • May 2006
                  • 10

                  #9
                  Ja, er is ca. 10.000 voor geluid maar het hoeft niet allemaal op Ik zal eens gaan kijken of ik de door jou (freek) geopperde sets kan spotten op het net...

                  Ik zal ook langs zo'n verhuurder gaan Mac-T maar wil eerst even inlezen/werken
                  Last edited by daalmans; 06-05-06, 11:53.

                  Comment

                  • mac tecson
                    • Feb 2006
                    • 348

                    #10
                    Originally posted by daalmans
                    Ja, er is ca. 10.000 voor geluid maar het hoeft niet allemaal op Ik zal eens gaan kijken of ik de door jou (freek) geopperde sets kan spotten op het net...

                    Ik zal ook langs zo'n verhuurder gaan Mac-T maar wil eerst even inlezen/werken
                    Uiteraard, daar moet je ook zeker mee beginnen.

                    Dan maar gelijk mijn advies als je voor een Mach systeem kiest:

                    Per kant voorin 4x Mach M182i en 4x M30T

                    Afhankelijk van de locatie kun je er ook nog een delay set neerzetten van 2x M30T per kant. Ik zou dit alleen doen als je met een hele droge zaal/hal te maken hebt waarin het geluid bij wijze van spreken vlak voor de speakers op de grond neervalt en totaal niet ver de zaal indraagt. Dat komt voor op locaties waarbij het dak in een kromming loopt en/of grote hoogte verschillen (4 meter of meer) in het plafond zitten. Ik een standaard sporthal is dat niet en is dus ook geen delaystack nodig

                    Comment

                    • Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

                      #11
                      Welke regio zit je? Mail me anders ff.
                      SR20DET

                      Comment

                      • daalmans
                        • May 2006
                        • 10

                        #12
                        Het is een rechte bak beton Denk aan de Matrixx in Nijmegen.

                        Comment

                        • daalmans
                          • May 2006
                          • 10

                          #13
                          Ik zit in Groningen (stad)

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            Originally posted by daalmans
                            Ik zit in Groningen (stad)
                            Hof en bano zitten bij je om de hoek. Ga daar s koffie drinken.

                            Comment

                            • daalmans
                              • May 2006
                              • 10

                              #15
                              Tja, wisselende ervaring met Hof qua geluid en licht. Maar ik zal eerst eens kijken naar hun prijslijst.

                              Het lijkt alsof de prijs het enige is waar het om draait; integendeel. Maar ik heb al te vaak teveel betaald voor dikke bagger en de adviezen van mensen die werken bij sommige bedrijven zijn niets anders dan marketing/verkooppraatjes. Dus ik ga dit keer mezelf helemaal verdiepen in de materie. Is nog leuk ook om te doen
                              Last edited by daalmans; 06-05-06, 12:21.

                              Comment

                              Working...