DBX DriveRack 260

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreddyL
    • Mar 2004
    • 57

    DBX DriveRack 260

    Zou dit een goede keuze zijn om een DBX DriveRack 260 te gebruiken , Ik gebruik 2x een subwoofer aangedreven door 1 QSC versterker , en ik gebruik ook 2x RCF Art 325A gepowerd , maar daar zit geen toonregeling op.

    via mijn mengtafel ga ik naar de Behringer Ultra Curve (eq compresser enz) en dan naar de crossover AC One Dynacord ,

    Nu zou ik graag met die DBX DriveRack 260, alles appart kunnen eq´n ,
    daar zijn 2 inputs en 6 outputs die je ieder kan instellen.

    de huidige subs wil ik binnenkort vervangen door gepowerde subs.

    zou die DBX Driverack aan te prijzen zijn ? graag uw mening.
    fred

    [FONT=Tahoma][/FONT]
  • Decitech
    • Mar 2006
    • 63

    #2
    Ik vind het een erg raar verhaal, normaal gesproken zijn goede actieve speakers al van zichzelf processed. Daarbij hebben de goedkopere speakers ook aangepaste versterkers ingebouwt *die daar voor gemaakt zijn* een driverack is normaal gesproken voor passieve speakers met losse amplifiers.
    "If you like the resonsance you're going to bounce''

    Comment

    • mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

      #3
      als je een tweeweg (of meer) systeem gebruikt zul je een processor nodig hebben. ook bij actief.

      Comment

      • Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

        #4
        Dat hangt er maar helemaal vanaf, als je een set hebt die goed bij elkaar past is dat helemaal niet nodig actief. Normaal gesproken filtert een actieve kast zichzelf, oftewel sub weergeeft geen hoog, en hoog stopt op een gegeven moment met sub geven. Wat dus perfect op elkaar aan kan sluiten.

        Als ik jou was zou ik kijken naar de bijbehorende sub van de ART (als die bestaat en ook nog netjes klinkt) als het gebouwd is zoals je zou verwachten kan je de cross-over er dan uitgooien. En heb je aan die ultra-curve genoeg, of als je nog iets netter wilt kan je die er ook uithalen en er een nette anologe eq voor in de plaats zetten. Ik denk dat die driverack iets over-done is, vooral omdat die actieve kasten al processing van zichzelf hebben.
        De groeten => Micha

        Comment

        • FreddyL
          • Mar 2004
          • 57

          #5
          hallo
          Bedankt voor de raad , misschien nog even afwachten tot ik mijn gepowerde subs heb gekocht en kijken wat dit geeft , ja de art serie heeft een sub de Art 705-As , maar ik twijfel nog wel een beetje , ik heb de indruk dat die misschien wat te kort komt bij die Art 325A , moet dit nog even uittesten......wat die anologe eq betrefd , zou dit kwalitatief beter zijn dan de eq van "Behringer Ultra Curve"
          mvg
          Fred

          Comment

          • Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

            #6
            Hoewel veel mensen erg te spreken zijn over de Ultra Curve heeft ie toch 2 dingen tegen: Hij is digitaal, en het is een behringer. Een goede anologe eq zal beter klinken en werkt sneller, een 2e hands Klark of Apex is nog best te betalen En dbx heeft zelf geloof ik ook wel een leuke eq.
            De groeten => Micha

            Comment

            Working...