Vraag over 15'' basspeaker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bassie b
    • Nov 2004
    • 57

    Vraag over 15'' basspeaker

    heb een paar wbins op de kop getikt en daar zitten 2 15'' eminence mechaelis 15/300 l 300watt per kast in staat een datum op 1996 maar kan helemaal geen specificaties over vinden
    kent iemand deze speakers of heeft iemand er specificaties van
    bvd
    matthijs
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    #2
    Die kasten zijn gebouwd door Huib Michaelis.
    Huib was jarenlang de importeur van Eminence speakers en gebruikte die dus ook in zijn ontwerpen.
    De speakers in jouw kasten kan je denk ik wel hier terugvinden,
    Eminence Speaker is America's premier manufacturer of guitar speakers, bass speakers, and professional audio loudspeakers since 1966.

    Anders moet je even contact opnemen met Huib die tegenwoordig werkt
    bij Audiobizz.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

    Comment

    • HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 650

      #3
      Michaelis ( wie kent ze niet ...)heeft lange tijd gebruik gemaakt van de onderlijn van Eminence. KIjk eens op thiele/small parameters op het net of er iets over te vinden is.

      Ik heb ooit wel eens gelezen dat ze ook Eminence speakers gebruikten welke volgens hun specificatie is gemaakt. Of dit ook echts zo was, weet ik niet, kan net zo goed een marketingtruc geweest zijn.

      In de serie die ik gehad heb zat de A15 ( voorloper van de huidige serie ) en had een belasting van 150 Watt rms, een Fs van 41 Hz ( welke hij nooit niet haalde ) en ging niet echt bijster diep met een niet al te best rendement van 95 db.

      Comment

      Working...