Soundcraft VI6

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    Soundcraft VI6

    En zie daar, Soundcraft ook een nieuwe digitale tafel,

    亚洲视频无码一区,人妻系列av无码专区免费,国产精品狼友视频第一页,中文字幕亚洲欧美在线视频,欧洲人与动牲交α欧美精品,国产精品无码一区二区久久久,国产一精品一av一免费爽爽,国产精品无码一区二区久久久,亚洲国产精品一区二区九九涩,国产精品久久久久久搜索,国产高清一区二区三区人妖
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

    #2
    Die faderglow functie is echt stoer heb hem in frankfurt even gezien....
    Het schijnt gewoon een Studer console te zijn in een ander jasje. Dus hier mag wel wat van verwacht worden. Verder geldt een beetje het zelfde als voor de midas console...... beetje laat.....
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Originally posted by meyerfreak
      Verder geldt een beetje het zelfde als voor de midas console...... beetje laat.....
      Ach ja, ze hebben van soundcraft/spirit toen die digital 328 gehad, dat was een te gek apparaat maar die is nooit echt geaccepteerd. Tenminste ik kom het ding nooit tegen.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

        #4
        Ja ik ken'm maar dat was toch ook een soort 01V achtige machine....
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

        Comment

        • R@dical
          • May 2006
          • 33

          #5
          lijkt erg op een Digico d5
          Vind de xl8 1 van de beste consoles, gezien in Frankfurt.
          Hof audio krijgt er 1, ken die lui wel dus ga daar mooi even oefenen

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            die digital 328 had een systeem dat de rij knoppen boven de faders samen als het ware een liggende channelstrip vormden. Je hebt dan ahw een gewoon broodje met alle knoppen van een kanaal direct voorhanden.

            Ik vraag mij nog steeds af waarom andere fabrikanten die setup niet gebruiken en met allemaal functieschermen blijven werken. Ik zou het liefst een rij knoppen als ' master broodje' willen hebben met een rij aanraakgevoelige faders voor de kanaalselectie.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • neeltje
              • Apr 2003
              • 295

              #7
              Originally posted by showband
              die digital 328 had een systeem dat de rij knoppen boven de faders samen als het ware een liggende channelstrip vormden. Je hebt dan ahw een gewoon broodje met alle knoppen van een kanaal direct voorhanden.

              Je bedoelt het systeem wat beperkt op een Digico en uitgebreid op de Digidesings Venue zit? Of bedoel je nog iets anders?

              Ik vraag mij nog steeds af waarom andere fabrikanten die setup niet gebruiken en met allemaal functieschermen blijven werken. Ik zou het liefst een rij knoppen als ' master broodje' willen hebben met een rij aanraakgevoelige faders voor de kanaalselectie.
              Het grote voordeel van een digitale tafel is dat je ze kan configureren. Dwz dat je net kan kiezen wat je af dan niet op je tafel wil hebben. ALs jij echter met een vast kanaalbroodje wil werken, wordt bijvoorbeeld wel erg moeilijk om te veranderen tussen 16 en 24 aux-en, laat staan dat we naar 32 gaan kijken. Daarenboven willen we allemaal nog wel een uitgebreidde matrix (ik ga geen XL88 extra meesleuren, hé), een degelijke FX-engine, compressors en gate's, die we liefst nog kunnen kiezen tussen verschillende al dan niet pro-tools plug in's, etc, etc, etc, ...
              Als fabrikant moet je dus keuze's gaan maken tussen wat je wil aanbieden aan je klanten, die liefst zoveel mogelijk willen, en dat zo overzichtelijk mogelijk, en dan liest niet de handleiding moeten vastnemen, en tegelijk mag het niet te groot zijn, moet het veel faders hebben en willen we geen menu's en 128 kanalen.

              Laten we nu toch eens FF allemaal eerst met die krengen leren werken, dan begrijpen we teminste waarom een fabricant voor een bepaalde lay-out heeft gekozen, en zien we wat er de voor en nadelen van zijn.
              "En Go"

              Comment

              • meyerfreak
                • Mar 2004
                • 142

                #8
                lijkt erg op een Digico d5
                Vind de xl8 1 van de beste consoles, gezien in Frankfurt.
                Hof audio krijgt er 1, ken die lui wel dus ga daar mooi even oefenen
                @radical; ooit weleens op een D5 gemixt dan? hij lijkt in de verste verte niet op een D5 !!
                ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

                Comment

                • R@dical
                  • May 2006
                  • 33

                  #9
                  wie zegt dat ik het heb over hoe het gebruik is. hoe kan ik dat nou weten als ik nooit op een vi6 heb gemixt. en ja heb wel op een d5 gemixt. Had het alleen over uiterlijk.

                  Comment

                  • Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

                    #10
                    Originally posted by showband
                    die digital 328 had een systeem dat de rij knoppen boven de faders samen als het ware een liggende channelstrip vormden. Je hebt dan ahw een gewoon broodje met alle knoppen van een kanaal direct voorhanden.

                    Ik vraag mij nog steeds af waarom andere fabrikanten die setup niet gebruiken en met allemaal functieschermen blijven werken. Ik zou het liefst een rij knoppen als ' master broodje' willen hebben met een rij aanraakgevoelige faders voor de kanaalselectie.


                    Zoiets bedoel je?
                    De groeten => Micha

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Originally posted by neeltje
                      Het grote voordeel van een digitale tafel is dat je ze kan configureren. Dwz dat je net kan kiezen wat je af dan niet op je tafel wil hebben. ALs jij echter met een vast kanaalbroodje wil werken, wordt bijvoorbeeld wel erg moeilijk om te veranderen tussen 16 en 24 aux-en, laat staan dat we naar 32 gaan kijken. Daarenboven willen we allemaal nog wel een uitgebreidde matrix (ik ga geen XL88 extra meesleuren, hé), een degelijke FX-engine, compressors en gate's, die we liefst nog kunnen kiezen tussen verschillende al dan niet pro-tools plug in's, etc, etc, etc, ...
                      Als fabrikant moet je dus keuze's gaan maken tussen wat je wil aanbieden aan je klanten, die liefst zoveel mogelijk willen, en dat zo overzichtelijk mogelijk, en dan liest niet de handleiding moeten vastnemen, en tegelijk mag het niet te groot zijn, moet het veel faders hebben en willen we geen menu's en 128 kanalen.

                      Laten we nu toch eens FF allemaal eerst met die krengen leren werken, dan begrijpen we teminste waarom een fabricant voor een bepaalde lay-out heeft gekozen, en zien we wat er de voor en nadelen van zijn.
                      Channelstrip werkt toch echt wel ook met veel auxjes. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld een inovason (jammer dat er volgens mij maar 1 is in NL). Daarbij heb je alle funkties in de strip zitten incl dynamics. De auxjes benader je door de master van de aux aan te tikken. Alles dus maar 1 'drukknop' verwijderd van je 'home' standje.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

                        #12
                        Originally posted by meyerfreak
                        Ja ik ken'm maar dat was toch ook een soort 01V achtige machine....
                        qua formaat en mogelijkheden wel. Was wel een stuk overzichtelijker en klonk toch ook wel eens stuk beter.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

                        Comment

                        • Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

                          #13
                          Ik heb afgelopen zaterdag eventjes mee genoten bij een Vi6. Mijn eerste indruk : fantastisch! Ik heb zelf wel eens met Yamaha dingetjes gewerkt, maar een Vi vind ik prettiger in gebruik, tot dusver, 5 touchscreentjes, op 4 schermpjes de kanalen met toonregeling, compr. gate of de-esser, aux-en een keer erop duwen en hop...de funktie die je wilt gebruiken bij het betreffende kanaal..Schermpje 5 voor de master sectie...Hij doet erg analoog aan...En voor een prijs van rond de € 60000,00 bruto vind ik het meevallen...
                          Olaf Duffhuës

                          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                          Comment

                          • tididi
                            • Aug 2001
                            • 352

                            #14
                            Laten we nu toch eens FF allemaal eerst met die krengen leren werken, dan begrijpen we teminste waarom een fabricant voor een bepaalde lay-out heeft gekozen, en zien we wat er de voor en nadelen van zijn.[/quote]
                            dit kan je natuurlijk ook al een beetje mee leren werken met de virtual vi6 down te loaden en daarmee vast alles te proberen.
                            staat op de site van soundcraft.
                            ik ben er al een beetje meer wijs mee geworden zo.
                            p.j

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by tididi
                              Laten we nu toch eens FF allemaal eerst met die krengen leren werken, dan begrijpen we teminste waarom een fabricant voor een bepaalde lay-out heeft gekozen, en zien we wat er de voor en nadelen van zijn.
                              dit kan je natuurlijk ook al een beetje mee leren werken met de virtual vi6 down te loaden en daarmee vast alles te proberen.
                              staat op de site van soundcraft.
                              ik ben er al een beetje meer wijs mee geworden zo.
                              Het probleem van die "krengen" is dat je ze eerst moet kopen en in de praktijk gebruiken, vooraleer je er grondig mee kan leren werken, want ik ken geen enkele fabrikant die zomaar efkes een console meegeeft voor een paar maand om te proberen.
                              Als je dan moet vaststellen dat je een miskoop hebt gedaan, ben je ferm gesjost.
                              Last edited by frederic; 02-02-09, 20:28.

                              Comment

                              Working...