***** Christ Superstar - lage toon voor aanvang

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deurklink

    ***** Christ Superstar - lage toon voor aanvang

    Een tijdje geleden kwam deze musical langs tijdens mijn stage in Deventer. Voordat de voorstelling begon hadden ze een lage toon die constant afgespeeld werd. Weet iemand hoeveel Hz deze toon ongeveer heeft? Ik wil dit namelijk ook proberen bij mijn afstudeerproject.

    Alvast bedankt!
  • mertens
    • Mar 2001
    • 53

    #2
    dat is 50Hz en heet en kut dimmer lichtbrom

    Comment

    • deurklink

      #3
      Hehe nee dat was het zeker niet! Het was een bewuste toon om een dramatisch effect aan het geheel te geven! En een 50 hz brom van dimmers had ik zelf ook wel herkend! Dit was heel bewust gegenereerd!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        dit kan een "grosse caise" zijn.
        Grote trom met diameter 1.3m.
        Als men daar op gaat roffelen kan men een effect creëren die zeer zacht maar ver reikt.

        Comment

        • deurklink

          #5
          Originally posted by frederic
          dit kan een "grosse caise" zijn.
          Grote trom met diameter 1.3m.
          Als men daar op gaat roffelen kan men een effect creëren die zeer zacht maar ver reikt.
          Het was ook geen roffel het was een constante toon die volgens mij de geluidsman aanzette!

          Comment

          • Jasper Ravesteijn
            • Aug 2004
            • 39

            #6
            Deze brom wordt gratis bijgeleverd bij de Mackie TT24

            geintje

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              poging tot sub-test?

              Comment

              • deurklink

                #8
                Originally posted by Jasper Ravesteijn
                Deze brom wordt gratis bijgeleverd bij de Mackie TT24

                geintje
                En die brom kwam dan uit een heritage dus dat heeft weinig met mackie te maken! En voor de hobby ist nog niet zo gek die TT 24 ! En met de laatst software update hebben wij weinig klagen meer.. Maar dat terzijde!

                Maar euhm is er niemand die in het theater werkt die deze voorstelling gezien heeft? Of iemand die er aan mee heeft gewerkt! Want schijnbaar lijkt niemand te begrijpen waar ik op doel...!

                Comment

                • robski
                  • Jul 2005
                  • 98

                  #9
                  Bij tafels als een heritage zit er een oscillator op de tafel. daarmee kun je een testtoon met regelbare frequentie naar verschillende uitgangsbussen van de tafel sturen. Dit is bedoeld als een soort ingebouwde testgenerator, i.p.v. een cd tje afspelen kun je daarmee al je bussen testen en vervolgens ook je PA.

                  Het idee dat het gebruikt wordt om een spannend intro te vcreeren klinkt mij wat vreemd in de oren. Maar als het je ermee bereikt wat je wil kan dat prima.

                  groeten Rob
                  Robski

                  my password keeps me newbie forever

                  Comment

                  • deurklink

                    #10
                    Zucht... ik druk me niet goed genoeg uit denk ik! Ik maakte even een zijsprong naar de heritage ivbm de opmerking of de tt. Uiteindelijk kwam die toon via de mengtafel op de PA terecht! Dat hij met ocilator had gemaakt kunnen worden kon ik ook wel verzinnen..

                    De aanpassing door mod om testtoon in de titel te zetten van deze topic is dus ook niet helemaal op de plaats! Want het heeft niks met testen te maken!

                    Maar let maar eens op ! Dramatisch films /documentaires maken hier op spannende delen ook gebruik van!

                    Vraag is alleen wat voor'n toon is het! Voor het zelfde geld is een contrabas die een lage toon speelt!? Ik weet het niet...
                    Last edited by Guest; 28-04-06, 00:16.

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      Damn,

                      Heb ik deze voorstelling drie keer gezien....herkende ik het verhaal van die lage toon niet.
                      Exuus voor het verkeerd lezen!

                      ps. Geen idee hoe deze toon wordt gegenereerd, kan ook uit de band komen niet?
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        Ik hoop hier binnenkort op terug te komen. er zitten wat oud bandleden daar op het toneel. Een oud toetseniste van mijn band zit in het orkestje. Stay posted.
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

                          #13
                          Probeer eens te spelen met een toongenerator? Misschien dat je er dan op komt. Bedenk alleen wel dat dit echt 1 frequentie is, dus zonder boventonen. Dit laat het nogal "alien" klinken (weet niet of je het zo ervaarde). Als dat niet het geval was, was het waarschijnlijk gewoon door een instrument (al dan niet electrisch) ingespeeld.

                          Comment

                          • deurklink

                            #14
                            Originally posted by jurjen_barel
                            Probeer eens te spelen met een toongenerator? Misschien dat je er dan op komt. Bedenk alleen wel dat dit echt 1 frequentie is, dus zonder boventonen. Dit laat het nogal "alien" klinken (weet niet of je het zo ervaarde). Als dat niet het geval was, was het waarschijnlijk gewoon door een instrument (al dan niet electrisch) ingespeeld.
                            Heb ik al geprobeerd maar kan niet goed genoeg voor de geest halen hoe het was! Ik wacht dus af!

                            Comment

                            • Enrico
                              • Jun 2004
                              • 28

                              #15
                              Ik heb de voorstelling ook gezien en heb inderdaad de toon ook gehoord.
                              Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed dat het gewoon een lage toont uit de synthesaiser was (sting voice - strijkers dus-) met een soort van eeuwige sustain.

                              Mocht je het zelfde effect willen behalen, neem je een keyboard-je- en houd je een van de toetsen ingedrukt tot je het zat bent.

                              there you got it!
                              BOEM is HO!

                              Comment

                              Working...