Klark Teknik Square one dynamics ervaring?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

    Klark Teknik Square one dynamics ervaring?



    Heeft iemand al ervaring hiermee?
    Ik zag er al eentje op paaspop/schijndel op mon. positie staan (purple)...
    Is er al vergeleken met bijv. dbx compressors?
    Hoe zijn de gates?
    Ben geen fan van de presonus-variant, best jammer wel want superhandig en compact.
    Als dit wel deugt bestel ik haar meteen... (zoveel knoppen lijkt me vrouwelijk )
    knoppen en waarden :)
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

    #2
    Dat vind ik een hele goed vraag, ben er ook erg benieuwd naar. We wachten samen af op reacties......

    Comment

    • Pascal A
      • Apr 2006
      • 6

      #3
      Als je een keer een KT Square One Dynamics wil proberen hoor ik dat graag.
      Last edited by Pascal A; 25-04-06, 20:32.

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Altijd welkom Pascal....
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • sd_2
          • Dec 2005
          • 134

          #5
          Beste mensen,

          Ik vraag me af of er in de tussentijd al nieuwe reacties bij mensen zijn ontstaan over dit apparaat. Zijn er al meerder die met hem gewerkt hebben. Laat het ons weten...

          Gr, Dennis

          Comment

          • soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

            #6
            ik als lichtnicht heb er niet mee gewerkt, collega;s van mij zijn er zeer positief over. en die paarse kleur.. ach went wel, de ledjes die in dat ding zitten maken het wel weer goed
            de groeten SCF

            Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

            Comment

            • dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

              #7
              Ik heb hem globaal getest, maar nog niet in een live situatie.
              Reactie is meer dan positief van deze kant.
              De compressor lijkt ook super te werken, weinig tot geen hoogverlies.
              Side-chain filter is ook erg fijn.
              knoppen en waarden :)

              Comment

              • sd_2
                • Dec 2005
                • 134

                #8
                Kan ik er hier dan van uitgaan dat deze budget serie van Klark te gebruiken is naast medium of toprange apparaten van andere merken, of is dit wat de grof uitgedrukt?

                Comment

                • Pascal A
                  • Apr 2006
                  • 6

                  #9
                  Originally posted by sd_2
                  Kan ik er hier dan van uitgaan dat deze budget serie van Klark te gebruiken is naast medium of toprange apparaten van andere merken, of is dit wat de grof uitgedrukt?
                  Het is beslist geen low-budget serie van Klark Teknik. Maar laten we zeggen een medium budget serie welke gepositioneerd wordt net onder Klark's DN serie.

                  Comment

                  • jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

                    #10
                    Heeft iemand al een keer in de praktijk gedraaid met de KT-Square's?

                    Hoe zijn ze in vergelijk met Drawmer 241 / DBX 1066?

                    Comment

                    • SM
                      • Oct 2004
                      • 129

                      #11
                      Yup, inmiddels paar keer tegengekomen.

                      Mijn mening: Het doet het, maar het maakt je geluid toch wat dunnig. De compressie klinkt wel OK, maar het signaal door het gehele apparaat, ook zonder compressie klinkt plat. (let wel, ik trek BSS Opal ook altijd uit de insert: liever ongecompressed)

                      Kortom: jammer dat ook deze merknaam van het midas/KT-bedrijf te grabbel wordt gegooid.

                      S. (geen gearsnob, maar heeft liever 1 ding heel goed dan alle kanalen een goedkope insert)

                      Comment

                      • Robin.vd.Have
                        • Nov 2005
                        • 165

                        #12
                        Ja al wel ervaring mee, maar wel een hele andere dan hierboven.
                        Ik vind het een fijne comp. En in 3he gewoon 8 kantjes bij je. En tsja iedereen verzint een ander kleurtje voor z'n apparatuur dus dat paars kan er ook nog wel bij.

                        Ook de SQ1 EQ vind ik een goede (goedkopere) oplossing voor de DN370.

                        M.V.G

                        Comment

                        • Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

                          #13
                          Ok, maar waarmee vergelijk je dit app dan??

                          ofwel, in verhouding waarmee wordt het geluid dunnetjes??

                          Ik ben het met je eens dat deze "Goedkopere" versie minder klinkt als de top lijn van Klark. Maar komop daar zit hem ook het prijsverschil. Ik ben het absoluut niet met je eens dat de naam te grabbel wordt gegooid, want het is nog steeds een zeer goed apparaat.

                          je moet geen appels met peren gaan vergelijken.

                          zoals jij het doet klinken is het iets dat je beter op de plank kan laten staan, maar het is nog altijd zo dat de meeste die dit als hebby hebben of semi profi bezig niet de financieele middelen hebben om overal maar de topserie van aan te schaffen.

                          overigens niets persoonlijks hoor, ik ken je verder niet, maar met deze square-one en een bss opal hoef je je niet te schamen. Ik weet niet wat voor klussen jij zoal doet, maar als je een opal slecht vindt klinken, wat voor systeem draai je dan over? Ik ben nl. van mening dat je wel een heel goed systeem moet hebben draaien wil een BSS opal deze echt slecht beinvloeden.
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                          Comment

                          • martijn verkerk
                            • Nov 2005
                            • 300

                            #14
                            ben het met sm eens
                            square one comp hoor je werken (een goede comp hoor je niet) en klimkt idd dun
                            de gate's kun je ook niet natuurlijk hun werk laten doen ze gaan heel snel klikken.
                            headroom van deze machine is ook erg treurig gaat bij minste al over de zeik
                            als ik ze tegenkom gebruik ik geen inserts omdat ze teveel van je sound vernagelen.

                            bss opal is ook heel erg leuk maar zelfde verhaal als de squares
                            ik denk dat het zelfde verhaal is als de verona's etc
                            klark heeft een goede naam met high end producten de square's zijn echt een hele grote stap terug (technisch gezien) marketing technisch goede zet (zelfde als de nep midassen) er zorden er veel van verkocht

                            ik vergelijk het toch met behringer (zonder al te veel mensen voor hun kop te slaan)


                            (mijn vergelijkings matriaal zijn de bss dpr, xta,echte klarks etc)

                            (het blijft zo voor elk budget z'n machine maar ik zou met een klein budget nog liever voor behringer kiezen als square one )

                            (ff voor de duidelijkheid niet de intentie iemand hiermee naar benedente trappen die deze machines wel gebruikt)

                            Comment

                            • Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

                              #15
                              Originally posted by Upgrading your system
                              overigens niets persoonlijks hoor, ik ken je verder niet, maar met deze square-one en een bss opal hoef je je niet te schamen. Ik weet niet wat voor klussen jij zoal doet, maar als je een opal slecht vindt klinken, wat voor systeem draai je dan over? Ik ben nl. van mening dat je wel een heel goed systeem moet hebben draaien wil een BSS opal deze echt slecht beinvloeden.
                              Er zijn mensen die compressie op zichzelf gewoon minder vinden klinken, en daarom elke compressor afwijzen, en er zijn mensen die niet zonder kunnen.
                              Als al je apparatuur (vooral je speakers en je microfoons) goed zijn, en je hebt een goeie band, is er prima te werken zonder compressie. Het heeft 2 voordelen, het maakt je mix levendiger, en het kost veel minder geld. Het eerste is persoonlijk, maar het is de moeite waard om uit te proberen.
                              De groeten => Micha

                              Comment

                              Working...