Drumstel in plexi-glas

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ofie
    • Mar 2006
    • 6

    Drumstel in plexi-glas

    Ik werk als geluidstechnicus voor een amusementsorkest. Vaak werken we ook in wat kleinere zaaltjes b.v. bruiloften.
    Jullie snappen al waar ik naar toe wil!!!!

    Het drumstel gaat veel te hard waardoor ik de rest ook harder moet gaan zetten. Resultaat----> Veel mensen klagen. Te hard!!!!

    Na veel zeuren gaat de drummer eindelijk overstag. Hij wil plexiglas om zijn drumstel gaan plaatsen.

    Hebben jullie ervaring daarmee? Wat voor systeem kan je het beste gebruiken? Hoe hoog, hoe breed, hoe dik???

    Groetjes;

    Hans
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

    #2
    Originally posted by ofie

    Na veel zeuren gaat de drummer eindelijk overstag. Hij wil plexiglas om zijn drumstel gaan plaatsen.
    Of je laat de drummer minder hard spelen! jahhh!!!!

    Goudvissen doe je in een kom of plexieglazen bak..En een drummer is nog steeds geen goudvis..
    lala..

    Comment

    • paulheu
      • Oct 2003
      • 156

      #3
      Transparant Paneel met 4 Segmenten 4 Segmenten met verbindingsstukken (hinges), Voor volume control op het podium en voor een zuivere mix in de studio, Geluidsafscherming van drumstellen, versterkers of instrumenten, Eenvoudig te hanteren doordat...

      Comment

      • ofie
        • Mar 2006
        • 6

        #4
        In de praktijk blijkt dat niet te werken!

        Comment

        • paulheu
          • Oct 2003
          • 156

          #5
          Wat niet? zachter spelen of een plexiglas afscherming.

          Een goede drummer kan met behoud van dynamiek en speelstijl op een lager volume spelen, daar zijn diverse hulpmiddelen voor.. En het is voor een groot deel een kwestie van techniek (en instelling van de drummer).

          Comment

          • mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

            #6
            Inderdaad. Die beste man moet gewoon minder hard meppen.
            Ik denk dat zo'n scherm wel iets gehelpt, maar het meeste gaat er gewoon door en over heen. Dus veel winst zul je niet hebben vrees ik

            Comment

            • meyerfreak
              • Mar 2004
              • 142

              #7
              Ik vind dat het wel degelijk zin heeft mits goed gebruikt
              'k denk dat het overgrote deel van de mensen (op de buhne en in de zaal) het meeste last hebben van de cymbals en snare.
              Kijk, het laag wat uit je kick en toms komt houd je niet tegen met een plexiglas plaatje (zet maar eens voor je subs!) maar het mid en hoog wat van je cymbals en snare komt kan wel gereduceert worden !!

              Of het er visueel aantrekkelijker op wordt is natuurlijk een ander verhaal..

              Groet
              Steven
              Last edited by meyerfreak; 23-04-06, 15:06.
              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

              Comment

              • Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

                #8
                Ik gebruik als het nodig is 2 kleinere plexiglas schermen (50 x 50 cm) die ik op microfoonstands voor de cymbals plaats. Met een beetje spelen krijg je dit goed werkend, en het ziet er stukken netter uit dan zo'n vissekom.
                Lid van het Front tegen zijlicht

                Comment

                • bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

                  #9
                  'k denk dat het overgrote deel van de mensen (op de buhne en in de zaal) het meeste last hebben van de cymbals en snare.
                  Dit zijn in mijn ogen ook de absolute boosdoeners !!

                  Probeer eens een andere snare voor de kleinere optredens,
                  bv een maple in plaats van een metalen ketel, en evt een
                  gedempt topvel zoals de Evans Genera dry.
                  Voor cymbals zijn er ook vele dempers verkrijgbaar, je kan er bv
                  ook die handige moongels op plakken, scheelt echt
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                  Comment

                  • disckiller
                    • Feb 2006
                    • 136

                    #10
                    Ik denk dat een plexiglas plaat rond de drummer misschien wel er feedback gevoelig kan werken icm de drummonitor en de overhead microfoons of valt dit mee?

                    Comment

                    • Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

                      #11
                      Feedback van overheads op de monitor zal je niet snel hebben, met plexiglas er tussen nog minder snel. Reflectie van kick / snare / toms is miniem dus feedback daarvan hoef je ook niet te verwachten.

                      Laatst trouwens de plexiglas schermen op mic.stands gezet met daarvoor (op dezelfde schroefdraad) de C414's. Werkt verassend goed!
                      Lid van het Front tegen zijlicht

                      Comment

                      • Rookie
                        • Nov 2004
                        • 104

                        #12
                        Miss kan je eens steuken bij de drummer voor een electronische drum :-)
                        Dit is nog het stilst.
                        Er is altijd iets wat je kan bij leren

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          Ik wil even opmerken dat die opmerking van "moet ie maar zacht leren spelen daar zijn technieken voor" weer getuigen van een hoog koffietafel gehalte.

                          Juist met akoestische instrumenten en extreem kleine ruimtes zoals cafe's, is dit gelul in de ruimte. Sommige dingen kunnen gewoon niet. Ik moet bijvoorbeeld de eerste drummer nog zien die op een hoog tempo alle chrash accenten van eye of the tiger overtuigend pakt terwijl die bekkens dan zo zacht klinken dat je er als bandlid prettig naast kan staan in een kroeg.

                          En JA, je kan dan zacht genoeg die bekkens raken maar dan klinkt het nergens naar. Met acoustische zaken zoals trommels, spaanse gitaren, zangstemmen en dergelijke hoort zelfs de amuzikale luisteraar nog dat je "zacht staat te spelen" (joe speult die nummers nie goe knul. Dat is geen jazz) Dat verschil is namelijk erg groot. Als de persoon die het item poste met een normale drummer werkt en er niet uitkomt. (thin crashes, lichte stokken, normale drummer aanslag) Dan is zo een ding nog ruim boven de 100dB naast de zanger zijn oor in een cafe. Dus help die gast met zinnige opmerkingen over plexi-vissenkommen of houd je domme kommentaar even binnen.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            elektronische kits worden echt steeds beter! Overweeg het eens met de band en experimenteer wat. Het neemt alle genoemde problemen weg, de drummer hoeft zichzelf niet in te houden. het totale podiumvolume gaat omlaag inc. monitorlevels. De kit is ook wat compacter, er gaan minder mics mee, als de sounds op orde zijn kun je het met een lijntje L/R af.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • ofie
                              • Mar 2006
                              • 6

                              #15
                              Alvast bedankt voor jullie reacties.

                              Ik zal even ingaan op de voorgaande schrijvers!

                              De praktijk wijst uit dat zachter drummen niet werkt. Dat was overigens mijn eerste verzoek aan de drummer.
                              Als je met zo'n orkest gaat werken wat al 15 jaar bestaat heb je ook met zijn geschiedenis te maken. Zo heb ik geen invloed gehad op de keuze van apparatuur. Het Pearl-drumstel (relatief kort geleden aangeschaft) geeft b.v. van zichzelf een groot volume (klinkt overigens wel goed). Voor mijn tijd heeft de drummer al een electronisch drumstel gehad. Omdat dit niet beviel is deze weer verkocht!! Het is niet anders!
                              Vandaar dat ik naar andere middelen zoek. Ik verwacht n.l. niet dat de slagwerker weer die dingen aan gaat schaffen die vroeger niet bevielen en wat hem weer een hoop geld gaat kosten.
                              Enthousiast is de drummer overigens niet om achter glas te gaan, doch hij begrijpt dat de klant koning is.
                              Wie is niet op zo'n bruiloft geweest waar de band staat te self-kicken en dat het publiek niet weet hoever ze van de boxen moeten afkomen om geen gehoorbeschadiging op te lopen.

                              Comment

                              Working...