Bose 802 vraag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

    Bose 802 vraag

    Ik heb laatst 2 bose 802tjes binnengehad waarvan bij elke kast 1 speakertje fullrange geluid geeft en de andere 7 alleen op de achtergrond klinken.. , wat zou er aan de hand kunnen zijn?

    zou er iets mis zijn met het filter?
    of zou er ergens 1 speakertje aanlopen waardoor de rest ook minder klinkt..

    op het oog lijkt er niks mis te zijn met de speakertjes.. lopen niet aan, zien er nieuw uit.. maar ja zegt niks natuurlijk
    Bart
  • neeltje
    • Apr 2003
    • 295

    #2
    om echt goed te kunnen weten wat er met die krengen aan de hand is, zou je ze eigenlijk één voor één eruit moeten halen, en nameten. Dit is de enige manier om te weten te komen welke er al dan niet stuk zijn.
    "En Go"

    Comment

    • Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

      #3
      ik ben nu een paar uur verder..
      en heb alle 16 speakertjes eruit gehad, en allemaal 1 voor 1 aangesloten op gelijke geluidssterkte.
      van de 16 waren er over de 2 boxen 8 slechte, dit kwam mooi uit want nou heb ik er in ieder geval 1 goed werkende kast van kunnen maken..
      de andere 8 waren "uitgerekt" , waarschijnlijk door extreme overbelasting, waardoor de spoel (van de zijkant gezien) niet meer in zn neutraalpositie staat, maar veel te ver naar binnen, bijna tegen de achterkant van de magneet aan.. waardoor die naar voren genoeg ruimte had om uit te slaan, alleen bij de terugslag kon de conus nergens meer heen waardoor er dus ook haast geen geluid meer uit komt..

      kan ik nog iets doen om de (kapotte) speakertjes weer in hun neutraalpositie te krijgen?

      of kan ik ze gewoon weggooien?

      technisch zijn de speakertjes nog ok
      Bart

      Comment

      Working...