EAW KF730 subkast vraag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    EAW KF730 subkast vraag

    Hoi hoi

    Bij ons op de zaak hebben we een Kf730 linearray van eaw (6 topkasten per kant) 2 bijbehorende subjes. In theater en auditoria, congressen, etc. voldoen deze subs prima.

    Nu hebben we een aanvraag lopen voor een rockfestival. Nietbijzonder groot, topkasten zat per kant. Maar het is in de openlucht dus hebben wel wat meer druk op het sub nodig.

    Onze importeur zegt sb1000's eronder. En dan een stuk of 4 per kant, nu ken ik de sb1000's wel.. maar ben niet zo gecharmeerd van de kastjes. Je moet er een hoop stapelen om geluid te hebben, ze zijn duur en klinken naar mijn mening niet optimaal.

    Mensen die ook ervaringen hebben met de kf730 en andere subs ? Wat raden jullie aan ? etc. ?

    Alvast bedankt.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

    #2
    Huren bij die importuer geen optie?
    lala..

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      Owh jawel, kan der zo een stel laten komen, maar ik ben ook benieuwd of hier meer mensen zijn die het systeem kennen..
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • Jeroen
        • Aug 2000
        • 1021

        #4
        Ik was wel erg onder de indruk van het 730 subje, zeker omdat er (volgens mij) 2x12" in zit. Maar de bouw is in grote lijnen hetzelfde als de SB1000, het princiepe is in ieder geval gelijk.

        Ik zou zeggen,... ros er inderdaad een stuk of 3 a 4 op elkaar per kant en laat de SB730 thuis.

        De SB1000 is ook geen kastje wat bedoeld is om alleen te gebruiken, maar ik weet zeker dat je bij 4 per kant wel gecharmeerd zal zijn
        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Is het geen optie om meer van de 730 subjes te gebruiken ? Aangezien die ontwikkeld zijn voor gebruik met het line-array ??

          Comment

          • TLAproductions
            • Jan 2006
            • 98

            #6
            Originally posted by Jeroen
            Ik was wel erg onder de indruk van het 730 subje, zeker omdat er (volgens mij) 2x12" in zit. Maar de bouw is in grote lijnen hetzelfde als de SB1000, het princiepe is in ieder geval gelijk.

            Ik zou zeggen,... ros er inderdaad een stuk of 3 a 4 op elkaar per kant en laat de SB730 thuis.

            De SB1000 is ook geen kastje wat bedoeld is om alleen te gebruiken, maar ik weet zeker dat je bij 4 per kant wel gecharmeerd zal zijn
            heb ervaring met sb1000
            als je ze op elkaar zet is het niet zo spectaculair...
            zet ze daarintegen naast elkaar

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2139

              #7
              hoe is je ervaring met deze line array in het algemeen. Bij ons bedrijf zijn ze ook aan het denken om zo een line array te kopen en een paar gebruikers ervaringen zijn altijd leuk...

              mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #8
                Zit inderdaad dubbel 12" in het subje. Nou opzich is het een prima sub. Zit heeeel veel kick in. (slagerij van kampen toert door theater met 10 toppen, 2 subs per kant en dat geeft wel gas moet ik zeggen). Maar voor acoustisch slechte omgevingen (sporthallen, etc..) merk je toch dat ie problemen heeft om genoeg druk op te bouwen.

                Uiteraard een aantal sb730's erbij is ook een optie. Maar das ook een duur kastje. Dus misschien is er een andere optie.

                Mijn ervaringen met kf730 ronnie ? Ik vind het heerlijk. Compacte kastjes. Weinig amps nodig. (wij draaien met 3 lab 6400's per kant en daar kan je 12 toppen mee draaien).

                Setje heeft erg veel punch, en met wat werk krijg je het agressieve eaw geluid ook eruit.

                Wij draaien overigens met lake contour processors, dus niet de eaw mx.
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  is er een speciale reden waarom je geen MX gebruikt ?
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

                    #10
                    De lake contours hebben een stuk meer processing power... Das eigenlijk de voornaamste reden. En het budget ervoor was er..
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #11
                      Originally posted by FiëstaLj
                      De lake contours hebben een stuk meer processing power... Das eigenlijk de voornaamste reden. En het budget ervoor was er..
                      meer processing power ?
                      kan je misschien even aangeven wat het verschil is tussen beiden ?
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • Robin.vd.Have
                        • Nov 2005
                        • 165

                        #12
                        De Lake is momenteel DE processor.
                        Deze kan d.m.v lineair phase filters een slope generen die vele malen stijler is dan bij enig andere processor momenteel op de markt.
                        Het is wel zo dat als je lineair phase vol benut de processor zoveel rekenkracht nodigt heeft dat je nog maar 4 van de 6 uitgangen kunt gebruiken.

                        Ik werk regelmatig met deze processor op het Xarray van electrovoice en je merkt het verschil met andere processors heel erg goed , meer dynamic, mooier mid/hoog en een extreem lekkere EQ.

                        Tevens gewoon met lan in dus met iedere laptop te grebruiken en heel erg makkelijk wireless te maken.

                        M.V.G

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Juist ja, bedankt voor de toelichting. Wij gebruiken er dan ook 2. Een processor per kant. 3 weg aangestuurd en plek voor een infilletje.
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          Working...