Ervaring RCF TT+

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

    Ervaring RCF TT+

    Iemand reeds deze speakers (actief) van RCF gehoord?

    De TT22-A & TT25-A hebben leuke specs, .... alleen prijsgewijs moet het beestje ook nog meevallen. Iemand een idee van de prijs (ongeveer)

    Iemand deze al gehoord? Hoe klinken ze?

    Alle info is welkom.
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

    #2
    Heeft er op dit moment al iemand ervaring met deze serie van RCF?

    Op internet kan ik er niet heel erg veel van vinden.
    Ik wil hier niet zomaar conclusies aan verbinden.

    De specs zijn indrukwekkend, zeker als ik het actuele prijsniveau bekijk.

    @djjake: heb jij speakers uit deze serie al een keer ergens gehoord?

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      we gebruiken de kastjes nu een paar maanden.
      Klinken erg goed, gaan hard en blijven lang zuiver klinken.
      Prijs zit rond de 1500 euro

      Comment

      • relax
        • Aug 2007
        • 106

        #4
        Heb je het dan over de 22 of de 25 voor 1.500? (excl lijkt me)

        Tevens ben ik benieuwd wat voor subs je erbij gebruikt.. en hoe makkelijk de speakers integreren (sub & top).

        EINDELIJK iemand die ervaringen heeft ;-).

        Comment

        • eddie
          • Nov 2004
          • 169

          #5
          hallo, ik heb de TT25a eens van de invoerder te leen gekregen, ik heb ze
          full-range getest in een zaal van 45 x 25 m , ongelooflijk voor zo een kleine en
          lichte kast, dan heb ik ze als topkast getest, 4 x 4pro 8001-as / 800w en 133db per kast , als baskast eronder , cross-freq 100hz, ze kon dus mijn huidige topkasten vervangen, wat een 4pro 7001 kast is, ik had iets minder
          laagmidden dan met mijn topkasten maar die hebben dan ook 2 x 15" voor deze freq. en ik had geen tijd om met mijn eq. te spelen, maar het verschil was niet groot hoor, ik denk dat de huidige verkoopprijs 1550€ is excl. maar
          ik weet niet of dit de partikulier prijs is
          mvg eddie

          Comment

          • relax
            • Aug 2007
            • 106

            #6
            Misschien een stomme vraag die ik echt uit onwetendheid stel:

            Waar kan ik ergens voor die prijs deze speakers kopen?
            De 22 ben ik excl ook tegengekomen voor rond de 1.500.

            Als het de 25 is, dan is mijn besluit denk ik gemaakt en dan horen jullie binnenkort meer van mij :-).

            Comment

            • arieO
              • Feb 2007
              • 16

              #7
              Rcf Tt

              Heren,

              Ik ben in bezit van TT22 in combi met PR0 8001, prima kastje
              Voor grotere seting 2x 8001 met PRO6001
              Een verkooppunt is Parasound uit Beesd.
              Heeft ze zelf ook, je kan ze daar dus beluisteren

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Ja wij hebben de kastje ook uit Beesd vandaan,

                Maar dat de TT25a net zo hard gaat als een 4pro 7001, een actief 3 weg systeem lijkt me wel wat overdreven, zeker omdat de 7001 hoorngeladen is ????? de TT25 kan toch niet verder komen dan een metertje of 20 lijkt me en de 7001 moet toch 10 meter verder komen ?

                Comment

                • eddie
                  • Nov 2004
                  • 169

                  #9
                  rcf tt reeks

                  hallo, wie niet gelooft dat ze bijna even hard speeld dan een 7001 moet maar eens komen luisteren, ik heb het wel in een lege zaal getest, en als het aan mij lag en ook volgens de belgische invoerder, zou ik toch opteren voor een
                  25 tov een 22 tov het geringe prijsverschil, ik denk die tt25 in kombinatie te gebruiken met 2 tts-18a , voor mijn kleinere sets, en die dacht ik dan ook te kunnen combineren met mijn 4 x 8001 + 4 x 8002 en 2 x 7001. , de tts18a heeft dus het dubbel rendement dan de 8001/8002 reeks maar is dus eveneens bandpas en moet dus volgens mij te koppellen zijn, de tts28a heeft dus nog 3db meer maar is dus hoorngeladen, en daar twijfel ik aan of ik die kan kombineren met mijn huidige baskasten, die dus bandpas en basreflex zijn
                  mvg eddie
                  Last edited by eddie; 27-08-07, 22:02. Reason: was niet volledig

                  Comment

                  • Roger
                    • Jun 2007
                    • 26

                    #10
                    De TT25A gaat inderdaad niet zo ver als een 4PRO7001A. Tegen het feit dat de 7001 hoorgeladen is kan de TT25A niet op. De TT25A klinkt echter wel veel natuurlijker en strakker dan de 7001A. Zowel de TT25A als de TT22A gaan echt enorm hard en blijven zuiver en strak.
                    Zelf gebruiken we overigens reeds enkele maanden naar aller tevredenheid diverse 7001A/8001AS/8002AS combinaties voor allerlei toepassingen.
                    Afgelopen week hebben de TT22A uitgebreid getest met zowel de TTS18A als 2 x 8001A. De enkele TTS18A komt hierbij wel iets tekort t.o.v. de top. De combinatie met 2 x 8001AS klinkt echter perfect.
                    Last edited by Roger; 14-01-08, 14:26.

                    Comment

                    • eddie
                      • Nov 2004
                      • 169

                      #11
                      hallo, Roger de enkele tt18A komt net iets tekort zeg je , vind ik raar, niet dat
                      ik jou niet geloof maar op papier geeft die het dubbelle rendement dan een
                      8001, heb jij die gekombineerd met een tt25 of een 22, ik zou dit ook willen
                      aanschaffen, maar dan 2 tt18a en 1 tt25 per kant, voor de kleinere zalen
                      mvg eddie

                      Comment

                      • Roger
                        • Jun 2007
                        • 26

                        #12
                        Hallo Eddie,
                        Ik heb de TTS18A gecombineerd met een TT22A. Bij deze combinatie met een enkele sub van 1000 watt kom ik echt iets tekort als de top van 750 watt helemaal openzet. Om er zeker van te zijn hebben we niet alleen op de zaak maar ook live getest, maar het resultaat bleef gelijk. Een combinatie met 2 x 8001AS of 1 x 8001AS en 1 x 8002AS klonk al een stuk beter (steviger). De importeur gaf me hier overigens wel gelijk in.
                        In combinatie met 2 x TTS18A zou ik gaan voor een TT22A als top. Bij een TT25A past beter een TTS28A (beter nog 2 stuks).
                        Ik heb overigens al deze kasten al een keer aan de tand gevoeld.
                        Bij een TT25A met 2 x TTS18A kun je denk ik niet profiteren van het volledige rendement van de top.

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          Originally posted by Roger
                          Hallo Eddie,
                          Ik heb de TTS18A gecombineerd met een TT22A. Bij deze combinatie met een enkele sub van 1000 watt kom ik echt iets tekort als de top van 750 watt helemaal openzet.
                          bedoel je 2 x top per kant en 2 x sub per kant ?
                          of bedoel je 2 x top en 1 sub ?
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          • Roger
                            • Jun 2007
                            • 26

                            #14
                            Ik bedoel 1 x TTS18A en 1 x TT22A per kant, dus in totaal 2 x bas en 2 x top.
                            De andere combinatie was met 1 x TT22A en 2 x 4PRO8001AS per kant, dus in totaal 4 x bas en 2 x top.
                            Mvg, Roger

                            Comment

                            • purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

                              #15
                              @Roger, Je kunt altijd ook nog 3x TTS18A gebruiken met 1x TT25A per kant.
                              Dan heb je ook een ideale hoogte van je stack, ideeetje ?
                              kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.

                              Comment

                              Working...