Ervaringen mackie srm 450

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruurd
    • Sep 2005
    • 95

    Ervaringen mackie srm 450

    Dag allemaal!

    Wij zijn bezig om voor onze gospelgroep nieuw speakers aan te schaffen voor de PA.

    De speakers zullen geruikt worden om een gospelgroep van ongeveer 30 man uit te versterken. Daarnaast moet daarbij ook en combo uitversterkt worden. (elek.Piano, keyboard, drum, bas, elek.git.)

    De zaal zal voornamelijk in een een kerk zijn.

    ons oog is gevallen op de active kastjes van mackie. De srm 450.

    Graag hoor ik ervaringen van mensen die ze gebruiken voor de zaalversterking. Ook hoor ik graag wat jullie vinden van onze beslissing (tot nu toe).

    Is dit een goede keuze? Of zijn er in dezelfde prijsklasse betere speakers te krijgen??

    Alvast hartelijk bedankt!

    EDIT:

    budget licht rond de 1500 euro.
    Last edited by ruurd; 18-04-06, 13:02.
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

    #2
    Misschien de dB technologies Live 402 of 405?

    Zijn er nog mensen met ervaringen of bevindingen tussen de Mackie's en de dB technologies?

    Comment

    • Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

      #3
      Ik kan me herinneren dat er meer toppics zijn over de SRM450 met alternatieven. Geloof dat Sis erg te spreken was over een RCF variant. Even zoeken met de zoekfunctie Handig is ook als je even het budget vermeld en het systeem waar het in komt.
      De groeten => Micha

      Comment

      • ruurd
        • Sep 2005
        • 95

        #4
        Budget licht rond de 1500 euro.

        Comment

        • djjake
          • Oct 2004
          • 126

          #5
          Heeft er iemand reeds is de vergelijking gemaakt tussen een SRM450 (Mackie) en een Live 402/405 (dB) en een RCF Art 325A???
          Graag benieuwd naar gebruikerservaring en sound/kwaliteitsverhoudingen en dergelijke.

          Iemand de TT-serie van RCF reeds gehoord? Hoe zit het omtrent prijs van deze dingen van RCF??
          Last edited by djjake; 18-04-06, 13:17.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Originally posted by Ibvee
            Ik kan me herinneren dat er meer toppics zijn over de SRM450 met alternatieven. Geloof dat Sis erg te spreken was over een RCF variant. Even zoeken met de zoekfunctie Handig is ook als je even het budget vermeld en het systeem waar het in komt.
            Klopt, tot de nieuwe ART 300 reeks uitkwam .
            Deze zijn stukken beter kwa klank , hebben ook meer rendement + meer vermogen .
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • ruurd
              • Sep 2005
              • 95

              #7
              @ djjake

              Het lijkt me beter dat je een nieuw draadje start.

              Mijn bedoeling van dit toppic is het inwinnen van gegevens en ervaringen van de srm450. Niet van db sound en allemaal andere speakers wat je nu wel doet. Je bent in mijn topic allemaal offtopic dingen aan het vragen. Ik vind dat je een beetje te ver gaat... Graag even een nieuw draadje aanmaken voor je eigen speakers.

              Comment

              • ruurd
                • Sep 2005
                • 95

                #8
                Originally posted by sis
                Klopt, tot de nieuwe ART 300 reeks uitkwam .
                Deze zijn stukken beter kwa klank , hebben ook meer rendement + meer vermogen .
                sis
                Helaas worden die niet meer verkocht... Een goed alternatief is de srm450. Heb je daar ook ervaringen mee?

                Comment

                • Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

                  #9
                  Niet te simpel, als ie dat niet had zou hij niet zeggen dat de ART300 reeks beter klinkt. En de 300 reeks staat nog gewoon op de site van RCF, dus ik geloof niet dat ze niet meer verkocht worden. En over dit soort kastjes zijn nog meer toppics, zoek eens op dingen zoals "jbl eon" "mackie srm" "rcf art" dan kom je al een heleboel tegen, en ga eens bij de lokale geluidsboer langs om te kijken of je wat kan luisteren bij em. En blijf niet te stug hangen aan die srm450 want het zou heel goed kunnen dat er veel betere alternatieven zijn.
                  De groeten => Micha

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Sorry jongens maar ik had het wel over de ART 300 reeks gepowerde versies .
                    dus met een A erachter ( ART 312-A, 322-A, 325-A enz... )
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

                      #11
                      Dirk wat heb jij met bitterballen beleefd?
                      SR20DET

                      Comment

                      • djjake
                        • Oct 2004
                        • 126

                        #12
                        @ ruurd: Ne mens wil dan al eens helpen en ik stel vragen offtopic .

                        Nee, ik dacht toch dat één van jouw vragen toch was of er wat beters te vinden was rond dezelfde prijsklasse dan een srm450. (of vergis ik mij?)

                        Daarom dat ik je wou helpen (en onrechtstreeks mezelf ook) door het winnen van gebruikservaringen van en door andere forum-gangers.

                        Maar OK ik zal dan maar een ander topic starten. Sorry!!

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          Originally posted by Freek Fokker
                          Dirk wat heb jij met bitterballen beleefd?
                          Onlangs beet ik erin en ik voelde iets raars in mond , even naar het toilet en tot mijn grote verbazing zat er een stuk uier in van +/- 2 cm
                          waarschijnlijk niet goed gemixt Ik bedoel dat vlees dus .
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          • djjake
                            • Oct 2004
                            • 126

                            #14
                            bitterballletjes van mmmmmmm...... van Mora

                            Die RCF (ART 322 en 325-A) is denk ik wel duurder dan de SRM 450, ... dus misschien minder interessant voor Ruurd. Tenzij ik mij vergis en ze toch nog goedkoper te vinden is ergens ....

                            Comment

                            • GoTMoRe
                              • Aug 2005
                              • 350

                              #15
                              Ik kan wel vertellen dat de 'nieuwe' serie van de srm450 laaaaang niet zo goed presteert als de 'oude' serie van de srm450 ( verschil is dat er in de oude nog RCF speakers zaten, en in de nieuwe goedkope china oem troep )
                              En dat ze ook echt veeeeeeeeel minder pesteren dan de orginele.
                              Komt ook nog s bij dat er GEEN importeur van mackie is, wat de service nagenoeg niet echt ten goede komt.. ( maanden wachten op spareparts behoort tot de gewoonte )

                              RCF daarintegen heeft alles netjes voor elkaar, de service EN de speakers.

                              Ik wist het wel..
                              lala..

                              Comment

                              Working...