Shure SLX draadloos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Shure SLX draadloos

    Aangezien mijn nood voor wat draadloze systemen steeds hoger begint te worden ben ik mij eens verder aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden.

    Ik heb hierbij wel sterk de voorkeur voor de betere merken Sennheiser/Shure.

    De afgelopen tijd heb ik al met een aantal verschillende systemen kunnen werken om ervaring op te doen. Uiteraard zijn er veel verschillende mogelijkheden.

    Ik heb nu mijn oog laten vallen op de SLX serie van Shure, die ik in combinatie met de SM86 microfoon zou willen gaan gebruiken. De SM86 gebruik ik al met grote regelmaat draadgebonden en ik ben zeer tevreden over de klank van deze microfoon (zeker in verhouding met de prijs).

    Ik zou in eerste instantie twee van dergelijke systemen willen aanschaffen voor algemeen gebruik als zangmicrofoon, presentaties e.d. Mogelijk worden er later nog een aantal systemen bij aangeschaft voor gebruik met beltpackjes in het theater en/of voor instrumenten.

    Zijn er hier mensen die veel ervaring hebben met het voorgestelde systeem ?
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

    #2
    Ik heb 2 sets in mijn rack van de SLX serie en heb er 2 SM 58 beta's en 2 SM 87 beta's bij. Voor presentatiewerk gebruik ik de 58 en voor zang uit te versterken de 87 serie. Hiervoor had ik sennheiser, maar dit klinkt 200 % beter en geen storing.
    Last edited by mverdult; 06-04-06, 08:34.

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      We hebben bij ons al een aantal van die setjes verkocht, en heb er een paar al geprobeerd, werken erg goed. Ik vind ze zelfs beter en fijner werken dan Sennheiser...
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        slx is een zeer fijn systeem, heb het een aantal keer tot alle tevredenheid gebruikt, vooral het scannen naar vrije frequenties en natuurlijk het "sync" gedeelte is ideaal,
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Ook denk ik aan de aanschaf van een draadloos in-ear monitorsysteem.

          Aangezien er hier en daar nog wel wat aanbiedingen te vinden zijn van de G1 serie van Sennheiser overweeg ik deze aan te schaffen.

          Gaat dit echter zonder problemen werken in combinatie met de Shures ?? of zijn er dan speciale dingen waar ik op moet letten.

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            gaat prima samen, als je ze in 1 rack samen plaatst, dan op de plaats waar het optreden is, even de slx laten scannen op vrije frequenties terwijl de zender (dus dat ding in het rack) aanstaat, zo voorkom je dat je bezette frequenties gebruikt,

            gaan dus prima samen
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • mverdult
              • Dec 2003
              • 123

              #7
              Je kan de frequentie locken hoor, dan blijft hij wel vast staat, en de SLX serie gaat goed samen met Sennheiser. Ik heb 2 microfoon sets en 2 in-ears naast elkaar werken zonder storing. Heb alleen losse antennes gekocht voor de Sennheisers, dan is het bereik wat beter. ik heb er hier een foto van :

              Last edited by mverdult; 07-04-06, 12:25.

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Zitten er eigenlijk veel verschillen tussen de SLX en de ULX serie van Shure ?

                Een collega bedrijf hier bij mij in de buurt heeft een aantal ULX systemen in gebruik die daar prima bevallen. Ivm extra inhuur zou het voor mij wellicht interessant zijn ook ULX aan te schaffen.

                De prijs is echter een heel stuk hoger dan de SLX serie terwijl ik niet echt grote verschillen kan ontdekken.

                Heeft iemand wellicht gebruikerservaringen met beide systemen ? of beide systemen getest voor aankoop ?

                Ik hoor graag wat meer, ik zal uiteraard zelf ook de twee series vergelijken in een test, zodat ik een goede beslissing kan nemen.

                Comment

                • shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

                  #9
                  voor zover ik de verschillen weet:

                  de ulx is opgedeelt in 2 series de ulx standaard en de ulx professioneel

                  de standaard heeft een ontvanger met 2 kleine antennes, en kwa zenders kun je alleen de sm58 of de beta 58 krijgen, en natuurlijk de bodypacks,

                  de professioneel is leverbaar met alle koppen en beltpacks,
                  en heeft langere antennes

                  bij de slx heb je het sync gedeelte bij de ulx niet, en bij de slx heb je 2 penlite batterijen nodig en de ulx heeft een 9v blokje nodig,

                  dat alles voor zover ik het weet
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    @ Shure fan: die verschillen waren me inderdaad wel opgevallen. Ik zou vooral graag willen weten of er verschillen zijn in de geluidskwaliteit van de microfoons en de betrouwbaarheid van het zendergedeelte.

                    Het zou overigens gaan om de ULX proffesional.

                    Comment

                    • shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

                      #11
                      Originally posted by mverdult
                      Volgens mij werkt de ene in de UHF band en de andere in de VHF. Maar of dat verschil maakt in kwaliteit weet ik ook niet.
                      beiden in de uhf band, vhf is erg achterhaald en word nog maar weinig gebruikt
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                      Comment

                      • Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

                        #12
                        we gebruiken hier ook de inears van sennheisser (g1) en SLX van Shure, nog nooit problemen gehad.... We hebben hier ook U4d, hier zit kwa klank geen verschil in. We werken met 87a koppen en 58koppen.
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                        Comment

                        • MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

                          #13
                          Gezien de commentaren/reacties neig ik meer en meer naar de keuze die ik eerder al gemaakt had: Shure SLX.

                          Hoewel ULX ook interessant blijft, maar vooral VEEL duurder.

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Sinds geruime tijd ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Shure SLX draadloze sets.

                            Ik ondervind echter één probleem bij het gebruik van de beltpacks: RUIS

                            Bij het gebruik van de SLX beltpacks met Countryman B3 microfoontjes is er bij zachte passages (te) veel ruis te horen. Bij gebruik van Sennheiser MKE 2's idem. Alleen bij gebruik van de Shure WL185's die er standaard bij zitten ruist het niet.

                            Is dit een bekend probleem ?
                            Is er iemand die dit ook zo ervaart ?

                            Ik hoor het graag.

                            Comment

                            • shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

                              #15
                              hoe staat je squelch in gesteld?
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                              Comment

                              Working...