Draadloze headset of Lavelier

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

    Draadloze headset of Lavelier

    Ik moet binnenkort een demo geven voor een R&B artiestenbureau om toch misschien wel aardig veel werk voor te gaan doen maar wil één van die artiesten een draadloze headset en een draadloze handheld hebben.
    Dit wil hij omdat hij ook andere instrumenten bespeeld een zijn handen vrij wil hebben en niet de handheld in een statief wil hebben omdat hij dan plaats gebonden is.

    Ik heb zelf een Beta 58 PGX24 serie maar ik zoek nog een complete set headset of lavelier (ontvanger, zender en microfoon).

    Met welk merk hebben jullie de beste ervaringen?
    En is een lavalier wel geschikt om op toch wel een hoog volume (+- 110 tot 115 misschien wel in sommige situatie nog meer) de zangstem er goed uit te krijgen?

    Ik zit ongeveer aan een prijs te denken van €600,- tot €800,-

    M.V.G. ron.
    U draait, Wij vragen.
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Lavalier gaat in ieder geval absoluut niet werken !!

    Probeer eens een Crown GLM200 (?) headsetje (zo'n ding dat ook voor oa Britney Spears' haar welgevallen muiltje hangt), ik geloof iets van 330 ex. bij de importeur. Deze headset zal een van de weinige keuze zijn die je in dit geval hebt, net alsof er een SM58 gebruikt wordt ;-).

    Zendsysteem moet er nog bij kopen (beltpackje), neem in ieder geval iets fatsoenlijks (Shure of Sennh).

    Hopelijk heb je er iets aan...
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • dome
      • Mar 2002
      • 159

      #3
      Als het voor een demo is zou ik persoonlijk zo'n setje huren i.pv aanschaffen, als de set dan bevalt en je de opdracht krijgt dan pas aanschaffen.

      Comment

      • S500D
        • Feb 2003
        • 215

        #4
        Ik ben zowieso een shure liefhebber en ik heb al een demo aangevraagd bij mijn locale shure dealer.
        Maar mischien zijn er nog meer merken die heel goed presteren.

        Maar ik begrijp dus dat een lavalier niet gaat werken.

        Gr Ron
        U draait, Wij vragen.

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #5
          Dpa headsetje misschien iets ?
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • janneman32
            • Dec 2005
            • 65

            #6
            Probeer eerst e.e.a. te huren zou ik zeggen. Kopen kan altijd nog. Ik heb zelf goeie ervaringen met Sennheiser in combi met MKE-2 mic's en Countryman E6. Die laatste mic is wel prijzig (+/- € 400,-- voor alleen de mic) maar zie je bijna niet. Een MKE-2 op een stuk staaldraad wikkelen m.b.v. leukoplast is een goed alternatief. Die Crown headsets zijn i.d.d. erg ok, maar zijn een stuk groter maar je hebt hierop wel erg veel gain before feedback. Ook deze headsets zijn erg aan de prijs. Goed alternatief hiervoor is de shure WH20 headset. deze is iets kleiner dan de crown en kost ongeveer 1/4. Ik heb deze mic zelf gebruikt tijdens een theatertour en kon ongestraft 10 mic's openzetten zonder dat het rondging terwijl de monitors kogelhard stonden. V.w.b. je keuze voor de zender zou ik persoonlijk voor Sennheiser gaan, al was het maar vanwege het feit dat deze minder problemen hebben met "vreemde" microfoons. Ik kan uit ervaring zeggen dat een E6 met een Shure-belt een probleem oplevert als je die zomaar op een shureplug soldeert. Je moet dan een of twee weerstandjes insolderen omdat e.e.a. anders niet werkt. Ik zou voor aanschaf kiezen voor een combi van Sennheiser EW500G2 samen met een Countryman E6.

            Veel succes!

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              oke, omdat het dus gaat om een artiest raad ik je ook de crown aan, icm met een leuk draadloos setje
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • S500D
                • Feb 2003
                • 215

                #8
                Ik heb al de contacten lopen met de locale shure dealer en daar heb ik de afspraak lopen dat ik ze mag testen zonder te huren waaronder ook een countyman welk type weet ik zo niet 1,2,3.
                Als je iets wilt kopen maar eerst een aantal van die dingen wilt testen dan krijg je ze zo mee hoor want hun hopen dat jij dan zo'n setje bij je koopt.

                Maar ik heb zo al een paar site's bezocht van merken die jullie mij aanraden en daar heb ik al veel mooie mic's gezien.
                Vooral de DPA mic's zien er goed uit en een hoge spl maar de kosten zullen ook wel hoog zijn (die kon ik dan weer niet terug vinden).
                Voor mijn butget zitten de Shure en de Senheiser toch wel aardig in de buurt.
                Maar ik ga zeker die andere merken ook aanspreken op wat het gaat kosten en voor de test.

                In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie's en ik hoop dat er nog meer komen.

                Gr Ron.
                U draait, Wij vragen.

                Comment

                Working...