Waar moet een "goede" koptelefoon aan voldoen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crash
    • Sep 2004
    • 88

    Waar moet een "goede" koptelefoon aan voldoen?

    De koptelefoon wordt toegepast voor het uitluisteren van de mengtafel bij liveversterking van bands. Aan welke criteria moet de koptelefoon voor jullie voldoen om als geschikt te kunnen worden betiteld. Graag merk/type aangeven en als het ff kan wel betaalbare items.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Waar moet ie aan voldoen bij afluistering van live bands FOH?

    1. Goed gesloten. Anders hoor je de PA veel te hard tov je headphone
    2. Goede laag weergave ivm drums en bas etc.
    3. Hoge SPL haalbaarheid.

    Welke wordt veel gebruikt? de Sennheiser HD25. Perfect ding.

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • dabassman
      • May 2003
      • 172

      #3
      Dat is toch iets waar je zelf naar moet kijken. Wij kunnen niet bepalen waar een koptelefoon voor jou aan moet voldoen.
      Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

      Comment

      • thyzerrr
        • Nov 2004
        • 92

        #4
        Wat is je budget? Ben zelf uitermate positief over eerdergenoemde HD25, maar die kost wel een flinke duit. Sluit erg goed af, klinkt te gek, gaat hard...

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Luister eens naar de DT770 PRO van Beyerdynamic. 18 dB demping en zeer goede laagweergave. Ik ken de HD25 en weet dat veel mensen deze waarderen, maar ik vind eigenlijk dat het ding hard gaat en compact en licht is, maar de klank vind ik erg agressief en het laag niet echt geweldig
          Last edited by sparky; 03-04-06, 12:55.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • crash
            • Sep 2004
            • 88

            #6
            Originally posted by thyzerrr
            Wat is je budget? Ben zelf uitermate positief over eerdergenoemde HD25, maar die kost wel een flinke duit. Sluit erg goed af, klinkt te gek, gaat hard...
            Het budget is rond de €150,- dus komt een HD25 wel in aanmerking. Van de HD25 is echter ook een budget uitvoering. Is dit wat, of dan toch voor de prof uitvoering gaan. Ook heb ik naar de DT770 PRO gekeken en wat mij daar wel van aanstaat is de blijkbaar betere laagweergave.

            Comment

            • Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

              #7
              Ook de DT-100 van beyer is leuk, misschien meer voor studio gebruik, maar sluit goed af, en klinkt ook netjes vind ik.

              Luister eens naar de DT770 PRO van Beyerdynamic.
              Je heb nu een paar leuke modellen voorbij zien komen, als ik jou was zou ik eens naar de 'betere' geluids/muziek winkel gaan die ze allemaal heeft liggen, klaar om door jou beluisterd te worden. Dan weet je precies wat jij het lekkerst vind klinken, luisteren en zitten.
              De groeten => Micha

              Comment

              Working...