Mic voor Kick

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marc61
    • Mar 2006
    • 8

    Mic voor Kick

    Wie kent er een goede microfoon om de Kick mee te versterken (PA/Studio) ? De mic moet punch/kick hebben en daarbij ook in het laag diep doorlopen.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    ... enkele suggesties kunnen zijn ; AKG D112 ("eitje", nooit problemen mee gehad) of Sennheiser ??? (... ja, die met dat gouden frontje ;-).
    Zijn beiden ontworpen voor de kick en kunnen veel druk hebben. Moest de boel toch altijd wat EQ-en om er de juiste punch uit te krijgen maar da's spelen met je sweep ...

    Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • maranta
      • Sep 2002
      • 113

      #3
      Wij gebruiken zowel de beta 52 en sm 91 van shure, de sm 91 gebruiken we meest bij een jazz setje (kick-snare-overhead). De beta 52 gaat meest mee bij het stevigere werk. Het voordeel van de sm 91 is dat je geen statief mee hoef te slepen, nadeel is de hogere prijs (kost ca 90 euro meer) en volgens mij alleen nog leverbaar als beta 91. de beta 91 is een boudary mic dus ook voor andere doeleinden te gebruiken.
      Met de senheisser heb ik geen ervaring.
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        Een keer een vergelijk/combinatie gebruikt van een AKG-D550 en een Beta91.
        Liggen beide erg dicht bij elkaar, vooral de attack van de beta 91 is goed.
        Voor het lekkere laag is er weining verschil.

        Comment

        • marc61
          • Mar 2006
          • 8

          #5
          Tot nu toe heb ik een AKG en een Sennheiser geprobeerd. 1 van beide voldeed wel. Ben alleen vergeten welke het was. Maar ik ben benieuwd of er nog meer opties zijn. Ik speel met een DW-Collectors Serie 22" bassdrum 20" diep. Timbre matching in: B. Met Remo Powerstroke 3 clear als vellen. Dit is een echt hele vette bassdrum. Maar dit geluid wil ik ook live en met opnames horen. Tot nu toe heb ik het nog niet echt gevonden. Ik speel nu met een AKG D-112. Maar ik ben op zoek naar iets beters.

          Comment

          • Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

            #6
            mijn voorkeur blijft bij de Beta 52. erg fijne allround mic.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              ben ik de enige die bij ruw werk een c414 zou inzetten?

              Comment

              • Rock On
                • Jan 2004
                • 250

                #8
                Electrovoice PL20/RE20 blijft mijn favoriet.
                Maar ook de SM91 en de D112 doen het goed.

                Grtz, David
                "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Beta 52, blijft het strakst wat mij betreft. de E602 van sennheiser is ook nog steeds een waardige mic!
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • neeltje
                    • Apr 2003
                    • 295

                    #10
                    Bij mijn weten zijn internationaal gezien de Beta 52 en de sm 91 het meest aanvaard. De D112 is daarentegen al een beetje achterhaald (wegens te gekeurd, en dus kan je enkel zijn eigen klank goed gebruiken). Veel voorkomend in Belgie is dan ook de combinatie van beide mics, waarbij man de 52 gebruikt voor de druk, en de 91 voor de attack.
                    Een 414 heb ik echter nog nooit voor een kick gebruikt, maar ook nog nooit gezien, om eerlijk te zijn.
                    Ongetwijfeld bestaan er nog verschillende andere goede mics (beyerdynamic opus, Audix), maar daar heb ik geen ervaring mee.
                    "En Go"

                    Comment

                    • maranta
                      • Sep 2002
                      • 113

                      #11
                      De beyer dynamic TGX-50 heb ik ook een aantal jaren gebruikt, deze geeft naar mijn idee niet het geluid van de eerder genoemde mics, de tgx50 gebruik ik nog wel eens voor een basscombo vanwege de hoeveelheid hoog die erin zit, de D-112 vind ik het best passen bij muziek uit de jaren 80 en 90.
                      Overigens heb ik de DAP imitatie ook vergeleken met de beta 52, conclusie lijkt me overbodig hier te vermelden.
                      Tel wat je hebt, niet wat je mist

                      Comment

                      • shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

                        #12
                        beta 52 in combinatie met de beta 91, de 52 voor de punch, en de 91 voor de attack erg lekkere combi.

                        verder heb ik laatst ook eens de ev re20 gehoord en was zeer gecharmeerd van deze microfoon
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                        Comment

                        • marc61
                          • Mar 2006
                          • 8

                          #13
                          De Mic hoeft niet all-round te zijn. Ik schaf deze mic speciaal voor deze bassdrum aan. Tevens wordt de mic ook vast in de ketel geplaatst. De DW ketel heeft standaard een XLR aansluiting.

                          Comment

                          • nielsjanssennl
                            • Aug 2004
                            • 101

                            #14
                            Een absolute aanrader : de D-serie van Audix. D-6 voor in de kick. D-1 op snare, D-2 op toms en D-4 op floortom. Ik kan deze set iedereen aanraden. Dit is echt een waanzinnig klinkend setje welke ook een zeer goede headroom oplevert en een handig klemsysteem heeft om aan toms/snare te bevestigen. Qua EQ op de mengtafel hoef je er eigenlijk niet veel aan te doen. De drumset van Within Temptation is compleet met Audix gemic'ed. Check de laatste live DVD, dan krijg je een idee hoe dat klinkt. Maar ik zou zeggen probeer het zelf eens live :-)
                            Oh ja er is ook een nikkel(chrome) versie van de D-6 kick mic, die is echt cool om te zien.

                            Comment

                            • neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

                              #15
                              als hij echt in de kick moet zitten, valt de beta 52 al af (deze moet echt wel in de opening staan, hem in de basdrum duwen heeft geen nut). Ik zou eens een testje overwegen met een beta 91, de audix, EV pl20 en een audio-technika 4040. Kan je gelijk effe uitzoeken welke klank je wil.
                              "En Go"

                              Comment

                              Working...