Nieuwe RAM eindtrappen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Nieuwe RAM eindtrappen

    Zou dit de toekomst kunnen zijn ?
    Vooral de S4004 , een bak vermogen en weegt niks !
    Dit lijkt mij voor veel PA doeleinden een perfecte eindtrap


    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • peterkuli
    • Nov 2002
    • 113

    #2
    Lijkt inderdaad een mooie versterker. Ook vooral de combinatie van gewicht en vermogen. Ik zal het eens aan de baas voorstellen!

    Peter.

    Comment

    • arie
      • Feb 2003
      • 550

      #3
      Lijkt me toch niet echt bijzonder, vergelijk dit eens met modellen die al reeds langer op de markt zijn zoals labgruppen, crown i tech, mc2, camco vortex, enz.Deze leveren allen een bak meer vermogen dan die rams wie we hier zien, vooral i tech springt kwa vermogen er dan natuurlijk helemaal uit.groeten arjan

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Arie, ik had het eigenlijk meer over de 4 kanaals eindtrap .
        ik bedoel daarmee dat je met zo'n eindtrap meer mogelijkheden hebt .
        je kan actief werken met 1 eindtrap stereo , dit vind ik wel een plus punt , voor de meeste klussen lijkt mij dit wel een aanradertje .
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • arie
          • Feb 2003
          • 550

          #5
          ja dat klopt, ben ik met je eens Sis.Wel zie ik voor zo'n eindtrap meer heil om zo'n ding als monitor eindtrap te gebruiken, dan als eindtrap voor je foh stack.Dit omdat de vermogens van alle kanalen gelijk zijn en het is natuurlijk niet echt nodig om op het hoog het zelfde vermogen te hebben liggen als op je mid bijfoorbeeld.Voor monitors is dit wel weer ideaal omdat je dan maar 1 eindtrap nodig bent voor 4 monitors, en dat scheeld natuurlijk gewicht en geld.groeten Arjan

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            heeft er ondertussen al iemand met deze eindtrap gewerkt of ervaring mee?
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • Iko
              • Feb 2002
              • 766

              #7
              Wij zitten al paar maandjes te kijken naar deze amps. Voor een simpel 2-weg setje of voor monitors moet het perfect zijn. 2 kantjes voor je mid/hi topjes en 2 kanalen in brug voor je sub.

              Ik begreep dat er ook eventueel nog een DSP in kan met een X-over etc. Zal is even gaan kijken of ik er binnenkort eentje kan proberen, zijn bij ons op het terrein paar mensen die er wat hebben volgens mij.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Is dit niet hetzelfde idee als de 4-kanaals Powersofts e.d.? Niet echt bijzonder dus en ik twijfel aan de klankkwaliteit.

                Comment

                • Stefke
                  • Sep 2003
                  • 259

                  #9
                  Originally posted by arie
                  Lijkt me toch niet echt bijzonder, vergelijk dit eens met modellen die al reeds langer op de markt zijn zoals labgruppen, crown i tech, mc2, camco vortex, enz.Deze leveren allen een bak meer vermogen dan die rams wie we hier zien, vooral i tech springt kwa vermogen er dan natuurlijk helemaal uit.groeten arjan
                  Heb je de prijs al eens vergeleken tussen de Ram S-series en de labgruppen, Crown I tech,...?

                  Voor de hogere vermogens in lichtgewicht blijft Ram nog steeds de DQX-series maken, die mag je qua kwaliteit en vermogen naast de opgenoemde merken plaatsen, de prijs trouwens ook.

                  De S-series zijn het anwoord van Ram op bv QSC PLII, alleen met een stuk hogere signal to noise, 4 kanaals modellen als extra-tje en nog een stuk meer beveiligingen. De extra module's zijn ook handig, zo maak je van een 4 kanaals een 2-weg actief systeem met maar 1 amp die slechts 8,5 kg weegt. Leuk toch?

                  Veel ervaringen zullen er nog niet zijn, de Ram S-series beginnen nu pas leverbaar te worden.

                  Jammer dat ze niet vroeger leverbaar waren, nu sleep ik me een breuk aan Ram BUX-en, maar het geluid is wel super!
                  ah zo dan

                  Comment

                  • arie
                    • Feb 2003
                    • 550

                    #10
                    Originally posted by Stefke
                    Heb je de prijs al eens vergeleken tussen de Ram S-series en de labgruppen, Crown I tech,...?

                    Voor de hogere vermogens in lichtgewicht blijft Ram nog steeds de DQX-series maken, die mag je qua kwaliteit en vermogen naast de opgenoemde merken plaatsen, de prijs trouwens ook.

                    De S-series zijn het anwoord van Ram op bv QSC PLII, alleen met een stuk hogere signal to noise, 4 kanaals modellen als extra-tje en nog een stuk meer beveiligingen. De extra module's zijn ook handig, zo maak je van een 4 kanaals een 2-weg actief systeem met maar 1 amp die slechts 8,5 kg weegt. Leuk toch?

                    Veel ervaringen zullen er nog niet zijn, de Ram S-series beginnen nu pas leverbaar te worden.

                    Jammer dat ze niet vroeger leverbaar waren, nu sleep ik me een breuk aan Ram BUX-en, maar het geluid is wel super!
                    vind het nog al gewaagd om een ram gelijk te zien aan een labgruppen crown enz, de grote tours gebeuren nog steeds niet met ram en dergelijk e dus denk niet dat je deze eindtrappen echt met elkaar te vergelijken zijn, natuurlijk zijn ze niet slecht maar het vesrchil is er wel degelijk, het is natuurlijk wel zo dat je je af moet vragen waarvoor dat je het gebruikt en hoevaak anders zou ik inderdaad ook fijn voor ram gaan.groeten arjan

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      ...nou durf ik Adamson toch wel een redelijk A merk te noemen als het gaat om hun line array toch Arie?
                      En heb daar de afgelopen jaren toch heel wat ram bux amps op zien staan hier in NL...ook op redelijke klussen.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

                        #12
                        Ram is heel goed in het maken van versterkers, maar ze snappen helemaal niks van marketing en verkoop. Da's de grote reden waarom Ram nog steeds ondergewaardeerd wordt en je ze dus minder ziet dan Crown of Labgruppen.

                        Verder lijken veel bedrijven getrouwd met een of ander merk, waarom weet niemand.

                        Ik hoor veel mensen klagen over een heel bekend merk. Uitbranden, regelmatig uitvallen, maar toch bestellen die kerels opnieuw dat merk. ?? ik begrijp er ook niets van.

                        In elk geval durf ik gelijkaardige Ram-series met vergelijkbare Crown, QSC, Labgruppen,... best eens naast elkaar zetten, je zou nog kunnen opkijken!

                        Zet een QSC PL4.0 maar eens naast een Ram DQX 4.0, je hoort zo het verschil en ziet het verschil in je clip lampjes
                        ah zo dan

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #13
                          Komt bij dat (naar mijn idee dan) een RAM een stuk betaalbaarder is. Iemand ook al opgevallen dat de prijsverschillen voor een versterker met bijna hetzelfde vermogen maar verschillende serie eigenlijk ook nihil is?

                          En waarom staat RAM voor Adamson? Omdat het dezelfde importeur is! Hetzelfde dat je altijd LAB's of Carver voor EAW's vind...

                          Comment

                          • sjoerd
                            • Apr 2004
                            • 341

                            #14
                            Originally posted by Outline
                            Komt bij dat (naar mijn idee dan) een RAM een stuk betaalbaarder is. Iemand ook al opgevallen dat de prijsverschillen voor een versterker met bijna hetzelfde vermogen maar verschillende serie eigenlijk ook nihil is?

                            En waarom staat RAM voor Adamson? Omdat het dezelfde importeur is! Hetzelfde dat je altijd LAB's of Carver voor EAW's vind...
                            Inderdaad; maar dat mag je toch ook wel aannemen dat het een bepaald kwaliteits nivo heeft anders heeft het weinig nut om ze op adamson aan te sluiten..

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Volgens mij heeft RAM verschillende importeurs in NL....
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...