Easytilt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • easytilt
    • Mar 2006
    • 5

    Easytilt

    Hoi,
    Kan er iemand mij mss helpen?
    Kzit met het volgende probleem.
    Op mijn stageplaats (licht en geluid studio) moet ik een nieuw soort easytilt gaan ontwikkelen (of het bestaande model hernieuwen).
    Het moet grote mengpanelen kunnen optrekken (glijk de gewone easytilt) maar er moeten op één of andere manier ook wielen onderkomen, zodat die verplaatst kan worden.
    Kan iemand mij soms nuttige tips geven, of fotos doorsturen ofzo?
    Yuuw
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

    #2
    Poeh das wel een flinke opdracht, als je het goed wilt doen. Naar mijn mening is het juist essentieel dat het kantelpunt van een easytilt vast moet staan, anders werkt het krachtenspel niet goed. Dus als je nu op enige wijze wielen eronder gaat plaatsen krijg je hem niet meer goed getilt. Waarschijnlijk is het niet makkelijk om dit te ontwikkelen, het is of wielen en niet kantelen, of kantelen en geen wielen...

    Iemand anders suggesties....?

    Gr, Dennis

    Comment

    • neeltje
      • Apr 2003
      • 295

      #3
      Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om zo iets te ontwerpen, maar dan moet je er heel goed op letten dat de wielen enkel onder het rechte stuk easytilt staan, wat contact maakt met de vloer. Volgens mij is het wel zo dat deze wielen meer last dan genot gaan veroorzaken, tenzij je een systeem kan maken waarbij de wielen ingeklapt kunnen worden bij het rechttrekken van de tafel. Niemand is echter gebaat bij een tilt die gaat lopen als je er een tafel mee wil rechttrekken.
      "En Go"

      Comment

      • Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

        #4
        Als je wielen neemt die heeeeeeel goed te 'locken' zijn, loopt ie iig niet weg als je em omtrekt. Ik ga ervanuit dat je zo'n soort 'slee' constructie bedoelt, als je de 2 of 3 rolpoten van dat ding breder maakt dan normaal, kan je de wielen erin laten zakken. waardoor ze maar een paar millimeter uitsteken, en het niet zo'n probleem is om het verschil in hoogte tussen de banden en de wielen te overbruggen. Hoopt dat je snapt wat ik bedoel?
        Ander id misschien: Met gymnastiek hadden wij altijd van die 'kasten', daar zaten wielen onder, maar dat ding mocht natuurlijk niet rijden als ie gebruikt werd, ivm gebroken benen enz. In die kasten zit aan de zijkant zo'n stang die je omlaag kon drukken, en dan drukte je de kast omhoog op de wieltjes. Zo'n soort constructie kan ook een oplossing zijn.
        De groeten => Micha

        Comment

        • easytilt
          • Mar 2006
          • 5

          #5
          ja, zoiets had ik ook in gedacht, als het systeem rechtstaat, dat er dan op een of andere manier dmv een soort hefboomeffect wielen onderuit kunnen komen. Ma dan is het probleem het gewicht natuurlyk :-)

          indien iemand fotos of dergelijke heeft, of nuttige ideeen, laat u gaan!

          merci

          Comment

          • hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

            #6
            Originally posted by easytilt
            j Ma dan is het probleem het gewicht natuurlyk :-)

            indien iemand fotos of dergelijke heeft, of nuttige ideeen, laat u gaan!
            Met een hydraulische krik?


            Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

            Comment

            • easytilt
              • Mar 2006
              • 5

              #7
              ja, het gaat wel met een hydraulische krik.
              maar het gaat over mijn eindwerk.
              dus het zou een simpele oplossing zijn om gewoon een hydraulische krik aan te schaffen.


              Het zou liefst iets zelfgemaakt/bedacht moeten zijn....of zelfs een nieuwe easytilt

              toch bedankt voor het idee

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Wat je zou kunnen doen is de wielen middels een soort bladveren monteren.
                Wanneer het gewicht van de tafel tijdens het kantelen op twee wielen hangt dan veren de bladveren zover door dat het frame de grond raakt en hij dus niet wegloopt. Als de tafel dan eenmaal vlak staat rust het gewicht nog maar voor de helft op de bladveren en wordt het frame dus van de grond getilt waardoor de wielen gewoon functioneren...
                Met een hydraulische krik maak je de easytilt zo zwaar dat je een hernia oploopt door het sjouwen van de easytilt....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  Gewoon wielen met goede stroeve rubberlaag. (tegen het wegglijden) En die maar een kant op kunnen draien. (tegengesteld aan de 'opkantelrichting'.

                  De wielen blokkeren dus een rijrichting op. Maar het hele zooitje kun je dus wel de andere kant op oeral naar toe rijden. Dan kun je ze gewoon vast monteren. Let op, met 'vaste wielen' komt er wel altijd een 'dood' punt in je tilt.

                  Ook mogelijk is onder het rechte stuk een 'opdrukmechanisme' te zetten zoals je kan afkijken bij pompwagens voor pallets. Dan druk je een frame met vier wielen door een kantelhefboom voorbij je rechte stuk van de easytilt. Di moet wel 'lockable' zijn want niemand wil zijn dure tafel een paar centimeter laten stuiteren.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • easytilt
                    • Mar 2006
                    • 5

                    #10
                    het zal dus toch volgens zo een opdrukmechanisme/hefboom effect moeten gebeuren....
                    Niemand geen nuttige tips meer voor mij, hoe dit juist mechanisch te realiseren is??

                    yuuw

                    Comment

                    • robski
                      • Jul 2005
                      • 98

                      #11
                      en dat ontwerp moet ook nog steeds opklapbaar zijn en met twee man te bedienen, arbogoedgekeurd (denk hieraan want tilts zijn gevaarlijk)

                      Een simpele oplossing lijkt mij een rolling risers op minimum hoogte (20 cm?) van voldoende afmetingen.
                      Je zet het ding op de rem, met een rampje tafel erop. Easytilt eronder en kantelen. Als je een podiumdeel extra ervoor zet en daarop de tafel zet dan kantelt die in 1 keer op zijn plek. Het extra podiumdeel kun je ergens anders gebruiken als ie eenmaal op zijn riser staat (b.v. aan de andere kant van de riser als extra werkruimte op de riser.

                      easytilt en podiumdelen zijn gekeurd te kopen, kunnen het gewiht aan en een rollingriser rol je zo de studio rond.

                      Met een beetje plannen krijg je ook de fx racken erop en heb je dus een soort werk eiland.

                      Bijkomend voordeel is dat je risers ook altijd voor andere dingen kunt gebruiken, dus geen weggegooid geld.


                      Als je ziet hoeveel nietwerkende tilts er op de markt zijn, en de veiligheidsaspecten waar je op moet letten, lijkt een ding zoals jij beschrijft voor een stage opdracht zelfs voor een tu student een behoorlijk moeilijke opdracht.


                      succes

                      Rob
                      Robski

                      my password keeps me newbie forever

                      Comment

                      • easytilt
                        • Mar 2006
                        • 5

                        #12
                        ja, zeker wel een oplossing
                        maar de bedoeling is echt, dat de easytilt verbetert word, of vernieuwd.
                        dus geen hydraulische krik of podiumelementen eronder.
                        Het moet te doen zijn met één of ander hefboomsysteem met wielen!
                        Niemand ooit zo iets gelijkaardigs gemaakt/gedaan/......?

                        gr

                        Comment

                        • martijn verkerk
                          • Nov 2005
                          • 300

                          #13
                          Originally posted by easytilt
                          ja, zeker wel een oplossing
                          maar de bedoeling is echt, dat de easytilt verbetert word, of vernieuwd.
                          dus geen hydraulische krik of podiumelementen eronder.
                          Het moet te doen zijn met één of ander hefboomsysteem met wielen!
                          Niemand ooit zo iets gelijkaardigs gemaakt/gedaan/......?

                          gr
                          Even opnieuw typen, martijn. Je hebt mail.m -Gerard
                          Last edited by Gast1401081; 01-05-06, 14:24.

                          Comment

                          Working...