Soundcraft MH3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

    Soundcraft MH3

    Bij het verhuurbedrijf waar ik werk hebben ze net een nieuwe Soundcraft MH3 gekocht (32 mono, 4 stereo). Moet zeggen dat het me een super tafel lijkt, zeker gezien de uitgebreide mogelijkheden. Ik weet dat ook enkele grote verhuurbedrijven in Nederland en Belgie er al enkelen gebruiken.
    Toch zou ik graag nog eens willen vragen hoe mensen die al een tijdje met een MH3 draaien er nu over denken en of deze tafel goed geaccepteerd wordt?? Zie graag jullie reacties tegemoet!!
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

    #2
    Ik heb nog niemand horen klagen.
    Tafel wordt normaal altijd goed ontvangen bij gast-techniekers.

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Perfekte prijs kwaliteit verhouding.

      Tafel heeft inderdaad genoeg mogelijkheden. De klank is goed. De EQ werkt fijn. Een fijne tafel om mee te werken.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • neeltje
        • Apr 2003
        • 295

        #4
        ronduit een super tafel, zeker voor die prijs!!!! Klinkt fantastisch, automatisatie aanwezig indien nodig, elke technieker kan er onmiddelijk zijn weg op vinden, alle mogelijke routing-opties aanwezig. Meer moet dat echt niet zijn.
        "En Go"

        Comment

        • SM
          • Oct 2004
          • 129

          #5
          Paar keer mee mogen werken. Indrukken tot nog toe: EQ-wise OK, goede definitie ook door de tafel heen ( niet 'rommelig'). Nadeel is wel dat ik in de mixbus nogal vastloop als je wat harder instuurt. Dan maar hopen dat de PA-eigenaar het systeem voldoende gain laat geven.

          S.
          Last edited by SM; 22-03-06, 01:21.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Wij hebben dezelfde dag een MH2 gekocht, omdat deze voor ons werk groot genoeg is. Ik ben gister even wat bezig geweest met dat ding, maar tot dusver vol lof...Ik heb ook nog even naar de MH3 staan kijken, ook leuk...Alleen net iets voor ons, maar volgens mij heb ik jou daar nog gezien Dave....;-)

            Wat me eerlijk gezegt tegenviel, zijn de afmetingen van beide mixers...Komt voor mij alleen maar goed uit, daar niet van...Maar had ze groter verwacht...Zeker als je gewerkt hebt met Soundcraft 8000, Series 4, Crest GT....Daar had ik zowat een opstapje nodig om bij de gain te kunnen..;-)
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • davehouben
              • Dec 2003
              • 92

              #7
              Ahhh ook Maandag even in Hasselt geweest hoor ik al! Sja de (geluids)wereld is maar klein. ;-)
              We hebben zelf ook eerst naar de MH2 zitten kijken maar uiteindelijk was m'n baas toch bij de MH3 uitgekomen. Het is inderdaad maar net waar je hem voor wilt gebruiken. Maar beide lijken me echt een super aankoop! Zeg nou zelf... voor die prijs kun je zo een complete tafel niet laten staan. haha! Nah goed, veel succes ermee en neem inderdaad van je aan dat hij nog lang zo slecht niet is.

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Okee, we zijn weer een tijdje verder.

                Zijn er hier meer eigenaars en regelmatige gebruikers van de MH2 en MH3 bijgekomen?

                Zijn er nieuwe ervaringen?

                Heeft er iemand problemen ondervonden?

                Zijn de mensen die blij waren met hun aanschaf dat nog steeds?

                En waar ik ook benieuwd naar ben: de ervaringen van mensen die beide tafels bezitten of regelmatig gebruiken:

                Hoe verhouden deze 2 zich in de praktijk?


                Ikzelf ben nu een paar keer met een MH2 op stap geweest, maar dat waren erg kleine en eenvoudige dingen. Dit exemplaar had wel last van een falend PFL-systeem en een fikse ruis op de matrixen....

                Aan de andere kant was ik erg tevreden over de geluidskwaliteit en de soepele EQ.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

                  #9
                  heb laatst de ultieme test voor elke mixer gehad een mh3 die cursus bierdrinken had gehad ...
                  geen enkele storing tijdens show (heeft nog een dik uur door gedraait)
                  en hebben hem alleen maar goed hoeven schoonmaken en heeft het overleeft

                  ik blijf nog altijd blij met deze tafel omdat de "oude soundcraft sound" in deze tafel zit

                  alleen jammer van de importeur in nl

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    En was e.e.ea. een beetje makkelijk uit elkaar te halen en schoon te krijgen? de MH3 is immers semi-modulair opgebouwd, iets dat wellicht het grootste verschil met de MH2 is.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • martijn verkerk
                      • Nov 2005
                      • 300

                      #11
                      Originally posted by sparky
                      En was e.e.ea. een beetje makkelijk uit elkaar te halen en schoon te krijgen? de MH3 is immers semi-modulair opgebouwd, iets dat wellicht het grootste verschil met de MH2 is.
                      is vrij goed schoon te maken faders zijn gekantelt dus loopt niet zo veel in
                      wel heeft soundcraft het albekende flatcable probleem (elk halfjaar ff aandrukken)
                      mh2 nog nooit mee gewerkt

                      Comment

                      • cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

                        #12
                        Originally posted by martijn verkerk
                        heb laatst de ultieme test voor elke mixer gehad een mh3 die cursus bierdrinken had gehad ...
                        geen enkele storing tijdens show (heeft nog een dik uur door gedraait)
                        en hebben hem alleen maar goed hoeven schoonmaken en heeft het overleeft

                        ik blijf nog altijd blij met deze tafel omdat de "oude soundcraft sound" in deze tafel zit

                        alleen jammer van de importeur in nl
                        Of bedoel je jammer van de importeur die niet in NL zit? Moet je die dingen tegenwoordig niet in Belgie ophalen?
                        Spelingvouten onder voorbehout...

                        Comment

                        • martijn verkerk
                          • Nov 2005
                          • 300

                          #13
                          Originally posted by cobi
                          Of bedoel je jammer van de importeur die niet in NL zit? Moet je die dingen tegenwoordig niet in Belgie ophalen?
                          meer dat ik slechte ervaringen heb met de nl importeur

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Ik zal het nog 1 keer uitleggen....

                            Verschil tussen de MH2 & 3 :
                            MH2 : 10 X aux
                            MH3 : 12 X aux
                            MH2 : Geen regelbare Q op de EQ
                            MH3 : Regelbare Q op de EQ
                            MH2 : Geen aansturing voor BSS Varicurve of DBX Driverack
                            MH3 : Aansturing voor BSS Varicurve of DBX Driverack
                            MH2 : 11X4 matrix
                            MH3 : 12X4 matrix
                            MH2 : Zeg maar de opvolger voor de K2
                            MH3 : Geen opvolger voor de K2, ook niet voor de K3...
                            MH2 : Wel modulair, alleen van binnen
                            MH3 : Ook modulair, met broodjes van 8

                            En ik heb nooit problemen met de importeur...En inderdaad, de eerste series hebben problemen gehad met de PFL, maar dat is en wordt netjes opgelost. Ook heb ik geen problemen met de VCA's...

                            Voor eventuele overige verschillen :
                            Soundcraft MH2
                            Soundcraft MH3
                            Last edited by Olaf Duffhuës; 12-11-06, 22:25.
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

                              #15
                              Haha, heb vandaag ook dat lijstje van verschillen zitten maken, had alleen even over het hoofd gezien dat de middenbanden volledig parametrisch waren. bedankt.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                              Comment

                              Working...