Goede muziek voor soundcheck

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

    Goede muziek voor soundcheck

    Yo Yo YO,

    Ben op zoek naar goede muziek (CD) voor de afstelling van een PA installatie. (soundcheck)

    Ik weet dat vaak techniekers dezelfde bepaalde nummers van uitvoerders gebruiken maar weet niet dewelke het exact zijn.

    Ik weet dat 'in principe' elke muziek toepasbaar is voor een soundcheck, maar niet in ieder nummer zitten min of meer alle frequenties of frequentiegebieden.

    Dus graag meer info en raad.
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

    #2
    Tja das een moeilijke, denk dat iedere schuivert zn eigen plaatjes wel gebruikt. Meestal vergeet ik mijn cdtje en doe ik het met wat iemand anders toevallig bij zich heeft. Mocht het zo zijn dat ik wel een cd bij me heb staat daar o.a. The Police, Toto, Dire Straits op en dan opbouwend naar Blank & Jones, Paul Oakenfold en Svenson & Gielen, afgewisseld met nummers die jullie toch niet kennen.
    SR20DET

    Comment

    • AH
      • Apr 2004
      • 248

      #3
      Pink met Noise heb je alle freq in 1 keer
      Anne Homan

      Comment

      • jans
        • Feb 2003
        • 869

        #4
        Gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden.

        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

        Comment

        • emiel-r
          • Mar 2006
          • 169

          #5
          Wat ik altijd doe is muziek gebruiken die ikzelf goed ken. Dan heb je de perfecte referentie. Als je dan ook nog verschillende soorten muziek gebruikt krijg je een nog beter beeld.

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            ... altijd een beetje een rare vraag, je weet welke muziek je kent en weet hoe je het moet / wil laten klinken op diverse systemen ... toch ?

            Wat mij betreft iets met genoeg dynamiek en (vrouwen)vocalen, gebalanceerd uitgemixt en "strak" maar niet plat-gecomprimeerd.

            Favoriet bij mij zijn "Propellor Heads - decks & drums & rock 'n roll" en een erg gebalanceerd uitgemixte en subtiel gemaster-de CD met broken beats en vocalen.

            Genoeg meningen, genoeg over te vinden met de zoekfunctie hier.

            Groeten en succes ... !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              met dank aan Jans....
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              Working...