Opstelling probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dragonlau
    • Mar 2006
    • 2

    Opstelling probleem

    I[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica]k heb een behringer eurorack UB 1832FX-Pro mixer en mijn volgende opstelling moet allemaal op die mixer komen. Maar hoe ik het ook doe, het komt niet goed uit.

    Ik wil 8 draadloze mics (7 revermics en 1 handmics) aansluiten. Er moeten 3 boxen aangesloten worden; 1 monitorbox staat op het podium, overige 2 hoofdboxen (via versterker) staan naar publiek gericht. Vervolgens moet iemand door zijn revermicrofoon mij benaderen via phone (koptelefoon), ALLEEN deze persoon moet ik kunnen horen. Overige microfoons wil ik eruit filteren.

    Zelf heb ik het volgende gedaan met een knelpunt:
    2 hoofdboxen gaat in de achterzijde van de mixer en de monitorbox gaat in MON OUT. Mijn koptelefoon gaat in Phones. En 6 andere microfoons gaan in de 1e 6 rij.
    Maar hoe los ik het volgende op:
    - ik hoor iedere microfoon en ik wil er maar 1 horen.
    - hoe kan ik 8 microfoons plaatsen als er maar 6 beschikbaar zijn (er staat wel LINE IN 7-14, maar weet niet hoe dat werkt).

    Hoe kan ik dit het beste oplossen?
    Ik ben niet zo'n kei in met het sleutelen van iets.
    [/FONT]
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

    #2
    Je kunt zeggen dat je 1 kanaal waar de revermic op zit de PFL aan laat staan want de hoor je alleen die revermic maar als je dan één van de andere microfoons af wilt luisteren moet je ook de PFL van de betreffende mic gebruiken om die te horen.

    Je hebt inderdaad maar 6 gebalanseerde ingangen dus dat betekent dat je 2 microfoons op de line ingang van 7 en 8 binnen moet laten komen.
    Dit is geen probleem omdat je toch met zenders werkt en dus toch geen lange kabels gaat gebruiken want ik neem aan dat je de ontvangers bij de mixer hebt staan.
    Hou even in de gaten dat je ongebalanseerde kabel liever niet langer dan 5 a 6 meter houdt i.v.m. de toenemende ruis.

    Kijk wel even of er een ongebalanseerde uitgang op je ontvangers zit
    (unbalanced).
    Als die er niet op zit zou je even naar je locale P.A. boer kunnen gaan om een verloopje van XLR/Jack (mono/unbalanced) te halen.

    Een monitor out gaat heel vaak buiten toonregeling om, misschien dat je je monitor kunt aansturen via aux 1 of 2 want dan heb je wel toonregeling en kun je iets meer doen met je monitor en dit heeft meer verband met feedback op je monitor want revermic's zijn nogal gevoelig.
    Mischien een keer een eq erbij kopen dan kun je nog beter je feedback uit de monitor en/of de zaal houden.

    Heel veel sucses en ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

    Gr Ronnie.
    U draait, Wij vragen.

    Comment

    • dragonlau
      • Mar 2006
      • 2

      #3
      Bedankt!
      Ik heb nu mijn koptelefoon aangesloten op PHONES met PRE knop en SOLO knop ingedrukt. Mijn monitorbox heb ik aangesloten op MON OUT, moet dit op AUX 1 of 2?
      Verder zeg je dat ik overige 2 mics op LINE IN 7 en 8 kan plaatsen. Maar hoe plaats in dat, waar moet ik inpluggen? En ik heb controle over 7 EN 8 ipv 7 of 8 apart.

      Comment

      • S500D
        • Feb 2003
        • 215

        #4
        Kanaal 7/8, 9/10, 11/12, 13/14 zijn stereo kanalen en op elk van die kanalen zit een mono input en die moet je gebruiken.
        dan heb je bij wijze van spreken kanaal 7 gebruikt en 8 ongebruikt.
        ik zou je monitors echt op een aux groep zetten want je hebt een pre schakelaar erop zitten en dan kun je één van de aux groepen pre fader maken, en dat betekent dat die aux groep niet meer op de fader reageert en jij dus gewoon kunt schuiven om het geluid in de zaal te corrigeren zonder dat je monitor instelling veranderd.

        Gr Ronnie
        U draait, Wij vragen.

        Comment

        Working...