Vraag over draadloze microfoons

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Basvdberg
    • Mar 2006
    • 6

    Vraag over draadloze microfoons

    hallo,

    ik ben op zoek naar 8 draadloze hoofd mics, recevers en zenders liefst ook gelijk in flightcases ( eigenlijk 12 maar ik weet niet of het budget dat toelaat) voor een toneel gezelschap.
    Maar ik heb nietzoveel verstand van geluidsapparatuur ik ben meer van het licht dus ik vroeg me af welk merk heeft de beste prijs/kwaliteits verhouding en of jullie me daar advies over zouden kunnen geven wat ik het beste zou kunnen kopen.

    het budget is 4000 euro

    Alvast bedankt

    Groeten bas vd berg
  • Rookie
    • Nov 2004
    • 104

    #2
    hoi mis kan je beter gebruik maken van stereo-koppels om dit toneel te versterken en evenetueel de hoofdrol spelers een draadloze(er zijn types op de markt die je op je kan plakken en dit werkt goed heb ik gehoord maar ik ken de types niet maar er zullen wel mensen zijn op dit forum die je kunnen helpen). Grtz
    Er is altijd iets wat je kan bij leren

    Comment

    • Basvdberg
      • Mar 2006
      • 6

      #3
      dat kan natuurlijk ook scheelt denk weer heel wat in de kosten. Maar meestal is het zo dat iedereen veel gesproken tekst heeft.
      ik hoor graag alle ideen en suggesties.
      Last edited by Basvdberg; 05-03-06, 19:33.

      Comment

      • Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

        #4
        Originally posted by Rookie
        hoi mis kan je beter gebruik maken van stereo-koppels om dit toneel te versterken en evenetueel de hoofdrol spelers een draadloze(er zijn types op de markt die je op je kan plakken en dit werkt goed heb ik gehoord maar ik ken de types niet maar er zullen wel mensen zijn op dit forum die je kunnen helpen). Grtz
        Wat wil je nou eigenlijk hiermee zeggen?
        TS vraagt om draadloze systemen, jij komt aan met stereokoppels

        Er bestaan goedkope systemen van Sennheiser, maar denk dan niet dat je voor 8 systemen + antenneverdeler + flightcase onder de 4000 euro uitkomt. Andere optie is JTS, kwalitatief erg goed, en een stuk voordeliger.

        Is huren geen optie??
        Lid van het Front tegen zijlicht

        Comment

        • Basvdberg
          • Mar 2006
          • 6

          #5
          Originally posted by Pieter Huijgen
          Wat wil je nou eigenlijk hiermee zeggen?
          TS vraagt om draadloze systemen, jij komt aan met stereokoppels

          Er bestaan goedkope systemen van Sennheiser, maar denk dan niet dat je voor 8 systemen + antenneverdeler + flightcase onder de 4000 euro uitkomt. Andere optie is JTS, kwalitatief erg goed, en een stuk voordeliger.

          Is huren geen optie??
          nee huren is geen optie aangezien we de spullen heel vaak gaan gebruiken en ook onze spullen "verhuren" aan andere toneel verenigingen.

          Kan iemand mij ook vertellen wat je allemaal precies nodig hebt om de boel aan de praat te krijgen? want ik heb heel erg weinig verstand van geluidsapparatuur.
          Last edited by Basvdberg; 05-03-06, 20:43.

          Comment

          • Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

            #6
            Sennheiser:
            EW-100 serie (112 G2)

            JTS:
            US-901D ontvanger (diversity/UHF)
            PT-950 beltpack
            + microfoon afhankelijk van jouw toepassing.

            Let wel, bij 8 systemen doe je er verstandig aan een antenneverdeler te gebruiken. Exacte prijzen weet ik niet, die vraag je maar op bij je lokale dealer.
            Lid van het Front tegen zijlicht

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              @Bas: ga eens praten bij Sennheiser, ik kan me vergissen hoor, maar ik denk dat je met bijvoorbeeld Sennh. Evolution G2 behoorlijk in de buurt komt van jouw richtprijs, zeker als je de ruimte hebt om over de 5k-grens heen te gaan.

              Kijk ook eens bij onze oosterburen, vaak zijn dit soort spullen daar tegen mooie prijzen te krijgen

              Ga in ieder geval uit van ongeveer deze setup:

              8 x ontvanger
              8 x beltpack
              8 x micro
              2 x breedband vlag (ontvangst-attenne)
              1 x antenne-combiner
              en uiteraard een mooi kistje erom, want je wilt wat langer plezier hebben van het materiaal neem ik aan
              Last edited by berolios; 05-03-06, 20:47.
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              • Basvdberg
                • Mar 2006
                • 6

                #8
                oke hardstikke bedankt voor jullie hulp

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  #9
                  Ik zou ook proberen het budget iets op te rekken en ineens voor Sennheiser te gaan. Heb je kwalitatief goed spul waar je jaren mee vooruit kan en wat toch een soort van aanzien heeft. Ook zit je later met inruil of verkoop goed omdat je iets met een goede naam hebt! En ik denk ook dat het iets uit de 1-serie wordt. Even in de Feedback gespiekt (ja, ik weet het maar de prijzen zijn wel vaak leuk) en een Sennheiser-systeem zit zo rond de 500Euro ex. Dus als je rond de 5000 zit, moet het gaan lukken. Zeker met wat korting!

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    even offtopic: tenzij de ts er de mogelijkheid voor heeft:

                    8x sennheiser ew100 ontvanger
                    dat neemt dus 4U in beslag,
                    en daarboven een antenne-distibutie systeempje met om te beginnen 2 sprietjes die meegeleverd zijn (later eventueel uitbreiden naar vlaggen, Advies: wel doen)

                    Boven de antenne spitter misschien nog een samson racklight?
                    onder de ontvangers een 2U laatje waar de zenders ingaan samen met eventueel een extra setje batterijen ( hoe wil je de batterijen gaan doen? 16 batterijen per keer kopen ?)

                    daaronder nog een laatje met de headsets en powercon kabel en een xlr snakeje
                    en daaronder een 1U blindplaat met de aansluitingen voor de powercon en xlr uitgangen.

                    en dit alles natuurlijk in een hele mooie flightcase, die eventueel ook verrijdbaar is.

                    misschien wel een beetje overdreven en is (misschien) ook wel wat duurder (heb het niet nagerekent) maar dan heb je wel een set waar je echt jaaaaaaaren mee toe kunt, het enige wat je nog wel gaat kosten zijn de batterijen, maarja die kun je eventueel zelfs oplaadbaar doen (ABSOLUUT niet aanbevolen bij zender systemen)
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Rookie
                      • Nov 2004
                      • 104

                      #11
                      exuseer wist niet dat je het materiaal ging kopen. Wss de vermoeidheid die wat parten speelt.

                      grtz
                      Er is altijd iets wat je kan bij leren

                      Comment

                      • Basvdberg
                        • Mar 2006
                        • 6

                        #12
                        de batterijen zijn niet zon probleem daar kan ik goedkoop aan komen.

                        wat houd dat 1u 4u enzo in? zijn dat de plekken dat zon kastje in beslag neemt in een 19" rack?

                        Comment

                        • RonV
                          • Jul 2004
                          • 67

                          #13
                          Originally posted by Basvdberg
                          wat houd dat 1u 4u enzo in? zijn dat de plekken dat zon kastje in beslag neemt in een 19" rack?
                          ja. U en/of HE is de hoogtemaat die wordt aangehouden voor deze apparatuur. 1U is in cm's 4.3 als ik me niet vergis.
                          DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            #14
                            't is om precies te zijn 4.41cm.

                            Comment

                            • keesG
                              • Mar 2006
                              • 1

                              #15
                              Dap?

                              Ik gebruik voor een smartlappenkoor een dubbel ontvanger 2 beltpacks en 2 headsets van DAP voor de solisten. Niet gelijk gaan gillen dat Senheiser beter is, je hebt zeker gelijk.
                              1x ER216 225,- dubbele ontvanger (2 mics 1 kanaal op je mengpaneel)
                              2x EB 16 296,- beltpack
                              2x headset 132,-
                              samen 653.-
                              Dit keer 4 , dan blijf je ruim binnen je budget en Senheiser is 3 keer zo duur.
                              Deze setjes heb ik omdat de mensen van het koortje niet goed in een microfoon kunnen zingen, dan hebben ze de mic voor de buik en dan naast hun oor. Deze microfoons klinken gewoon erg goed vind ik, geen last van feedback en ook geen last van dropouts gehad.(ze lopen soms de hele zaal door (wat een pret )
                              De ontvanger is een dubbele diversity ontvanger (dus vier ontvangers in een 19" behuizing) . Natuurlijk heb ik even in de doos gekeken en er staat gewoon JTS op de print. JTS word trouwens in veel merken toegepast, ook in merken waar je het dubbele voor betaald.
                              Het is verstandig ook eens naar Omnitronic te kijken, hier zitten ook JTS componenten in. En is nog goedkoper...

                              Comment

                              Working...