Budget mengpaneel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

    Budget mengpaneel

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goedkoop mengpaneel voor de verhuur, 19 inch, zodat ik deze samen met een Denon cd-speler in een case kan bouwen.
    Nu was mijn oog gevallen op de yamaha mg16/fx, omdat hier nogal wat mogelijkheden op zitten, zodat ik er ook kleine klusjes mee kan doen. (Bijv. tapeacts)
    Nu kwam ik hier een onderwerp tegen dat de yamaha's nogal wat ruis hadden.
    Geldt dit ook voor deze mixer???

    Grtz Herman
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Er zit vooral een ontzettende ruis op de effectprocessor. Verder is het tafeltje ook niet echt stil, maar daar is de prijs ook niet naar. Wel een leuk tafeltje met veel mogelijkheden.

    Comment

    • Draad
      • Apr 2001
      • 122

      #3
      Hmm, beetje lastig die ruis.
      Nu wil ik er wel een andere mixer boven zetten, alleen wil ik graag de connectoren aan de achterkant van de mixer, zodat er zo min mogelijk kabels zichtbaar zijn.
      Het is tevens ook niet de bedoeling dat het Dateq of zoiets wordt, want deze heb ik al, en vind ik te duur voor verhuur aan bepaalde personen.
      Als iemand nog goede alternatieven heeft, dan hoor ik dat graag.

      Grtz Herman

      Comment

      • GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

        #4
        Originally posted by Draad
        Hmm, beetje lastig die ruis.
        Nu wil ik er wel een andere mixer boven zetten, alleen wil ik graag de connectoren aan de achterkant van de mixer, zodat er zo min mogelijk kabels zichtbaar zijn.
        Het is tevens ook niet de bedoeling dat het Dateq of zoiets wordt, want deze heb ik al, en vind ik te duur voor verhuur aan bepaalde personen.
        Als iemand nog goede alternatieven heeft, dan hoor ik dat graag.

        Grtz Herman
        De yamaha is idd geen stille tafel, maar zodra je de PA openschroeft hoor je hier niks meer van. Dus is die ruis eigenlijk wel te verwaarlozen.

        Mijn PA12 ruist ook als je geen signaal naar de amps stuurt, maar volgens mij doen bijna allle tafels dat wel. En is die ruis gelijk te verwaarlozen als je wel signaal naar je amps stuurt..
        lala..

        Comment

        • Beldog
          • May 2004
          • 140

          #5
          Wij hebben ook zo'n mg16fx, zeker niet slecht voor zijn geld. Wordt bij ons gebruikt op repetities en voor optredens in kleine kroegjes. Zelfs de effectjes zijn goed bruikbaar. Het ziet er zelfs goed uit vind ik.

          Comment

          • jeroen01
            • Jan 2006
            • 45

            #6
            ik heb zelf de behringer xenyx fx1222 aangeschaft, prima paneel, voor weinig geld!

            groet jeroen

            Comment

            • MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

              #7
              de yamaha mixers zijn kwalitatief naar t schijnt 100en keren beter te zin. over ruis heb ik nog niets gehoord. je kan ook kijken naar een 2ehands tafel van bijv. allen of mackie
              Drummer en techniek freak.
              _____________________________________________

              Comment

              • BvE
                • Oct 2004
                • 385

                #8
                of naar de datum van de post

                Comment

                • kevinveerbeek

                  #9
                  ik raad een behringer eurorack aan (ub,xenx)
                  ik gebruik er zelf ook een en er zit niks geen ruis meer in!!
                  en deze tafels zijn ook nog onsettend goedkoop
                  gr.kevin

                  Comment

                  • GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

                    #10
                    Ik mag hopen dat deze verhuurder inmiddels al een geschikt tafeltje heeft na meer dan een jaar zoeken...
                    lala..

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Ooit één keer een MG16/FX meegenomen en sindsdien hoef ik die nooit meer te gebruiken. Met name de effectprocessor zit vol met ruis, verder is 'ie inderdaad niet stil. Daarnaast mis ik een fractie meer uitgangen om in een kleine set-up goed uit de voeten te kunnen. Maarja... voor 165 euro... Niet veel te klagen. 2 cd-spelertjes en een mic schuiven lukt makkelijk.

                      Als je kan kiezen: geef iets meer geld uit voor iets degelijks.

                      Comment

                      Working...