Aanschaf : A&H, mackie, soundcraft ??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Aanschaf : A&H, mackie, soundcraft ??

    Hallo beste collega's

    Binnenkort doe ik een live-tour met 1, 2 of 3 zangers +/- 200 optredens en waarschijnlijk nog meer in de toekomst ! Ik moet een nieuwe mengtafel aanschaffen !
    Ik twijfel nog tussen deze 3 tafels :
    Allen & heath PA 12 , Mackie onyx 1620 of de soundcraft spirit M8

    hier de links :






    Wat moet er aangesloten worden :

    1 MD, 2 de MD als reserve
    1 CD player : optioneel en niet noodzakelijk !
    maximaal 4 micro's shure beta 58 A
    1 keyboard : Yamaha tyros 2
    1 TC electronics M 300
    1 of 2 compressors DBX

    De prijzen liggen vrij dicht bij elkaar , dus dat is niet het probleem !!

    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een PA 12 vanwege zijn uitgebreide EQ , ook mede door zijn par.EQ op de master-output !
    De onyx 1620 lijkt mij ook een leuke, mede door zijn perkins EQ , maar ik heb de fire-wire optie niet nodig
    De soundcraft M8 ken ik eigenlijk niet, maar lijkt mij toch ook thuis te horen hier in het rijtje !

    Wat voor mij heel belangrijk is :
    De kwaliteit van de mic-inputs, de toonregeling, het gebruiksgemak en de duurzaamheid op langere termijn !!
    deze tafel zal toch een 3 à 4 maal per week gebruikt worden !

    Graag wat gebruikerservaringen van jullie !!!

    Alvast bedankt

    sis
    Last edited by sis; 27-02-06, 05:29.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Van die M8 zou ik afblijven, dat is wel degelijk een Spirit...Mackie heeft eigenlijk altijd wel goede mixers gemaakt...Ik begrijp alleen de PA van A&H niet..voor die paar centen meer heb je een Wizard...Kwalitatief is een Wizard toch net iets beter...Modulair van binnen...Klinkt erg lekker voor z'n geld...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Originally posted by Olaf Duffhuës
      Van die M8 zou ik afblijven, dat is wel degelijk een Spirit...Mackie heeft eigenlijk altijd wel goede mixers gemaakt...Ik begrijp alleen de PA van A&H niet..voor die paar centen meer heb je een Wizard...Kwalitatief is een Wizard toch net iets beter...Modulair van binnen...Klinkt erg lekker voor z'n geld...
      Tja, die wizard schrikt mij een beetje af !
      Heb de zoekfunctie even gebruikt en ik zie toch regelmatig problemen opduiken met die wizard reeks + er is nog die extra voeding , en ik wil het juist zo compact mogelijk houden
      Wat die PA 12 betreft vind ik die par.EQ wel handig op de master-output!!
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • mverdult
        • Dec 2003
        • 123

        #4
        soundcraft

        Ik gebruik al 2 jaar ongeveer 2 X per week een soundcraft M12 zonder problemen hoor, geen krakende faders, geen storingen, helemaal niks. Voor dat geld ben ik dik tervreden ! En ik heb nog wat kanalen vrij als je eens een bandje in wil prikken.

        Comment

        • GoTMoRe
          • Aug 2005
          • 350

          #5
          Originally posted by Olaf Duffhuës
          Van die M8 zou ik afblijven, dat is wel degelijk een Spirit...Mackie heeft eigenlijk altijd wel goede mixers gemaakt...Ik begrijp alleen de PA van A&H niet..voor die paar centen meer heb je een Wizard...Kwalitatief is een Wizard toch net iets beter...Modulair van binnen...Klinkt erg lekker voor z'n geld...
          Geloof het of niet, maar A&H heeft het voor elkaar gekregen om de PA12 ook modulair op te bouwen!

          Ikzelf wist niet of ik voor de M8 moest gaan of de PA12, ben uiteindelijk voor de PA12 gegaan, mede door de eq. Mijn goeie ervaringen met A&H, mooie layout van de mixer en de wel heel erg schappelijke prijs.
          lala..

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            tourtje van 200 gigs??
            Zou ik toch s kijken naar de venice 160.
            Ben er zelf laaiend enthousiast over, zie andere topics.

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Geloof het of niet, maar A&H heeft het voor elkaar gekregen om de PA12 ook modulair op te bouwen!
              Dat wist ik niet zeker...En je moet geen dingen roepen, als je het niet weet...

              tourtje van 200 gigs??
              Zou ik toch s kijken naar de venice 160.
              Dat was 1 van de dingen die ik het eerst dacht...Voor zoveel optredens een andere mixer lijkt mij ook wel op z'n plaats...Maar, het blijven muzikanten en die willen zoveel mogelijk in eigen zak steken...
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

                #8
                Originally posted by Olaf Duffhuës
                Dat wist ik niet zeker...En je moet geen dingen roepen, als je het niet weet...
                Ik wil wel ff fotootje schieten van binnenkant mocht je er belang bij hebben[]
                lala..

                Comment

                • mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

                  #9
                  Originally posted by MacGyverSounds
                  tourtje van 200 gigs??
                  Zou ik toch s kijken naar de venice 160.
                  Ben er zelf laaiend enthousiast over, zie andere topics.

                  opzich zou het met die PA12 moeten kunnen, maar als ze een A&H kiezen zou ik toch de Wz3 12:2 nemen. Die heeft gewoon iets meer mogelijkheden. En die extra voeding zal heus het probleem niet zijn; je wordt steeds sneller in opbouwen.

                  Ik denk dat die Venice 160 een hele geschikte mixer is, maar je zit dan wel in een andere prijsklasse. Budget zal ook mee spelen

                  Comment

                  • keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

                    #10
                    Een voordeel van de Mackie is dat de auxen per stuk pre/post schakelbaar zijn. De Soundcraft en de A&H kun je helemaal niet schakelen, zelfs niet per 2, wat je in je flexibiliteit beperkt. De EQ van de Mackie is ook het meest uitgebreid van allemaal. Weer een nadeel van de Mackie is dat 'ie geen echte subgroepen heeft, maar slechts een lullig ALT3/4 potmetertje.
                    Dit lijken me alledrie tafels met enige beperkingen. Wat voor jou het beste past zul je zelf uit moeten vinden. Maar geen van de tafels zal echt slecht, of ongeschikt zijn.

                    EDIT: Zie dit net pas, maar de Mackie heeft stereo AUX-returns. In geval van nood ideaal voor een achtergrondmuziekje of een galmpje, zij het zonder EQ...
                    Last edited by keenoncoolstuff; 27-02-06, 14:57.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                    Comment

                    • mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

                      #11
                      volgens mij kun je de aux'en van de A&H wel switchen. Maar dat moet dan via internal jumpers. Dat is wel ff wat werk en je kunt ze niet tijdens een show veranderen.
                      Ik snap niet waarom ze bij A&H al die jumper optie niet gewoon aan de voor/achterkant acht een klepje hebben gezet

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        Originally posted by Olaf Duffhuës
                        Dat wist ik niet zeker...En je moet geen dingen roepen, als je het niet weet...



                        Dat was 1 van de dingen die ik het eerst dacht...Voor zoveel optredens een andere mixer lijkt mij ook wel op z'n plaats...Maar, het blijven muzikanten en die willen zoveel mogelijk in eigen zak steken...
                        HaHa, als je dat maar weet , maar het is wel zo dat ik moet investeren en dat die mannen 750 euro verdienen voor 45 min optreden !!
                        pas op , ik verdien ook nog een ferme euro
                        Mijn eerste gedacht was ook de venice 160 !!
                        Maar aan zoveel Auxen heb ik niks en subgroepen heb ik niet nodig , die worden toch niet gebruikt !!
                        Ja en dan de prijs :
                        venice 2500 euro
                        Onyx 1620 : 880 euro
                        Denk dat ik eens mijn licht ga opsteken bij de ONYX 1620
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • mac tecson
                          • Feb 2006
                          • 348

                          #13
                          Je moet idd wel een tafel kopen die geschikt is voor de klus en wat extra mogelijkheden is nuttig, maar je moet niet te ver gaan

                          Comment

                          • Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

                            #14
                            gezien het aantal optredens dat je voor de boeg hebt zou ik ook zeker voor een tafel gaan die bij veel verhuurders in het pakket zitten. 1 mocht je eigen tafel het begeven kun je makkelijk huren en weet je direct waar wat zit, 2 een verhuurtafel is meestal van degelijke kwaliteit. Zelf gebruik ik de wizard veel, zonder problemen, dit is wel de eerste serie. serie 2 schijnt idd veel problemen te hebben, naar horen zeggen is dit verholpen bij de derde serie. heb zelf ook nog een soundcraft E12 in de verhuur, hij doet precies wat hij moet doen en is voor het geld echt een leuke tafel, echter wel een heel stukje minder als bovengenoemde.

                            Enne, een tafel met "naam" verkoopt ook weer veel beter. Reken dit ook even uit, dan kan het nog wel eens zijn dat een venice ineens na de tijd toch nog voordeliger is!! Succes.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                            Comment

                            • aameijer
                              • Oct 2005
                              • 67

                              #15
                              Is een Crest XR-20 niet een goede keuze. Is compact. Klinkt goed. Degelijk en extreem veel mogelijkheden voor een 19"mixer. Bij deze de link: http://www.crestaudio.com/products/b...ack+Series.cfm

                              Is gezien het aantal shows dat je gaat doen denk ik erg prettig om mee te werken. Kostentechnisch valt het ook erg mee en het verschil in prijs delen door 200 kan ook niet echt een reden zijn.

                              Is geaccepteerd in de verhuurmarkt en naar mijn mening momenteel de beste 19" mixer van dit moment.

                              Comment

                              Working...