Microwedge

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

    Microwedge

    Hey Guys,

    Heeft iemand op dit forum al gewerkt (of een demo gehoord) van de microwedges van radian? http://www.microwedge.com
    Ze zijn mede ontwikkelt door David Rat http://www.ratsound.com foh eng. van oa Red hot chilli pep en Foo Fighters

    Reacties in buitenland zijn echt enorm lovend (velen verkiezen ze zelfs boven 115XT's en dergelijke)
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

    #2
    Microwedge15: 124dB SPL cont

    klinkt veelbelovend...

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Kan het zijn dat ik deze speakers 1,5 jaar geleden al op de plaza in London heb gezien? Volgens mij zat er toen een merkje van Communitie op.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

        #4
        Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.... maar niets is onmogelijk
        Last edited by meyerfreak; 23-02-06, 01:14.
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

        Comment

        • deurklink

          #5
          Weet niet hoe nieuwsgierig je bent!? Maar de Deventer Schouwburg heeft er 4! Heb nooit echt de tijd genomen tijdens mijn stage om er goed na te luisteren.

          Comment

          • meyerfreak
            • Mar 2004
            • 142

            #6
            Ben geintereseerd in gebruikerservaringen en aangezien ze in relatief korte tijd vrij grote acts als referentie hebben, verwacht ik er in de toekomst toch meer van!!
            Ik vind het een beetje een raar modelletje, maar er zitten een aantal handige truukjes aan (speakon con. aan voorkant zodat publiek geen monitors meer unplugged en bijvoorbeeld een kleine holle ruimte aan de voorkant van de kast waar je overige kabel inschuift zodat muzikanten er niet meer over struikelen !!

            Wat ik ook eens uit moet proberen om een 15inch wedge tussen 2x een 12 inch in te leggen en dan op de 15 inch instrumenten weergeven en de 12 inchers vocals... vrij bekende truuk, maar nooit gebrobeert....
            ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

            Comment

            • Rob Kuenen
              • Jan 2006
              • 1

              #7
              Ik heb enkele microwedges gehoord. Ze kunnen hard, klinken goed, alleen helaas blijven stemmen "in de speaker" zitten. Het totaal geluid blijft bij de grond hangen. Dus om een goed stem geluid in je oren te leggen moet je snoeihard draaien of gewoon accepteren dat deze monitor in overal inzetbaar is. Mij lijkt deze monitor ongeschikt voor kleine bĆ¼hnes en theater. Grote bĆ¼hnes waar het hard mag lijkt me geen probleem.

              Comment

              • Gup
                • Apr 2004
                • 16

                #8
                Stage pro heeft ook een paar van deze monitoren, of had, ik weet niet of ze ze nog hebben. Ik heb er zelf ook een keer mee geklust en was er heel tevreden over. Gaan idd behoorlijk hard en denk dat met een beetje klussen je er een prima setting voor kan maken die je ook in het theater zou kunnen gebruiken. Ze zien er iig erg strak uit en voelen heel degelijk.

                groeten Fred
                Iemand iets uit de groentela?

                Comment

                • djfrenko
                  • Oct 2003
                  • 61

                  #9
                  Hallo,

                  Heb ze bij adn/megasound gehoord met een opendag. Ze hebben die dingen trouwens altijd ter demo op voorraad voor de geintreseerden. Ik vond ze zeker hard gaan, maar over het klankbeeld kan ik weinig zeggen aangezien ze er met een microfoon mee aan het testen waren, je kent het wel van heey en test 12 enzo, dus niet echt wat om over een klankbeeld te praten. Het gat wat aan de voorkant zit is ook bedoeld om eventueel je voorste poot van het microfoonstatief in te zetten zodat de monitor dichter bij je staat. Opzich wel handig maar aan de andere kant zit de luidspreker zo wel vrij voor bier en flugelflesjes.

                  Groeten Frank
                  Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

                  Comment

                  • SM
                    • Oct 2004
                    • 129

                    #10
                    Hmmmmm, blijkbaar luister ik toch wat anders......
                    Ik kreeg met een 58 recht op het kanaal en met een kleine 200Hz-dip op de EQ een mooie strakke vocaal die het ook zacht al deed. tikkie tophoog op het kanaal erbij en zangeres was dik tevreden. Met een echt goeie mic waren de resultaten nog beter.

                    Geef mij maar deze dingen in plaats van de alom vertegenwoordigde maxen

                    Maar ik zeur zelden over spullen.

                    S

                    Comment

                    • SM
                      • Oct 2004
                      • 129

                      #11
                      Originally posted by meyerfreak

                      Wat ik ook eens uit moet proberen om een 15inch wedge tussen 2x een 12 inch in te leggen en dan op de 15 inch instrumenten weergeven en de 12 inchers vocals... vrij bekende truuk, maar nooit gebrobeert....
                      Het is andersom. Stem uit het midden, bandje stereo. Denk maar na over psycho-acoustiek.

                      S

                      Comment

                      • noot
                        • Nov 2005
                        • 37

                        #12
                        Originally posted by djfrenko
                        Hallo,

                        Het gat wat aan de voorkant zit is ook bedoeld om eventueel je voorste poot van het microfoonstatief in te zetten zodat de monitor dichter bij je staat.
                        Groeten Frank

                        @ djfrenko: whoehahahahaha......dit is een basspoort hoor!!!!!!
                        Als je daar een poot van een statief in zet heb je dikke kans de speaker te beschadigen. Dus als je niet weet waar je het over hebt......reageer dan ook niet.
                        Maar idd is het een lekker monitortje wat goed klinkt en ook nog errug hard kan.

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Originally posted by djfrenko
                          Hallo,

                          Heb ze bij adn/megasound gehoord met een opendag.


                          Het gat wat aan de voorkant zit is ook bedoeld om eventueel je voorste poot van het microfoonstatief in te zetten zodat de monitor dichter bij je staat. Opzich wel handig maar aan de andere kant zit de luidspreker zo wel vrij voor bier en flugelflesjes.

                          Groeten Frank
                          als dat het advies van mega is weten we meteen weer wat daar gebeurt...
                          Die dingen hebben een afstraalhoek die op een meter ofzo het beste resultaat geeft, dichterbij is dus onzin.
                          niet doen, dus...

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            Originally posted by MacGyverSounds
                            als dat het advies van mega is weten we meteen weer wat daar gebeurt...
                            Die dingen hebben een afstraalhoek die op een meter ofzo het beste resultaat geeft, dichterbij is dus onzin.
                            niet doen, dus...
                            Wat ik altijd jammer vind is dat de meeste monitors van dat soort afstanden uitgaan. 99,999% van de optredens is een meter tussen de voorste rij muzikanten en hun monitors gewoon niet mogelijk.

                            Een standaard podium in dit landje is 4x6m tot 6x8m Soms breder maar zelden dieper dan 6 meter. Als je dan al een meter diepte weg moet geven aan 'afstraalhoek' dan hoef ik die dingen niet.
                            Ik heb zelf 2 JBL902 die kantel je gewoon in standje 'dichtbij' of 'wel ruimte vandaag'.
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • Stijn Vanstiphout
                              • Oct 2000
                              • 1160

                              #15
                              Originally posted by noot
                              @ djfrenko: whoehahahahaha......dit is een basspoort hoor!!!!!!
                              Als je daar een poot van een statief in zet heb je dikke kans de speaker te beschadigen. Dus als je niet weet waar je het over hebt......reageer dan ook niet.
                              Maar idd is het een lekker monitortje wat goed klinkt en ook nog errug hard kan.
                              The MicroWedge 12 and 15 port was designed to fit the leg of a tripod mic stand. For single and triple MicroWedge setups it helpful to insert 1 leg of the tripod vocal mic stand into the port, it will not only stabilize the stand but it also gets that third leg away from the artist or the guitar pedals.

                              Bron: http://www.microwedge.com/tipsandtricks.htm
                              Stijn Vanstiphout,
                              LVL Multimedia
                              Belgiƫ

                              Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                              Comment

                              Working...