Multikabel > 50 meter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sandur
    • Oct 2005
    • 85

    Multikabel > 50 meter

    Ik heb de mogelijkheid om een multikabel te kopen van 50m. (Belden). Deze zit los in flightcase (geen haspel oid). Wat is jullie ervaring met het gebruik van dergelijke kabels?

    Ik vraag me bijvoorbeeld af of er veel verlies optreed bij deze lengtes, of je last hebt van storing op het moment dat je een deel van de kabel opgerold laat en of de lengte nog goed 'te handelen' is.
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

    #2
    Verliezen lijkt me nog geen groot probleem, misschien enige demping in het hoog (kabelcapaciteit). Ik heb daar geen ervaring mee.

    Ik verwacht in ieder geval geen storingen wanneer de kabel opgerold blijft: omdat het een gebalanceerde verbinding is, blijft het lusoppervlak toch (even) klein.

    Groeten,
    Sjoerd

    Comment

    • jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

      #3
      Ik heb wel Belden (whirlwind) kabels met een lengte van meer dan 100 meter in gebruik gezien bij professionel bedrijven.

      maak je daar maar geen zorgen om, zolang de kabel maar van goede kwaliteit is en de connectoren allemaal netjes zijn.

      Comment

      • Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

        #4
        50 meter is een standaard lengte. Dit is vaak zelfs een minimum.

        Voorbeeldje:
        Op een gemiddelde klus:
        - 150 meter uit de wagen.
        - 100 meter hapseltje
        - misschien nog wel een 100 meter haspel

        Totaal 350 meter. Er zal huis wel verlies optreden. Wij hebben er echter nog nooit last van gehad.


        Wij gebruiken zonder problemen lengtes tot 200 meter.
        Standaard is dus 150 meter (uit de wagen),
        of een haspel wat 50 meter is (puur omdat dit sneller opruimt).

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5