advies over eindversterker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

    advies over eindversterker

    Hallo medeforumers,

    het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum gepost heb, maar ik heb nu toch jullie advies nodig..

    Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Peavey PV1500, PV2600 series verstekers die ik o.a. momenteel in gebruik heb, ik zoek een versterker die net iets meer kwaliteit/vermogen/degelijkheid biedt dan de peavey's, hopelijk ook iets minder zwaar.. maar dat is geen hoofdzaak

    Ik hoop dat jullie met mij kunnen brainstormen zodat ik tot een goeie eindconclusie kom

    vermogen moet tussen de 300 en 600 watt per kanaal/8ohm zijn

    prijs mag iets hoger liggen dan de peavey pv's, maar ook niet in extremen lopen..

    Bart
    Bart
  • djjef
    • Sep 2004
    • 40

    #2
    Is een Yamaha P5000s niks voor je of de P7000s alleen ja de prijs.....
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

    Comment

    • GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

      #3
      Originally posted by djjef
      Is een Yamaha P5000s niks voor je of de P7000s alleen ja de prijs.....
      Kwalitiet gelijk aan de PV series van peavey/CPX series van Crest.

      Mischien eens kijken naar een setje 2e hands Crest CA6'en?

      Ga je gelijk érg op vooruit! ( heb ervaring met beide versterkers )
      lala..

      Comment

      • Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

        #4
        ik heb even de specs van de Crest CA6 gekeken, en het lijkt mij een mooie versterker, nadelen: 20 kg en slechts 400 watt/8 ohm per kanaal
        voordeel: damping factor bij de peavey pv's is >300, bij de crest CA is die >400

        ben toch wel optimistisch over de Crest op het eerste gezicht, ook gezien de (toch wel vaak) positieve reacties over de Crest hier op het forum te lezen..
        Bart

        Comment

        • GoTMoRe
          • Aug 2005
          • 350

          #5
          Originally posted by Barthezz80
          ik heb even de specs van de Crest CA6 gekeken, en het lijkt mij een mooie versterker, nadelen: 20 kg en slechts 400 watt/8 ohm per kanaal
          voordeel: damping factor bij de peavey pv's is >300, bij de crest CA is die >400

          ben toch wel optimistisch over de Crest op het eerste gezicht, ook gezien de (toch wel vaak) positieve reacties over de Crest hier op het forum te lezen..
          De crest is zeker de moeite waard, en zal dan ook absoluut geen miskoop zijn.

          2e hands met een beetje zoeken te vinden voor 500 a 600euri.
          lala..

          Comment

          • Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

            #6
            Originally posted by GoTMoRe
            De crest is zeker de moeite waard, en zal dan ook absoluut geen miskoop zijn.

            2e hands met een beetje zoeken te vinden voor 500 a 600euri.
            ja ik kwam hem ook al 2dehands tegen voor dat soort aantrekkelijke bedragen

            maar ik wil ook nog even wat anderen horen wat ze me kunnen aanraden als verbetering van de Peavey PV series
            Bart

            Comment

            • arie
              • Feb 2003
              • 550

              #7
              Het voordeel van de ca serie is ook dat die eventueel nog zwaarder te verkrijgen zijn (ca12 bijfoorbeeld ook een lekker bak).groeten arjan

              Comment

              • Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

                #8
                heb nog een compleet rack staan met MASTER DP5000 versterkers Vermogen is 900W stereo op 8ohm 1750W 4ohm en 2500 op 2ohm !

                Rack gaat wel kompleet weg inclusief VP2 crossover en EQ215 van Master !

                Comment

                • arie
                  • Feb 2003
                  • 550

                  #9
                  Originally posted by mephisto
                  heb nog een compleet rack staan met MASTER DP5000 versterkers Vermogen is 900W stereo op 8ohm 1750W 4ohm en 2500 op 2ohm !

                  Rack gaat wel kompleet weg inclusief VP2 crossover en EQ215 van Master !
                  hee het is hier toch geen aanbiedings site!!Ik heb hem ook een stel cresten aangeboden maar heb dat wel netjes via de mail gedaan.Dus graag via de mail anders is het jammer van dit topic als er straks 10 mensen wat aanbieden.groeten en succes Arjan

                  Comment

                  • Freek Fokker
                    • Aug 2003
                    • 495

                    #10
                    Dempings factor is niet zo belangrijk, paar connectoren en een eind kabel en je dempings factor is weg.
                    SR20DET

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Maar als je al met een lage dempingsfactor begint blijft er zeker niets meer over!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        Originally posted by Freek Fokker
                        Dempings factor is niet zo belangrijk, paar connectoren en een eind kabel en je dempings factor is weg.
                        Toch even een kleine correctie hoor Freek
                        De dempingsfactor is wel degelijk belangrijk , heeft in principe niks met kabel te maken !!
                        Vooral bassen en zeker subkasten zijn het liefst aan te sturen met eindtrappen met een zo hoog mogelijke dempingsfactor !!
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

                          #13
                          Originally posted by sis
                          Toch even een kleine correctie hoor Freek
                          De dempingsfactor is wel degelijk belangrijk , heeft in principe niks met kabel te maken !!
                          Vooral bassen en zeker subkasten zijn het liefst aan te sturen met eindtrappen met een zo hoog mogelijke dempingsfactor !!
                          sis
                          Maar wat houdt de dempingsfactor nou precies in dan?
                          lala..

                          Comment

                          • arie
                            • Feb 2003
                            • 550

                            #14
                            heb je nog geprobeerd te mailen via dit forum maar weet niet zeker of dit wel overgekomen is?groeten arjan

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #15
                              Dempingsfactor heeft met ALLES te maken.
                              Je begint met een versterker met een zo hoog mogelijke dempingsfactor.
                              Dan heb je de verliezen in je connectoren (bij goede connectoren in goede staat te verwaarlozen) en je kabel (bij erg grote vermogens en langere afstanden is deze verliespost NIET te verwaarlozen) en tot slot voor passieve filters natuurlijk nog het filter. Je vertrekt dus vanaf je versterker met een bepaalde dempingsfactor en afhankelijk van wat er nog allemaal tussenhangt vóór het signaal op de spoel van je luidspreker is aangekomen verslechter je dus de dempingsfactor. De dempingsfactor geeft aan "hoezeer de eindtrap van je versterker de conus van de luidspreker in de hand kan houden". Hoe lager dus je overgangsweerstanden in je filtercomponenten zijn, hoe dikker je kabels en hoe beter je connectoren des te beter blijft je dempingsfactor aan het einde van de rit. Vandaar dat ZEKER bij subs ACTIEF filteren de voorkeur heeft: je speaker hangt dan immers DIRECT aan je eindtrappen. Meer uitleg vind je bij de zoekfunctie want hier is al e.e.a over gezegd geweest.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              Working...