Bereik Shure SLX24

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

    Bereik Shure SLX24

    Ik heb een paar weken geleden 2 sets Shure SLX 24 ontvangers met een SM58 beta in gebruik, maar heb een beetje problemen met het bereik. Ik sta in een zaal een meter of 10 van het podium af en onder het zingen van de artiest stotterd het geluid. Ik heb de antennes boven op mijn rack gemonteerd en die hebben dus vrij zicht. Er zitten ook 2 sets Sennheiser in-ears in de zelfde flightcase erbij. Is er een betaalbare oplossing om de kwaliteit van de verbinding te verbeteren ? Of heb ik gewoon een miskoop gedaan aan de shure sets ? Ik hoop dat er iemand me kan helpen met een oplossing.
  • badboyscrew
    • Aug 2000
    • 304

    #2
    Zou om te beginnen de in-ears eruit halen.
    dat kan erg op elkaar vervelen ook al zitten ze in een andere band
    groeten alex

    Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Zou toch gewoon moeten kunnen werken, 2 x microfoon en 2 x in-ear.

      Zijn de frequenties wel goed gekozen, zodat ze elkaar niet in de weg zitten ??

      De Shure SLX sets moeten die afstand van 10 meter normaal gesproken namelijk makkelijk kunnen halen. Heb ze zelf al wel eens veel verder uit elkaar gebruikt, zonder problemen namelijk.

      Heb je alle antennes heel dicht op elkaar staan misschien ? dat kan ook voor problemen zorgen namelijk.

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #4
        Ik heb de antennes boven op mijn rack gemonteerd en die hebben dus vrij zicht.
        Hmm.. misschien zit hier het probleem.
        Waar heb je de antennes op gemonteerd?
        Als je ze op een houte plaat schroeft doen ze het heel slecht.
        Probeer ze weer eens achterop de ontvanger te zetten en kijk of hij het dan beter doet.

        Gr.
        Marco

        Comment

        • ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

          #5
          Niet dat het een oplossing is voor de storing die jij nu hebt, maar ik wilde het toch even aangrijpen als puntje om op te reageren.

          Ik heb de goede gewoonte om mijn zenders op het podium te plaatsen, vlag dernaast, gaon!
          Ook bij setjes zonder vlag, altijd de zenders op het podium.

          Met het plaatsen van zenders bij mn FOH positie heb ik meerdere vervelende ervaringen, stond van de zomer in een boomgaard met 8 zenders, dikke paniek met ontvangst.
          Heb met diezelfde set zenders verder uitsluitend met de ontvangers op het podium gewerkt: probleemloos.

          Zou je dus als tip willen meegeven: ontvangers op het podium, je multi gaat toch richting zaal.

          Comment

          • joe
            • Jan 2003
            • 446

            #6
            Zijn de frequenties wel goed gekozen, zodat ze elkaar niet in de weg zitten ??
            Of de frequenties goed bij elkaar passen kan je in het volgende bestandje bekijken.
            Eenvoudig. http://www.mdsoundandlight.nl/img/up...ers%20v2_3.xls

            Uitgebreid.http://www.mdsoundandlight.nl/img/up...s%20v4_1_3.xls

            Let op de laatste is 5mb

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              de slx heeft ook een scan-functie in zich zitten,

              advies : bij elk optreden dat je doet de ontvanger laten scannen en vervolgens de zender "syncen" met de ontvanger. ( zet tijdens het scannen je in-ear zenders wel aan) dan zou het toch ook goed moeten gaan.

              Ik heb zelf al eens met 4 slx zenders (beta 87) wel zeker een bereik gehaald van zeker 100 meter en met de standaard sprietjes ( ik zeg er bij dat het in de openlucht was en goede line-of-sight)

              edit:
              niet wetende of je dit hebt en of je het budget ervoor hebt,

              die in-ear zenders met een ant-combiner aan elkaar koppelen en dan een vlag erbij met 10 meter kabel, en die zover mogelijk weg zetten, wil nog wel eens helpen
              Last edited by shure-fan; 02-02-06, 17:51.
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • mverdult
                • Dec 2003
                • 123

                #8
                Bereik Shure

                Ik heb een metalen 1 eenheid blindplaat achter mijn mengtafel geschroeft waar 4 bnc stopcontactjes inzitten. de antenne aansluitingen voor de in-ears zitten onder aan mijn flightcase, daar sluit ik 2 van die antennes van sennheiser op aan. gisteren heb ik de banken van de shure sets verandert, mischien dat dat helpt, want het is vervelend als er iemand staat te zingen en de microfoon die stotterd telkens. ik heb de links van mijn fotoalbum erbij gezet, heb je een indruk wat ik bedoel.





                Comment

                • joe
                  • Jan 2003
                  • 446

                  #9
                  In welk frequentie gebied zitten die shure's dan?
                  Als die Chassis delen van die BNC niet goed contact maken met die 19" plaat door bv. kunstof ringetjes, doen die antennes het niet goed.

                  Squelch instelling al gecontroleerd?
                  Slecht ontvangst met een slechte squelch instelling kan fout gaan.
                  Zeker omdat hij vaak stottert en niet suist kan de squelch wel eens verkeerd staan.

                  Comment

                  • joe
                    • Jan 2003
                    • 446

                    #10
                    Net rackje trouwens

                    Comment

                    • S500D
                      • Feb 2003
                      • 215

                      #11
                      Inderdaad zeer netjes.
                      U draait, Wij vragen.

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        De antennes staan op deze manier wel behoorlijk laag. Er staan dus altijd mensen tussen den zenders en de ontvangers in. Het menselijke lichaam absorbeert heel veel "straling" van dit soort sytemen waardoor het bereik dus kan verslechteren.

                        Comment

                        • mverdult
                          • Dec 2003
                          • 123

                          #13
                          Bereik Shure

                          Ik heb net de importeur gebeld van Shure en die raade mij een antennesplitter en een externe antenne aan. Maar kost weer wel 225 euro extra om het in orde te maken, da's toch jammer.

                          Comment

                          • joe
                            • Jan 2003
                            • 446

                            #14
                            Tja een importeur raad meestal aan dat je iets extra's moet kopen
                            Maar hij heeft wel gelijk het wordt beter.

                            Comment

                            • shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

                              #15
                              wat je ook kan proberen, is je ontvangers uit het rack halen en dan de sprietjes gewoon achterop de ontvangers zetten, kan namelijk ook gewoon een rotte bnc kabel zijn die aan je antennes zitten, en naar gelang kijken of je de ontvangers dan eventueel los moet gebruiken (wat niet zou moeten) of dat je ze eventueel met sprietjes in het metalenrack moet houden (shame on me dat ik het zeg)

                              maar heb je het scannen en het syncen al geprobeert?
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                              Comment

                              Working...