Goede mengtafel onder de 500 euro

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Restless
    • Oct 2005
    • 19

    Goede mengtafel onder de 500 euro

    Hoi, ik ben op zoek naar een goede mengtafel voor beginnende live bandjes, theater avonden en culturele avonden (denk aan spraak/caberet/dans, enz) die onder de 500 euro zit (ivm mijn budget, die is niet hoger)
    Ik zat zelf te denken aan iets rond de 18 mono kanalen en minimaal 4 stereo kanalen, en mininaal 2 subgroepen.

    mijn vraag is, wat is een goede mengtafel voor maximaal 500 euro die geschikt is voor wat ik er mee wil doen?

    Alvast bedankt
    gr. Vincent
  • badboyscrew
    • Aug 2000
    • 304

    #2
    wil je niet teleur stellen maar voor een beetje live tafel ben je al meer dan €500 per module kwijt disco mixer is ook al duurder volgens mij
    groeten alex

    Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

    Comment

    • Restless
      • Oct 2005
      • 19

      #3
      ik zag deze tafel op feedback, wat kun je daar van verwachten?



      edit; ik weet natuurlijk ook wel dat Berhinger een B merk is, maar voor direct een allen-heath heb ik helaas geen geld, en je moet ook eerst klein beginnen en je opwerken. alles beter dan de Berhinger DX 1000 die ik nu nog heb, haha.
      Last edited by Restless; 01-02-06, 20:15.

      Comment

      • GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

        #4
        Knap beginnent bandje dat gelijk al een bezetting nodig heeft van 18mic's.

        Met mijn A&H PA12, 8mic, doe ik beginnende bandjes en dat wil altijd precies. ( 3 drum, bas, elektr, zang )

        En voor de echt grote gelegenheden huur ik.

        Als ik jou was zou ik in zon geval ( je geeft al aan geen geld te hebben voor een A&H ) voor een Yamaha mg16 gaan, kost haast niks. En wel érg netjes voor dat geld! Je moet zelf maar uitzoeken of je effecten en midsweep nodig bent, zijn namelijk 2 versies, eentje geheel basic en eentje met effecten midsweep, 7bands eq en nog wat leuke dingetjes. En nog leuk onder je budget ook.

        Zelf was ik eerst van plan te gaan voor zon tafel, maar toen kreeg ik lucht van die A&H en heb zeker geen spijt van die keuze!
        lala..

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          Kijk op marktplaats naar een goede tweedehands.

          Voor dat geld heb je een mackie 16 kanaals waar je prima mee kan werken.
          Of een oudere soundcraft.

          Behringer maakt prima spul EN rotzooi.

          Hun instap mengtafels zijn rotzooi. (en ik heb er een gehad!)

          Fasefouten en onbruikbare toonregeling.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • robski
            • Jul 2005
            • 98

            #6
            Hoi Vincent,

            Als formaat en omvang geen bezwaar zijn ga dan eens op zoek naar oude soundcrafts: 200B, 400B. Die kun je met een beetje geluk vinden voor zo'n bedrag. Het mooie is dat je er zelfs nog wel wat aan kan doen met een soldeerbout als een kanaal of potmeter het niet meer doet. bovendien klinken deze tafels o.k.

            Dat zijn al twee voordelen tov een beringher

            greetz Robski
            Robski

            my password keeps me newbie forever

            Comment

            • Restless
              • Oct 2005
              • 19

              #7
              Hoi, sorry voor mijn late reactie, maar toch nog erg bedankt voor de reacties.
              Aangezien ik vanochtend mijn mengpaneel heb verkocht is een nieuwe/andere toch echt wel nodig

              ik kwam dit type tegen op ebay, voor een leuk bedrag:
              Behringer Eurodesk SL 3242 Fx Pro
              Eigenlijk voldoet dit mengpaneel aan al mijn eisen, maar ik kwam een aantal vreemde dingen tegen, oa. het feit dat de main output maar 1 fader heeft (geen links en rechts) het zelfde voor de subgroepen.
              Erg vreemd, want dan kun je toch nooit links/rechts onafhankelijk van elkaar instellen?

              Comment

              • sis
                • Jul 2003
                • 3305

                #8
                Originally posted by Restless
                Hoi, sorry voor mijn late reactie, maar toch nog erg bedankt voor de reacties.
                Aangezien ik vanochtend mijn mengpaneel heb verkocht is een nieuwe/andere toch echt wel nodig

                ik kwam dit type tegen op ebay, voor een leuk bedrag:
                Behringer Eurodesk SL 3242 Fx Pro
                Eigenlijk voldoet dit mengpaneel aan al mijn eisen, maar ik kwam een aantal vreemde dingen tegen, oa. het feit dat de main output maar 1 fader heeft (geen links en rechts) het zelfde voor de subgroepen.
                Erg vreemd, want dan kun je toch nooit links/rechts onafhankelijk van elkaar instellen?
                1 ) Er zijn wel meer tafels met 1 master fader , op zich geen probleem, je kan pannen per kanaal !

                Zelfs een midas venice heeft maar 1 masterfader en dat is nu één van de beste mengtafels!

                2 ) De subgroepen zijn wel te schakelen , zie de knoppekes halverwege de subfaders !
                op iedere subfader staat een left-right en solo toets
                Desnoods moet je maar eens de PDF downloaden
                sis
                Last edited by sis; 04-03-06, 12:54.
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Originally posted by sis
                  1 ) Er zijn wel meer tafels met 1 master fader , op zich geen probleem, je kan pannen per kanaal !

                  Zelfs een midas venice heeft maar 1 masterfader en dat is nu één van de beste mengtafels!
                  die midas heeft ook weer eeen PAN-potmeter om van links naar rechts te sweepen... wel handig als je in een scheef zaaltje staat..

                  Comment

                  • Restless
                    • Oct 2005
                    • 19

                    #10
                    Bedankt voor de info

                    Comment

                    • mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

                      #11
                      Ik zou eerder een Mackie CFX-16 dan behringer. ben nooit zo kapot geweest van dat merk. Ze maken misschien wel goede dingen maar dat is allemaal relatief

                      Comment

                      • Berend
                        • Feb 2006
                        • 85

                        #12
                        laat ik je ook een tip geven: ga liever voor een tweedehands soundcraft, yamaha of desnoods mackie, dan voor een nieuwe tig kanaals behringer voor geen geld.. Daar ga je redelijk snel spijt van krijgen. Zoals al gezegd, Behringer maakt leuke spulletjes, maar ook *shit* om zo maar te zeggen, en dan hebben we het over de mengtafels. BTW, is 18 kanaals niet wat veel?
                        Verder zijn er een hoop goeie tips gegeven, doe er je voordeel mee.
                        dusssss.........

                        Comment

                        • Restless
                          • Oct 2005
                          • 19

                          #13
                          Edit;

                          Oke. bedankt voor de tips
                          Last edited by Restless; 04-03-06, 21:57.

                          Comment

                          • Restless
                            • Oct 2005
                            • 19

                            #14
                            Ik zie bijvoorbeeld de Yamaha MG 16/6 FX, wat maakt nou hét verschil tussen bijvoorbeeld Behringer (wat kwa prijs en mogelijkheden meer mijn interesse heeft)
                            Als ik iets koop, moet het natuurlijk wel van een beetje kwaliteit zijn :-)

                            Comment

                            • mac tecson
                              • Feb 2006
                              • 348

                              #15
                              kwaliteit is het grote verschil. De mengtafels van behringer zijn over het algemeen bagger

                              Comment

                              Working...