Tecnare v15 monitors

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GDRIESSEN
    • Apr 2001
    • 17

    Tecnare v15 monitors

    Hallo,

    heb de mogelijkheid 2 Tecnare V15-monitores (topkastjes) redelijk gunstig te kunnen kopen. Heeft iemand ervaring met deze kasten?
    Wil ze nl als topkast op dubbel 18inch kast gebruiken (2x rcf P300).
    Alvast bedankt.
    met vriendelijke groet,
    Gideon
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

    #2
    Originally posted by GDRIESSEN
    Hallo,

    heb de mogelijkheid 2 Tecnare V15-monitores (topkastjes) redelijk gunstig te kunnen kopen. Heeft iemand ervaring met deze kasten?
    Wil ze nl als topkast op dubbel 18inch kast gebruiken (2x rcf P300).
    Alvast bedankt.
    Wij hebben er momenteel 12 stuks van, wel de actieve versie. Ze worden gebruikt als topkast met Tecnare SW-218V subs en ook vaak als floormonitor.
    Als je weet welke componenten er in deze jongens zitten zal je meteen begrijpen waarom ze nieuw niet zo heel goedkoop zijn.
    We hebben ze al meerdere keren vergeleken met zowat alle gekende floormonitors, en steeds weer zijn we blij dat we voor deze V-15's kozen.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

    Comment

    • Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

      #3
      Voor mij een beetje onbekend, maar ben wel nieuwsgierig. Zit er een 12" of 15" in? Ikzelf werk met Dynacord MA12. Wel vooraf geprocessed en nog een EQtje op.

      Comment

      • Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

        #4
        Er zit een 15" Ciare neodymium woofer in (vandaar de 15 in V-15, de 12" versie noemt V-12, er is ook een V-10, V-8 en zelfs een V-6).
        Het hoog is een 1,4" B&C driver op een B&C hoorn.
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

        Comment

        • GDRIESSEN
          • Apr 2001
          • 17

          #5
          Hallo Peter,

          kan zo een kastje dan een dubbel 18 sub BR bijhouden?
          Heb hier een MA3600Vz liggen om ze mee aan te sturen.

          Wat is eigenlijk het verschil tussen de Tecnare SW-218V en degene zonder "V". Krijg nl de PDF van de Tecnare SW-218V momenteel niet geopend?


          Thanks.
          met vriendelijke groet,
          Gideon

          Comment

          • Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

            #6
            kan zo een kastje dan een dubbel 18 sub BR bijhouden?
            De V-15 is zowat het krachtigste enkel 15" kastje op de markt, beetje vergelijkbaar met de alom gekende Nexo PS-15. Ja dus, hij kan met gemak een dubbele 18" bijhouden.
            Wat is eigenlijk het verschil tussen de Tecnare SW-218V en degene zonder "V".
            De SW-218V is een cavity coupled dubbele 18" sub, is rechthoekkig en dus gemakkellijk stapelbaar indien je er meerdere bij elkaar gebruikt. Een van de beste subwoofers op de markt. Beetje combinatie van hoorn, reflex en bandpass in één kast, heeft vele voordelen van deze types zonder de nadelen.
            De SW-218R is een standaard bass reflex dubbele 18" sub zoals er 12 in een dozijn gaan.
            Ik heb ze ondertussen laten weten dat hun link naar de SW-218V niet werkt.
            Last edited by Peter Vanhove; 30-01-06, 16:56.
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

            Comment

            • Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

              #7
              Heel interessante kasten blijkbaar. 'k ga eens kijken naar de specs op internet. Ik speel met AKkastjes. Toppen LX60 12" (één tot twee per kant), subs LX60 15" (1 tot 3 per kant).

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8


                Originally posted by peter vanhove
                De V-15 is zowat het krachtigste enkel 15" kastje op de markt,
                Er wordt 130dB gemeld, ik vind dat niet echt wereldschokkend...
                Ik ken 115 kastjes die er een dB of 6 bijdoen, met 0,01%THD...
                Last edited by Gast1401081; 30-01-06, 19:53.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  We weten allemaal wel wat de betere merken en de mindere merken zijn, en we weten ook het prijsverschil.

                  Wel graag met feiten en argumenten komen over zaken in het topic-koptekst staan.
                  En dat is in dit geval een Tecnare 115 topkast. En de specificaties ervan.

                  Comment

                  • Peter Vanhove
                    • Jun 2002
                    • 347

                    #10
                    Er wordt 130dB gemeld, ik vind dat niet echt wereldschokkend...
                    Ik ken 115 kastjes die er een dB of 6 bijdoen, met 0,01%THD...
                    Als je goed hebt gekeken dan zie je ook dat de gemelde 130dB continue is en niet piek zoals bij 99,9% van de andere kasten. Jij beweerd dus dat er andere enkele 15" kasten zijn die hier nog eens 6dB continu bijdoen. Graag een linkje aub.
                    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      je hebt gelijk, 6dB is wat veel voor continu, ...Ik weet dat de 15"van MS met muziek over de 140 gaan.

                      maareh, 15":
                      CQ2, msl2-series (al 12 jaar geleden), aangedreven 2 uur met roze ruis, 139 piek, dus 133 continue.
                      (aes-specificaties)...
                      Turbo-tfm450, 136 peak, ook 130dB continu.


                      Ben ook zeer benieuwd naar de condities waarop de 130 dB gemeten zijn bij tecnare. AES? IEC? DIN?

                      enne, oh ja : 1%THD?? 0,1%THD? 0,01%THD?
                      Last edited by Gast1401081; 30-01-06, 23:30.

                      Comment

                      • robski
                        • Jul 2005
                        • 98

                        #12
                        een monitor is voor monitoring.
                        Vele merken kunnen heel hard volgens de spec lijst.

                        Het probleem op het podium zit eigenlijk nooit in of de kastjes hard genoeg kunnen. Ik heb althans zelden dat het vastloopt op speaker excursie of dat hoorns zijn opgeblazen zonder clippende versterker.

                        het probleem is hoeveel bruikbare informatie krijg ik uit een monitor voordat ik zo drastisch moet gaan eq'en dat het kastje niet meer kwalitatief hoogwaardig kan monitoren. 130 db feedback of 130db rommel wat niet meer op een stem lijkt is nutteloos.

                        Mijn vraag: Hoe zit het met het gebruik van de kasten, hoe zwaar zijn de versterkers die erop gebruikt worden en hoeveel bandjes eq je bij normaal gebruik (bandje op een medium podium waarbij de acoustische drums het monitor level bepalen)

                        Greetings, Robski

                        Die 115 db overal op het podium op oorhoogte echt genoeg vind: 'welcome to my hell'
                        Robski

                        my password keeps me newbie forever

                        Comment

                        • purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

                          #13
                          Peter, er is toch een verschil in maxspl en continu spl
                          Als je bv kijkt naar de TSA PX2612s heeft die 132dB splmax en 126 dB continu, en da's een 12 inchertje.

                          De specs in het tecnare-pdfje over de V15 lijken me niet erg handig geformuleerd, of juist wel ;-)
                          Maar goed ik hoor ook nog graag simpele enkel 15ïnchers met een continu spl van 136 dB of was het nu splmax van 136??

                          He toch, ben ik weer te laat met mijn reply...........pffff

                          Comment

                          Working...