yamaha promix 01

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    yamaha promix 01

    Zijn er mensen met ervaring met deze tafel(de zoekfunctie hier leverde niets op). Op marktplaats staat er namelijk eentje te koop voor nog geen 100€. Er zijn volgens de verkoper wel enkele kanalen stuk. Ze laten nog geluid door, maar de instellingen kunnen niet meer opgeslagen worden. Iemand nog al van dit probleem gehoord?

    het artikel: http://koopjes.marktplaats.nl/muziek...6Nw%3D%3D&df=1

    Is het wat? Waarvoor wil ik het gebruiken? Gewoon voor thuis mee te prullen. eventueel ooit als mixer voor wat microfoontjes bij een toespraak of iets dergelijks....

    mvg
    ronny
    Last edited by ronny; 27-01-06, 21:15.
    niet zagen, gewoon doen!
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    #2
    update

    Nog effe vraagje zonder een nieuw topic te openen.
    is de update van een 01v96 v1 naar v2 makkelijk te doen?
    alvast bedankt.

    Comment

    • Dyna-freak
      • Nov 2005
      • 50

      #3
      Ik heb 3 van deze Promix tafeltjes gehad, en allemaal zijn ze gestorven aan dezelfde kwalen:

      Op nummer1: AD conversie (deze converters gingen echt spontaan stuk, en dan ook nog het liefste met meerderen tegelijk, deze IC's zijn ontzettend moeilijk of helemaal niet te krijgen. Heb ze met ontzettend veel moeite bij Digikey voor 25 euro per stuk kunnen krijgen, ook moet je zelf een SMD soldeerstation hebben)

      Op nummer 2: De motorfaders. De faders waren eigelijk alle 19 al vrij snel verrot. Je kunt ze dan niet meer calibreren en ze gaan tijdens het gebruik de meest gekke dingen doen (ze beginnen te bibberen, of als ze staan geprogrameerd met een andere schuif dan bewegen ze veel sneller als dat zou moeten). Deze faders kosten bij Yamaha 33 euro per stuk excl btw. Denk overigens maar niet dat je ze ergens anders los kunt krijgen, ALPS verkoopt die dingen niet los. Ik ben opzoek naar dezelfde faders voor mijn LEM Falcon, dit zijn dezelfde maar tot op heden is het hopeloos

      Op nummer 3: Uitgangs opamps. Ook veel gedonder mee gehad, rare geluiden tussendoor etc. etc. etc.

      Op nummer 4: Display verlichting, gaat ook vaak (het liefste ook nog in donkere zalen) stuk, vooral als ze wat ouder worden

      Op nummer 5: Software naar de klote. Ik heb het geluk dat ik een backup van de software in mijn PC heb gehad en heb 2x nieuwe eeproms moeten voorzien van deze software, ik vermoed dat dit nu ook het geval is bij jouw promix.

      Conclusie: Toen deze tafels op de markt kwamen waren het supertafels, echt. Echter aangezien ze nu een leeftijd van 10 jaar of meer zullen hebben (ik geloof dat het laatste apparaat in 1996 van de band rolde) is de kans groot dat de meeste Promixen die nog leven het niet lang meer vol zullen houden. Ik heb mijn Promixen allemala de deur uitgedaan, omdat het gewoon te duur werd en elke x had ik er problemen mee.
      Have a break, have a Dynacord Cobra set!

      Comment

      • ronny
        • Dec 2002
        • 2139

        #4
        hartstikke bedankt voor die informatie. Ik weet nu genoeg en zal zeker nu afzien van de aankoop van zo een mixertje. Misschien over een paar maandjes maar eens uitkijken naar een 2de hands o1V.

        mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

        Comment

        • J.C. Productions
          • Nov 2010
          • 26

          #5
          @ Ronny,

          Ik heb deze mengtafel nu in bezit en staat op me muziekkamer.
          Ik gebruik em nu als studiomixer, en wil em ook uiteindelijk ook Live geluid mee mixen.
          Het is echt een top tafeltje!
          Hele mooie mengtafel!!
          Hij werkt goed, en handig.
          Ik heb em 2dehands.
          Hartelijke groet,
          Joeri
          Technicus
          JC Techniek Groep

          Comment

          • stamgast
            • Feb 2010
            • 253

            #6
            Ik weet van de oude O2R (die bij ons incidenteel wel eens van de plank worden gehaald) dat de batterij leeg is ondanks dat de batterijstatus (met dat gezichtje) zegt dat ie OK is.
            Weet niet of in die mixer ook een batterij zit maar dat zou dus de reden kunnen zijn van niet op kunnen slaan van settings.

            Comment

            • @lex
              • Jul 2006
              • 1087

              #7
              Ik heb zowel een 01V als een 02R waar ik graag vanaf wil. Bij interesse lees ik het hier graag, dan kan ik je als je dat wilt een keer uitleg geven.

              Gr. @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

              Comment

              Working...