Tascam DM 3200 digitale mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Qeppie
    • Jan 2006
    • 2

    Tascam DM 3200 digitale mixer

    Hoi,

    Heb ff een vraagje waarvan ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft.
    Heb vorige maand een Tascam DM3200 digitale mixer gekocht.
    Nou zitten er 2 effectlibraries op met verschillende galmen en delays enz.
    Heb het idee dat ik dus maar 2 effecten kan gebruiken.
    Is er een mogelijkheid om per kanaal een aparte galm,delay of chorus te geven.
    Ik wil bijv.op de snare een andere galm dan op de zang en voor mijn gitaar chorus gebruiken en voor de zang weer een andere delay.
    Krijg dat maar niet voor elkaar,het is steeds maar 1 soort galm en 1 soort delay of chorus over alle kanalen.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Als er in de mixer twee effectprocessors zitten kun je inderdaad "maar" twee verschillende effecten gebruiken voor je kanalen.

    Het is dus niet dat je per kanaal twee verschillende effecten kunt gebruiken.

    Als je twee effecten niet voldoende vindt, zijn er vast wel uitbreidingen te koop denk ik. (voor mijn O2r wel in ieder geval -> TC Unity)

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Staat er in de Lib geen combi-effect ergens? de meeste processoren van nu hebben een combi-eff aan boord, vandaar.

      (bv. TC-M-One : delay + reverb parallel, of in serie)



      nee dus, gerard...
      Last edited by Gast1401081; 27-01-06, 10:57.

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Je kan er bijvoorbeeld een TC M-one aanhangen via de spdif poort,
        dat geeft je 2 extra galmpjes/effecten, blijf je ook mooi in het digitale domein.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          En sommige dingen kun je ook anders oplossen: Die chorus op de gitaar gaat een stuk mooier klinken als je die met een stereo-amp of 2 versterkers opneemt met een mooi analoog pedaaltje, en dat geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle effecten op gitaar/bas. Punt is dat je wel vrij zeker moet zijn van hoe je dingen in de mix wilt hebben. Goed gebruik maken van de akoustiek van de opnameruimte neemt ook veel behoefte aan galm weg.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • Qeppie
            • Jan 2006
            • 2

            #6
            Ja er zitten 2 effectprocessoren in namelijk de TC Reverb met verschillende galmen en de effecten van Tascam met verschillende
            chorussen en delays.
            Nu zitten er wel 4 assignable sends en returns aan de achterkant.
            Ik neem aan dat ik daar wel 2 stereo effectprocessors aan kan hangen

            Comment

            • winkelmolen
              • Sep 2007
              • 3

              #7
              tascam

              Ik heb ook een DM3200 probleem.
              Deze zit met 2 adat kaarten gekoppeld aan een Fostex D2424LV.
              Ik krijg wel signaal van de recorder binnen op de DM3200, maar als ik wil opnemen en ik stuur richting de Fostex doen alleen de 1e 8 kanalen die aangesloten zitten op de interne kaart het goed.
              De extra kaarten, waarvan de instellingen e.d. volgens mij goed zijn geven een vervormd signaal aan de Fostex.
              Beginnersfouten zoals te hard uitsturen e.d. zijn niet aan de orde.

              Bas

              Comment

              • JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

                #8
                Word clock signaal aangesloten en 1 (in dit geval 't beste de DM3200 denk ik) apparaat als master ingesteld, de ander als slave?

                Als je niet weet waar dit over gaat >>>> HANDLEIDING!
                Creating shows beyond Imagination

                Comment

                • winkelmolen
                  • Sep 2007
                  • 3

                  #9
                  Originally posted by JeroenVDV
                  Word clock signaal aangesloten en 1 (in dit geval 't beste de DM3200 denk ik) apparaat als master ingesteld, de ander als slave?

                  Als je niet weet waar dit over gaat >>>> HANDLEIDING!
                  Heb ik al allemaal gedaan(weet waarover het gaat), hij clockt wel met de interne kaart, maar niet met de twee extra (optionele) kaarten.......

                  Comment

                  • flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

                    #10
                    nou bas,

                    te hard insturen net als bij Cold turkey?? haha
                    krijg je hem niet aan de gang met de adat. dit is wel een serieus probleem.
                    offtopic:
                    De storm is goed gegaan, de laaste voorstelling met de Tascam.. alleen tijdens de voorstelling nog stroomuitval gehad bij licht.
                    het rare vind ik alleen van deze tascam is dat zogauw je de preset met de schuiven hij in de volgende preset niet meer terug springt. waar jij vrijdag ook "problemen" mee had bij het weg faden. dat deed hij die zaterdag weer... hmm raar

                    ik hoop dat iemand hier het antwoord heeft op het adatprobleem
                    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                    Comment

                    • winkelmolen
                      • Sep 2007
                      • 3

                      #11
                      Nou Pim

                      Dat was maar toevallig, kan aan de toch wel vochtige omstandigheden hebben gelegen, normaal doet ie het n.l. wel.

                      Bas

                      Comment

                      Working...