Versterker voor koptelefoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • radius
    • Jan 2006
    • 10

    Versterker voor koptelefoon

    hallo,
    ik zet nogwel eens gemixte nummer van een live optreden die ik heb voorzien van licht/geluid op mn mp3 speler.
    Ik heb het liefst een koptelefoon op mn hoofd.
    maar als ik de mini jack van mn koptelefoon op mn mp3 speler aansluit heb ik niet zo hardgeluid. ik vroeg me af of er draagbare miniversterkertjes zijn voor je koptelefoon zodat het geluid wordt versterkt.


    MVg, Radius
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Ergens in zullen ze er wel zijn...Ik ben ze in Nederland nog niet tegengekomen...En de impedantie van koptelefoon afstemmen op je MP3 speler..
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Originally posted by radius
      hallo,
      ik zet nogwel eens gemixte nummer van een live optreden die ik heb voorzien van licht/geluid op mn mp3 speler.
      Ik heb het liefst een koptelefoon op mn hoofd.
      maar als ik de mini jack van mn koptelefoon op mn mp3 speler aansluit heb ik niet zo hardgeluid. ik vroeg me af of er draagbare miniversterkertjes zijn voor je koptelefoon zodat het geluid wordt versterkt.


      MVg, Radius
      Ja,

      Velleman kitjes, via Conrad voor 7,95 per stuk, dus 16 euro.

      Compleet in doos dus rond de 25 euro...

      Comment

      • radius
        • Jan 2006
        • 10

        #4
        Bij conrad vond ik deze,
        maar de compleet in doos voor rond de 25 euro kon ik niet vinden, heeft u misschien een linkje?
        Last edited by radius; 27-01-06, 15:01.

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #5
          Nu al gehoor schade opgelopen????

          Comment

          • radius
            • Jan 2006
            • 10

            #6
            hahahaha, nee heb mn gehoor pas nog laten door meten
            van 27 Hz tot 17Khz dacht ik nog te horen. maar het is juist het probleem ook andere als ik ze er door laten luisteren horen het heel zacht.

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              Originally posted by radius
              Bij conrad vond ik deze,
              maar de compleet in doos voor rond de 25 euro kon ik niet vinden, heeft u misschien een linkje?

              Die bedoel ik, 2 stuks met een doosje, batterij en stekkertjes , zit je op € 25,- (en een 2 uurtjes bak-en-braad)

              Of zal ik m ff in elkaar bakken voor je ?? mail staat in mn profiel.

              Meer Liefhebbers? Hoe groter de serie, hoe beter de prijs...


              van de andere kant
              Originally posted by twenstchecourant-tubantia
              Jongeren doof door mp3-spelers

              DEN HAAG - Een groeiend aantal jongeren loopt gehoorschade op door harde muziek uit mp3-spelers. Vooral ‘diepe oordopjes’, die ver in het oor worden gestopt, vergroten de kans op schade, zeggen audiologen. De zogeheten ‘diepe doppen’ zijn gevaarlijk, zegt Jan de Laat van het audiologisch centrum in Leiden. Hij vindt dat kinderen hierover op basisscholen moeten worden voorgelicht. ‘Mp3-spelers worden al in de hoogste groepen van de basisschool aangeschaft. Het is best als ze via de apparaten muziek luisteren, maar niet te hard dus.’
              Jaarlijks lopen 20.000 jongeren gehoorschade op door harde muziek. Welk aandeel daarvan door mp3-spelers wordt veroorzaakt, is niet duidelijk. Volgens De Laat gaat het om ‘een aanzienlijk deel’, dat bovendien stijgt. Meer dan de helft van de jongeren onder de 25 jaar heeft geen goed gehoor, blijkt uit recente cijfers van de hoortest oorcheck.nl op internet. Ruim 230.000 jongeren hebben de test gemaakt. Slechts 44 procent heeft een goed gehoor, de rest hoort minder of ronduit slecht.
              De Nationale Hoorstichting begint nog dit jaar een campagne om jongeren op de risico’s van oordopjes te wijzen.
              Last edited by Gast1401081; 27-01-06, 22:48.

              Comment

              Working...