Fohhn RT4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joostbol
    • Jan 2006
    • 6

    Fohhn RT4

    Hallo,
    is er iemand op dit forum die ervaring heeft met een Fohhn RT4 set
    ik heb hier laatst een bandje mee horen spelen en vond het lekker klinken.
    ik overweeg zelf ook een geluidsset aan te schaffen, en gezien de afmetingen van deze set (past makkelijk in een kleine bestelauto) leek me dit ook wel een optie, alleen de ruimte waarin het bandje speelde was niet zo heel erg groot, (ongeveer 150 personen) .

    Mijn vraag is, is een fohhn rt4 setje een kwalitatief goede investering, en hoeveel personen zou je met zo'n setje kunnen doen.

    groeten Joost
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

    #2
    heb zelf ook meerdere malen zo'n setje gehoordt, klinkt echt zeer open en lekker.Als ik jou was zou ik wel goed kijken warvoor je het setje wilt gaan gebruiken want voor en bruiloft bandje is het zeker zeer goed geschikt, maar om er nu een rock en roll band over te laten spelen (klinkt het net te lief voor)groeten arjan

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      FOHHN, doet me denken aan een haardroger !!!
      Jammer genoeg heb ik enkele malen op zo'n P.A moeten inprikken !!
      Hopelijk nooit meer éééééééééééééééén ramp
      Nee,nee, Ik hou het bij de echte merken !!
      Na 27 jaar heb ik bijna zowat alles gehoord , testen, testen en nog eens testen
      OK , ik begrijp de reacties, iedereen zijn eigen gevoel en deugd , maar ik haak af
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Sjef16
        • Oct 2005
        • 7

        #4
        Ik heb een RT4 set, aangestuurd door 2x qsc 236 versterkers.
        wel heb ik 4x sub met 2x top, dan vind ik de set beter in balans.
        met de standaard set (2x sub) is het laag anders veel eerder op dan de top.
        Ik ben er goed tevreden over, op de meeste plaatsen voldoende voor 400 a 450 mensen. wordt door mij gebruikt om bandjes uit te versterken.
        Joost, ik denk zeker dat het geen slechte aankoop is.
        er is natuurlijk altijd beter, maar dat moet ieder voor zichzelf maar uitmaken.


        Sis, als je iets erg overtuigend afkraakt, vermeld dan even waarom je het een ramp vind , want ik kan ook wel keihard roepen dat eaw helemaal ruk is, maar als ik dat niet kan onderbouwen blijft er van die stelling weer niet veel meer over (ik vind by the way eaw prima spul hoor) ik bedoel, waarom zou joostbol het niet moeten kopen.
        hij heeft meer aan een duidelijk argument , waarom hij beter voor iets anders kan kiezen, of juist niet. daarom heeft hij de vraag ook gesteld lijkt me.

        gegroet, Sjef

        Comment

        • arie
          • Feb 2003
          • 550

          #5
          Fohhn is anders dan de andere merken doordat het heel lief klinkt en minder ballen heeft wil niet zeggen dat het niet goed kan klinken!Maargoed iedereen zijn smaak, ik zou voor een dampende festent ook liever wat anders zien, maar voor bruiloft bandjes.groeten Arjan

          Comment

          • renew
            • Jan 2006
            • 1

            #6
            Ik heb zelf een Fohhn Road XL set in de verhuur (4x RS-4 & 2x RT-6) en krijg alleen maar positieve reacties op van collega's die zelf oa D&B, Master Blaster en Meyer gebruiken dus ik zou graag eens een EAW setje (van om en nabij gelijke marktwaarde) ernaast zetten.

            Over de RT-4:
            Is zeer gewaagd aan bijvoorbeeld de MAX als monitor,
            Als topje vind ik 'm, met het oog op gewicht, niet praktisch maar wel ERG goed klinken.
            Als je het gewicht als groot obstakel ziet zou je de XT-4 kunnen overwegen maar die heb ik nog niet gehoord.

            De prijs uiteindelijk: is zeer netjes tov de prestaties als je het mij vraagt

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Vorige week heb ik in Figi (Zeist) gestaan waar RT4 toppen hangen met een Fohnn subje eronder (geen idee welk type). Klonk zeker niet verkeerd. Mag ook wel want het is 'ondanks dat het geen bekend merk is' ook niet goedkoop of zo.
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • Rock On
                • Jan 2004
                • 250

                #8
                Originally posted by cobi
                Vorige week heb ik in Figi (Zeist) gestaan
                Mag ik vragen wat voor een klus dat was? Ik hab daar ook wel eens gestaan met een congres waar af een toe een CDtje wordt ingestart, maar verder alleen maar spraak.
                Een paar jaar terug heb ik een Fohhn setje gehoord (weet helaas niet welk type) waarbij het inregelen vanaf CD verbazingwekkend goed overeind bleef. Maar toen eenmaal het bandje begon te blazen was het snel gedaan. Het werd ene brei, en dat lag niet alleen aan de mix.
                Ik wil Fohhn niet direct onderschoffelen, maar ik heb wel mijn bedenkingen.

                Kan maar één ding zeggen; goed luisteren en laat als het mogelijk is ook een bandje spelen terwijl je zelf achter de knoppen staat.
                "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Originally posted by Rock On
                  Mag ik vragen wat voor een klus dat was? Ik hab daar ook wel eens gestaan met een congres waar af een toe een CDtje wordt ingestart, maar verder alleen maar spraak.
                  Een paar jaar terug heb ik een Fohhn setje gehoord (weet helaas niet welk type) waarbij het inregelen vanaf CD verbazingwekkend goed overeind bleef. Maar toen eenmaal het bandje begon te blazen was het snel gedaan. Het werd ene brei, en dat lag niet alleen aan de mix.
                  Ik wil Fohhn niet direct onderschoffelen, maar ik heb wel mijn bedenkingen.

                  Kan maar één ding zeggen; goed luisteren en laat als het mogelijk is ook een bandje spelen terwijl je zelf achter de knoppen staat.
                  Bandje is toch wel heftig voor zo'n klein setje maar goed in die ruimte, daar is het setje ook niet voor bedoelt volgens mij. Andere (qua formaat en prijs) vergelijkbare speakers zouden dit ook niet trekken (bijvoorbeeld maxen aangevuld met een subje). Ik zat daar inderdaad voor een congresje met wat 'heftige videotjes' en daarvoor voldeed dit setje (2 subjes, 2 RT4 toppen en 4 kleine delayspeakertjes voor onder het balkon op een zaal van 800 man) goed.
                  Last edited by cobi; 25-01-06, 21:29.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • mp3master2002
                    • Oct 2009
                    • 1

                    #10
                    Fohhn Rt-4

                    Over de rt-4 als je hem alleen als top speaker gebruikt vind ik er weinig laag in zitten als monitor zijn ze goed heb er 8 van deze als pa gebruik ik ze in combinatie met een Xs-4 dat is de sub kast active met dsp klik de laptop er aan en je kan alles instellen vanuit de fabriek zitten er allerlij presets in van bijna alle fohhn speakers ik draai oa er school feesten mee tot 600 man
                    dan werk ik wel met 4x xs-4 subkast en 4x rt-4 topkast en die koppel je door gewoon op je sub kasten dus geen gezeur meer met losse versterkers goede set maar je moet wel weten hoe je het insteld zo niet krijg je er niet uit wat er inzit ps zit met smart te wachten op de ps-9 sub

                    Comment

                    • Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

                      #11
                      Originally posted by mp3master2002
                      Over de rt-4 als je hem alleen als top speaker gebruikt vind ik er weinig laag in zitten als monitor zijn ze goed heb er 8 van deze als pa gebruik ik ze in combinatie met een Xs-4 dat is de sub kast active met dsp klik de laptop er aan en je kan alles instellen vanuit de fabriek zitten er allerlij presets in van bijna alle fohhn speakers ik draai oa er school feesten mee tot 600 man
                      dan werk ik wel met 4x xs-4 subkast en 4x rt-4 topkast en die koppel je door gewoon op je sub kasten dus geen gezeur meer met losse versterkers goede set maar je moet wel weten hoe je het insteld zo niet krijg je er niet uit wat er inzit ps zit met smart te wachten op de ps-9 sub
                      Hoi Mp3master,

                      Welkom op dit forum.

                      Zitten er bij jou op je toetsenbord rechts naast de letter 'M' nog toetsen?

                      (gebruik ze dan)
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                      Comment

                      • Mach Facilities
                        • May 2009
                        • 109

                        #12
                        In Studio Plantage in Amsterdam draait ook een klein Fohnn setje, en als je dan weet dat over datzelfde setje wekelijks bands draaien, live op radio of TV, voor bijvoorbeeld De Wereld Draait Door, Tros Muziekcafe, en dergelijke shows, dan kan je je wel voorstellen dat ondanks dat Fohnn niet echt bekend is, het ZEKER wel een bepaalde kwaliteit heeft. Overigens, de mix wordt daar gedaan met een M7CL, monitoring op JBL, verder kwaliteit op microfoongebied natuurlijk, maar, om heel erg kort te gaan, als het niks was geweest, had het daar ECHT niet gestaan.
                        Heb zelf verschillende bands gedaan tijdens Tros MuziekCafe aldaar, en ik kan je melden, over een enkele sub, en twee topjes per kant, kan je wel degelijk een bandje lekker dik laten klinken.
                        Chris

                        Comment

                        Working...