Aansluiten Feedback destroyer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quando
    • Feb 2005
    • 16

    Aansluiten Feedback destroyer

    Hoi, ik heb een vraag over de feedback destroyer van Behringer
    Ik wil graag weten hoe je zo'n ding aansluit op een Yamaha EMX 5000-12.
    Welke kabels je moet gebruiken en welke aansluitingen op de mixer.
    De Yamaha is een powered mixer.
    ben al bij een aantal winkels geweest en die kunnen mij ook niet verder helpen.
    Alvast bedankt
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    #2
    Lees eerst zeer aandachtig de handleiding van het apparaat, om te weten hoe je het ding juist moet gebruiken, zodat je weet wat een parametrische eq is en een notchfilter, ed. Dit omdat ik veel mensen dit verkeerd zie gebruiken (autodetect laten aanstaan tijdens show enz).

    Ik weet niet of het de bedoeling is om het op je aux of main out aan te sluiten, maar dit kan gewoon tussen mixer en versterker.
    Aux of main out => fbd input
    fbd output => amp input

    De vroegere fbd's van behringer hadden unbalanced in en outputs dus even opletten of dit het geval is, en je kabellengte beperken in dat geval.

    Indien je systeem goed uitgelijnd en ingeregeld is, zou je zonder fbd ook weinig tot geen last van feedback mogen hebben, maak er dus zo weinig mogelijk gebruik van en zorg dat deze ook het totale geluid zo weinig mogelijk beïnvloed.

    Comment

    • quando
      • Feb 2005
      • 16

      #3
      Het is een mixer met ingebouwde versterker dus moet van inserts??? of zoiets gebruik maken

      Comment

      • niesten
        • Aug 2004
        • 115

        #4
        Ik heb even de manual van je mixer bekeken en zie dat er geen inserts op de outputs zijn.
        Wel is er een line output van het stereo signaal (no 10 op pag. 17). Verder is er ook een input (L+R) om een signaal naar de interne versterker te sturen (no 12 op pag 17). Wanneer je deze gebruikt, wordt dit signaal naar de versterker gestuurd ipv het signaal wat je hebt ingesteld via de "Power Amp Section".
        Als je dus nu van de line output van je stereo signaal naar de feedback killer gaat en vervolgens van de feedback killer naar de Power Amp In, dan heb je precies wat je hebben wilt.

        Ik heb nog nooit met een powered mixer, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Maar volgens de handleiding van je mixer zou het zo kunnen.

        Groeten en succes,

        Roger
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

        Comment

        • quando
          • Feb 2005
          • 16

          #5
          Feedback

          Tot zover is alles wel duidelijk ik heb nog 1 vraagje wat voor kabels kan ik het beste gebruiken jack mono of jack stereo.

          Comment

          • S500D
            • Feb 2003
            • 215

            #6
            Insertie kabels!!!
            U draait, Wij vragen.

            Comment

            • niesten
              • Aug 2004
              • 115

              #7
              Originally posted by S500D
              Insertie kabels!!!
              En waar ga je die insteken als er geen insert-bus op de outputs is....?
              Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

              Comment

              • niesten
                • Aug 2004
                • 115

                #8
                Originally posted by quando
                Tot zover is alles wel duidelijk ik heb nog 1 vraagje wat voor kabels kan ik het beste gebruiken jack mono of jack stereo.
                Bij voorkeur stereo (of eigenlijk heet dat balanced), maar aangezien het maar een korte afstand is, kan unbalanced (of mono) ook.

                Groeten,
                Roger
                Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

                Comment

                Working...