Originele of andere processor.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    Originele of andere processor.

    Hallo,
    We zijn bezig met de uitbreiding van ons meyersound systeem.
    Momenteel 4 hp-700 en 4-msl-4.
    Nu is de vraag ,omdat we er in de toekomst ook ds-4 mid bas bij willen kopen, en de bassen vele malen harder gaan als de msl.
    Dus de msl lager willen afkappen.
    Gaan we voor de originele processor van meyer de ld2a of voor een andere digitale.
    Waar we dan de parameters van de ld2 inzetten zoals een driverack bv.
    En welke processor zouden we dan t beste kunnen gebruiken?
    Ja ik weet had net zo goed direkt Mac kunnen mailen,Maar misschien zijn er meer mensen met andere kijk en andere soort processoren.
    bvd theo
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Van een dergelijk merk als Meyer mag je verwachten dat er ergens op de site zg 'processor-libraries' te vinden zijn voor de meest voorkomende processoren (XTA, Lake, ouwe BSS-en). In deze libraries zijn cross-punten, verhoudingen, limiter-settings, delays en dergelijk spul opgenomen.

    Misschien dat Meyer dat niet op de site heeft (weet ik niet, nog niet gekeken), omdat zij ook hun 'eigen' processors op de markt hebben.

    Ik zou eerst eens kijken wat er te krijgen is aan libraries, als je de keuze hebt kan ik je XTA en Lake aanbevelen (klinken beide heel erg goed, maar Lake is gewoon het beste, maar dan ook niet goedkoop), beide merken zijn zeer geaccepteerd, klinken goed en zijn zeer gebruiksvriendelijk (oké XTA dan, Lake moet het niet hebben van gebruikersgemak). Ook zou je voor libraries op de sites van de processor-fabrikanten kunnen kijken.

    Veel succes ermee!
    Last edited by berolios; 18-01-06, 17:25.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

      #3
      Ik werk al een tijdje met een XTA en ik ben er tot nu toe supertevreden over.

      Comment

      • robski
        • Jul 2005
        • 98

        #4
        Hallo,

        In principe kun je hier elke processor voor gebruiken. Alhoewel er natuurlijk verschil is in kwaliteit en dus eindresultaat. een lem is lekker goedkoop maar klinkt echt niet zo goed als een KT. In jouw geval met een A kwaiteit speakersysteem is bezuinigen op een processor niet slim (=dom)

        De linedrivers van meyer zijn analoog wat betekent dat je b.v. je msl 4's en nieuw te vergaren punch kasten erdoorheen kan laten lopen en je hp 700 direct aanstuurt vanuit een mono send o.i.d.

        Let op! Als je een digitale processor gebruikt moet het signaal voor al je systeem onderdelen door de processor heen, zelfs als je niks aan eq of filtering doet. Dit i.v.m. time alignment, ad/da conversies kosten tijd en deze tijd moet het signaal naar alle kasten toe vertraagd worden. Dus twee in zes uit voor een stereo setup die jij beschrijft (of 1 in 3 uit en dat twee keer)

        Lees verder even de technische info die meyer op zijn site heeft staan, dan kom je er snel achter hoe je met laag /hoog af moet expirimenteren (nl. 6 db per octaaf filters)
        Als het budget er is kun je ook denken over een galileo, meteen genoeg intelligente inputs en outputs voor dj, band, sub en delays en allemaal met eigen instellingen.

        Succes

        Rob
        Last edited by robski; 19-01-06, 00:18.
        Robski

        my password keeps me newbie forever

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          Originally posted by theo
          Ja ik weet had net zo goed direkt Mac kunnen mailen,bvd theo




          heb er zelf sinds kort een soundweb tussen, en dat bevalt prima.
          Wat iik voor ie tijd flikte was een yamaha o1v ertussen, met op de auxen de subs enzo.

          Comment

          • theo
            • Nov 2001
            • 503

            #6
            Aanbieding

            Wil geen nieuw topic openen,effe vraagje.
            Heb een paar aanbiedingen gekregen,welke is een goede keus?
            Een soundweb nog geen prijs gekregen.
            Een bss fds 334 275 ex btw.
            Een xta dp 224 1200 euro incl.
            Hoef alleen de msl te scheiden van de hp700 dus 1 crossoverpunt,Dus is dat de 1000 euro extra waard ?
            Bvd theo

            Comment

            • nielsjanssennl
              • Aug 2004
              • 101

              #7
              @theo.

              Je hebt in principe geen crossover nodig. De 700HP matched met de MSL(4). Fase compatibel heet dat. Mits ze beide bijv. gestacked bij elkaar staan !
              In het crossovergebied krijg je waarschijnlijk een iets te veel optelling, maar dat is met een standaard EQ (liefst parametrisch) zo opgelost. Dus in dat geval zonde van je 1000 euro extra investering. Indien je beschikt over een CP-10 of een andere parametrische EQ zou je kunnen overwegen de HPF (highpass filter) op de top (MSL4) te zetten. Hierdoor krijgt de MSL meer headroom. De LD-1 lo-cut werkt met een butterworth 12dB/oct ingesteld op 162Hz. Experimenteren kan nooit kwaad. Zou wel voorzichtig zijn met een lo-cut filter van meer dan 12dB/oct... omdat je dan weer fase fouten veroorzaakt.
              Succes.
              Last edited by nielsjanssennl; 08-04-06, 16:56.

              Comment

              Working...