Sennheiser EW 152 G2 of EW 352 G2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snix
    • May 2001
    • 24

    Sennheiser EW 152 G2 of EW 352 G2

    Beste leden,

    Ik sta op het punt om een mooie aanschaf te doen van één van deze twee systemen.
    Ik heb op de site van sennheiser gekeken en in de webshop hier, maar mij wordt het verschil tussen de twee nog niet duidelijk genoeg.
    Kan iemand mij, vanuit ervaring of technische kennis, vertellen waarom de 300 serie een paar honderd euro duurder is en welk verschil ik waarschijnlijk in de kwaliteit ga merken.

    Alvast bedankt

    Marnix
    Shit happens, but we like to party
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Het grote verschil zit hem in het aantal zenders dat je naast elkaar kunt gebruiken, ik meen dat dat bij de ew100 zes systemen zijn, bij de 300 12.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Hoi Snix,

      ja dit is inderdaad een beetje onduidelijk.
      Dit zijn ongeveer de belangrijkste verschillen:
      De 300 serie heeft een verbeterde geluidskwaliteit volgens Sennheiser
      Bij de 300 serie wordt een rackinbouwplaat geleverd
      De ontvanger van de 300 series heeft een tweekleurige grafische display; de 100 series moet het monochroom doen
      De 300 series hebben 8 frequenties, de 100 series slechts 4 (je kunt dus in theorie 8 300-en op 1 locatie gebruiken)
      Op de ontvanger van de 300 series kun je de batterijstatus zien van de zender met een balkje met 4 segmenten bij de 100 series krijg je enkel "low batt" te zien

      Dat zou het zo ongeveer moeten zijn.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

        #4
        Ik gebruik vaak zat meer dan 4 EW100's naast elkaar hoor! Werkt prima! Er zijn 4 voorgeprogrammeerde kanalen, maar je kan ook met de hand frequenties toewijzen. Iets meer risico op storing, maar als je ze zo ver mogelijk uit elkaar houdt is er niets aan het handje... Ik heb nog nooit storingen meegemaakt met dergelijke opstellingen. Waren er 6 of 7 naast elkaar.

        Comment

        • janneman32
          • Dec 2005
          • 65

          #5
          300 is idd handig als je meerdere zenders gaat gebruiken. Je kan beter volgen wat er gebeurt doordat het display verkleurt wanneer er iets vreemds gebeurt (oversturing, uit bereik, lo-batt). hij heeft inderdaad wat meer presetfrequenties dan de 100, maar dat wil niet zeggen dat je bij de 100 serie er geen 16 naast elkaar kan plakken. Ik zou haast zeggen RTFM (read the fucking manual), daar staan keurig alle rasters in om meerdere systemen naast elkaar te gebruiken. Onlangs ook in praktijk gebracht door er 22 in kanaal 61 t/m 64 te proppen. Wat wel erg handig is met de 300 is dat hij je d.m.v. de scan functie kan vertellen welke frequenties op dat moment bruikbaar zijn. verder is dat montageraam wel lekker omdat je dat anders weer apart moet bestellen.


          Greetzzz, Janneman

          Comment

          • Snix
            • May 2001
            • 24

            #6
            Beste mensen,

            Mag ik jullie heel erg bedanken. De offertes zijn inmiddels aangevraagd.

            Groeten Marnix
            Shit happens, but we like to party

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Nog even een kort vraagje, wat ook met dit onderwerp te maken heeft.

              Kunnen de zenders en ontvangers van de verschillende EWseries (100-300-500) gecombineerd worden. Dus bijvoorbeeld een EW100 ontvanger met een EW565 microfoon, of een EW550 ontvanger met een EW100 beltpack ???

              Comment

              • Stijn Vanstiphout
                • Oct 2000
                • 1160

                #8
                Ja, da's perfect mogelijk.

                mvg,
                Stijn Vanstiphout,
                LVL Multimedia
                België

                Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                Comment

                • Stijn Vanstiphout
                  • Oct 2000
                  • 1160

                  #9
                  Daar is dus helemaal niets van waar. De gehele Evolution Wireless reeks (eerste generatie en G2) is geheel uitwisselbaar.

                  mvg,
                  Stijn Vanstiphout,
                  LVL Multimedia
                  België

                  Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                  Comment

                  • John Smits
                    • Nov 2001
                    • 111

                    #10
                    Je moet bij het gebruik van een oude zender en een nieuwe G2 ontvanger wel even de pilot uitzetten, anders blijft de ontvanger stil. Maar dat is alles.

                    Jonh Smits
                    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

                    Comment

                    Working...