Instrumenten mic rond 100 euri

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

    Instrumenten mic rond 100 euri

    Ik kan me herinneren dat in het oude forum een FAQ zat, waarin ook enkele microfoons werden vergeleken. Helaas kan ik deze op dit forum niet meer vinden, en aangezien er ook weinig te vinden was over instrumenten microfoons over het algemeen, kwa vergelijking dan, open ik hiervoor maar even een nieuw toppic.

    Ik ben op zoek naar een nette instrumenten microfoon van rond de 100 euro. Toepassingen zijn vooral akoestische gitaren, maar iets van een hoorn, dwarsfluit oid moet ook gewoon kunnen, gewoon lekker all-round dus. Zelf zit ik te denken richting de SM57 van Shure, maar Sennheiser maakt ook spullen rond die prijs, net als AKG, CAD (waar ik hele positieve reacties over heb gehoord), Rode, Behringer, en nog wat meer 'budgetmerken' die wel hele goeie prijs/kwaliteit verhoudingen schijnen te hebben. Ik weet dat luisteren de beste vergelijkingsmethode is, maar het is met zoveel keus erg makkelijk om het overzicht te verliezen. Als jullie dus tips hebben, graag!
    Het is voor live gebruik, condensator of dynamisch maakt niet uit.
    De groeten => Micha
  • robski
    • Jul 2005
    • 98

    #2
    je denkt de goede kant op

    Hallo,

    Ik weet zeker dat je met een sm 57 niet iets koopt waar je later spijt van krijgt. Er zijn vast allerlei exotische microfoons die volgens iemand beter klinken voor dit of dat. Waarschijnlijk is dat ook zo maar het is geen sm57 die:
    -Bewezen roadproof is en echt voor alles bruikbaar.
    -door iedereen wordt herkend en geaccepteerd, mocht je eens een technicus op bezoek krijgen
    -Een basis gereedschap wat iedereen in de livemuziek in zijn verzameling heeft.
    -Na gebruik ook nog voor een paar tientjes te verkopen is, want iedereen kent hem en weet wat het is.

    Alle dingen die je noemt heb ik er al eens mee gedaan en in gevallen dat iets niet lukt grijp ik zelf graag naar een 57. Dat is ook omdat ik er veel mee werk en weet wat het ding doet. Jij kunt jezelf natuurlijk helemaal werpen op de audioX type 34 en na verloop van tijd weet je ook precies hoe het ding reageert in verschillende omstandigheden. Maar beginnen met een 'industrie standaard' is denk ik slimmer.

    Laatst had ik de eer samen te werken met de technicus van de rollingstones, die met steve lukather op pad was. De beste man snuffelde wat in de microfoonkoffers (waar echt alles in zat) en koos voor alles 57 en 58's met als opmerking keep it simple cause it will work. And it did!

    succes met kiezen,

    Robski
    Robski

    my password keeps me newbie forever

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      ben het wel met bovenstaand eensch, sm57 is gewoon een veelzijdige microfoon
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Voor de toepassingen die je noemt zou ik nooit gaan voor een SM57.

        Een dwarsfluit en een akoestische gitaar zou ik nooit een SM57 voor nemen, maar toch zeker wel een condensator "pijpje". Ook voor hoorn en andere blazers vind ik een SM57 niet altijd een even beste keuze.

        Dus ....

        Is het voornamelijk voor slagwerk en electrische gitaren dan gaat een SM57 prima.

        Maar voor het fijnere werk zijn er wel mooieren oplossingen denk ik. Bijvoorbeeld AKG C1000, Rode NT5 in de prijsvriendelijke klasse.

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #5
          Wat dacht je van een Behringer-B5.
          Gisteren op HiHat gebruikt: mist wel het top hoog, maar allerzinds te gebruiken.
          Verwisselbare capsule.

          Comment

          • Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

            #6
            he EV heeft ook een mooie serie de Cobalt, de C05 of C04 werkt hier ook wel lekker voor. en past ook prima binnen je budget, hoe hij werkt op een dwarsfluit durf ik niet te zeggen maar een sax versterkt hij goed.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

            Comment

            • Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

              #7
              Enige tijd in dezelfde situatie een paar keer beyerdynamic m201 gebruikt, werkt perfect, maar 2,5 keer zo duur als wat ik op dit moment wil (en volgens mij moet dat ook lukken...). Maar de beyer is gewoon dynamisch en werkt toch heel goed, zij het natuurlijk in een andere prijsklasse.. Ik heb ook hele positieve reacties gehoord over Studio Projects, die Rode ver te boven ging scheen, meer mensen met goeie ideeen?
              De groeten => Micha

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Wat ook nog een aanrader is, wel meer in de richting van een SM57 is de Audix I-5.

                Klankmatig zeker zeer anders dan de Shure maar wat mij betreft ook zeer makkelijk in gebruik. Klinkt wat voller als de SM57 en niet zo hard in het middengebied.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Klein Tipje van flipje : de DAP cm10. voor zeg 50 weuri een pracht van een condensator, vergelijkbaar met de CK1 van AKG.



                  enne , die letters heb je er zo af, met een beetje thinner oid...>LOL

                  Comment

                  • soep
                    • Jul 2005
                    • 37

                    #10
                    Wat dacht je van een Behringer-B5.
                    Gisteren op HiHat gebruikt: mist wel het top hoog, maar allerzinds te gebruiken.
                    Verwisselbare capsule.
                    Mist wat hoog... tja tov een KM140 of zo, maar mist dan ook een paar 100 euri's op de rekening . Je zocht een micro voor rond de 100 euro, en deze is dan echt geschikt. Ik heb hem geprobeerd op HiHat, snare, OH's (bij jazzcombo, dus eigenlijk hele kitje) en ook voor banjo, contrabas en blaasbas. Eigenlijk vond ik het ding meer dan z'n geld waard, en het verbaasde me dan ook dat er voor zo weinig geld nog iets fatsoenlijks gebouwd kon worden. Vook live gebruik (uitversterken dan...) zou ik wel z'n cardoïde kopje gebruiken, maar dat lijkt me logisch.

                    Suc6,
                    SOEP
                    Last edited by Gast1401081; 18-01-06, 23:42.
                    Tja...

                    Comment

                    • jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

                      #11
                      Originally posted by soep
                      <quote> Wat dacht je van een Behringer-B5.
                      Gisteren op HiHat gebruikt: mist wel het top hoog, maar allerzinds te gebruiken.
                      Verwisselbare capsule. <unquote>

                      Mist wat hoog... tja tov een KM140 of zo, maar mist dan ook een paar 100 euri's op de rekening . Je zocht een micro voor rond de 100 euro, en deze is dan echt geschikt. Ik heb hem geprobeerd op HiHat, snare, OH's (bij jazzcombo, dus eigenlijk hele kitje) en ook voor banjo, contrabas en blaasbas. Eigenlijk vond ik het ding meer dan z'n geld waard, en het verbaasde me dan ook dat er voor zo weinig geld nog iets fatsoenlijks gebouwd kon worden. Vook live gebruik (uitversterken dan...) zou ik wel z'n cardoïde kopje gebruiken, maar dat lijkt me logisch.

                      Suc6,
                      SOEP
                      'k heb ook niet gezegd dat het slecht vond...

                      Comment

                      • robski
                        • Jul 2005
                        • 98

                        #12
                        Fijne tips ....

                        Op locatie en iemand probeerd mij wijs te maken dat een beringher of een dap audio microfoon net zo degelijk en multi inzetbaar is als een 57?
                        Dan zit ik of in een jongerencentrum met enthousiaste mensen die nog niet beter weten of in een theater waar aanschaf gebaseerd is op de relatie van de verkoper met het hoofd-techniek. 1e is vriendelijk uitleggen 2e vriendelijk uitlachen

                        to Micha: als je ook wel iets minder standaards wil gebruiken kun je eens kijken of je een d190 (akg) kunt vinden. 'vroeger' was dat nogal eens de redder met acoustische gitaren, blokfluiten e.d. en toen omgerekend in euro's onder de 100

                        to Mark: c1000 nieuw voor 100 euro per stuk, doe er mij dan maar een aantal.


                        groeten Rob
                        Robski

                        my password keeps me newbie forever

                        Comment

                        Working...