2e hands setje voor 1500pers?!?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    2e hands setje voor 1500pers?!?

    Hallo,

    Voor een tourtje dat we gaan doen, moet er geluid komen voor +/- 1000tot 1500 pers. (feesttenten).

    Gezien we ieder weekend al zowat door het rx heen zijn, zit ik te denken om evt. wat gebruikte MT2 kasten te kopen. Wat ik hier zelf van heb gehoort moet dit kunnen met 3subs 2 tops per kant.

    Nieuw bijkopen is budgettair momenteel geen optie, en om het te huren zie ik niet zitten met al 15 geboekte shows.....

    Misschien zijn er nog andere ideeen voor wat geschikt is? Ik is een soort discoshow met n zanger erop.......


    Budget: +/- 8000 excl. BTW (minder is altijd goed!)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • hokkie
    • Oct 2005
    • 15

    #2
    Is een dubbele deltamax set geen oplossing voor jou of is dat te weinig?
    Bij ons op het werk doen we ook vaker mt4 bass en dan mt2 toppe dat werkt ook wel fijn.
    Is 2* bass en 2* top per kant ook niet genoeg?
    Zou degene met die fiep de zaal wille verlaten

    Comment

    • arie
      • Feb 2003
      • 550

      #3
      moet het speciaal ev zijn dan?Binnen je buget wordt het denk ik wel moeilijk om een systeem te vinden wat geschikt is zeker als het inc eindtrappen is.Mischien een tweede hands Das set st215 of st112 met een aantal st218?groeten arjan

      Comment

      • BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

        #4
        Misschien een tweedehands RX-set, om het geheel overzichtelijk te houden.
        Of zijn die nog niet veel te vinden ?
        Weet je ook in ieder geval wat je er mee aankunt, aangezien je ook al RX-hebt, en net zoals ons zeer tevreden over bent, toch ?

        Wij doen tegenwoordig de meeste feesttenten met 4 x 118 en 2 x 212 per kant, met eventueel 2 x ZX-5 als delay op 10 of 15 meter.
        Is in ieder geval voor disco & band-artiest genoeg.

        Groeten,

        Frank
        Black Light
        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          Is idd ook een optie, maar om daar 1500man disco mee te drukken, gaat dat goed?
          We draaien nu zelf met 3x 118 en 2x 212 per kant, tot +/- 1250 pers.

          Maargoed, dat is dus al veel weg, dus zetl ik zou RX kopen, dan zou dat hetzelfde moeten zijn, en dat is iets duurder dan de 8000....... Maar het is idd een overweging, beetje afhankelijk van wat er verder gaat gebeuren. Tour start pas in maart, maar het gaat dus even dat ik vanaf het begin meteen aan de gang kan.

          Verder ben ik idd erg tevreden met het RX van EV.


          Verder is het budget excl. Amps (als het met is zou het mooi zijn) , wil er namelijk dezelfde eindtrappen aan gaan hangen als wat ik nu al achter de rx heb hangen (CP serie), omdat het wel uitwisselbaar moet blijven, mocht er ergens iets fout of stuk gaan.

          Liefst EV, maar iets anders is natuurlijk ook mogelijk.

          Lijkt me toch dat het voor 8000 moet kunnen.....

          Rede waarom ik niet nieuw koop, is omdat ik niet weet of het na de tour nog inzet baar is hier. En dan zit ik dus met een nieuwe set die stil staat.

          Vandaar dus 2e hands.....
          Last edited by Ws Soundexpresse; 11-01-06, 15:01.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Er staan toch ook zeer regelmatig tweedehands X-array setje te koop die je als EV-gebruiker toch ook zeker zou moeten kunnen waarderen voor zulke situaties.

            Comment

            • rutvanelk
              • May 2004
              • 27

              #7
              he

              ik vraag me af waarom je niet gewoon een rx set voor 15 keer huurt, neem aan dat je dan wel een mooie prijs kan maken!
              Dan zit je daarna ook niet met het probleem dat je die set weer moet verkopen!

              succes,

              Rutger
              ps weet mischien wel een adres waar je er een ``goedkoop`` kunt krijgen mail me maar als je intresse hebt!

              Comment

              • Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

                #8
                Dit is geen optie, omdat de kans ook heel erg aanwezig is dat de tour langer gaat lopen (99% zeker) Tour gaat vanaf maart lopen, is nog geen reclame voor gemaakt, maar wel al 15boekingen. Vandaar dat huren geen optie is, dan is het namelijk als ik toch iets ga aanschaffen weg gegooid geld.

                Maar de vraag is dus eigenlijk, is MT2 hier geschikt voor, en trek ik het met 3 subs, 2 tops per kant? Of evt. 2 sub 2top per kant.
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                Comment

                • Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

                  #9
                  Wij hebben zelf vooral MT2 in verhuur, en 3 sub 2 combi is hiervoor ideaal.
                  Best wel de subs en combi's allemaal plat op elkaar leggen (3 subs onderin, tot een hoogte van 1m80 en 2 combi's daar nog eens bovenop, tot een hoogte van 3 meter en een strap errond).
                  Afhankelijk van de zaal dan dubbel 60*40 of evt onderaan 90*40 en bovenaan 60*40.
                  Eventueel voor verdere vragen hieromtrent kan je me ook steeds mailen.
                  --- watt ever you want ---

                  Comment

                  • jgeer
                    • Jan 2003
                    • 27

                    #10
                    Ik hoorde dat Eurosound Music EV MT2 te koop heeft staan, hij heeft 6 Bassen (dubbel 18") en 4 Toppen (dubbel 10" dubbel 2" hoorngeladen). Daar moet het mee lukken denk ik toch? Kijk anders even op www.eurosoundmusic.nl

                    Comment

                    • Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

                      #11
                      Hey Top, bedankt voor de Tip!

                      Heb alleen het setje pas in maart nodig, nu dus nog niet......
                      Maar ik ga zeker eens bellen, wie weet!
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        1500 man is veel hoor, ik zou dan nog wat extra mt2 meenemen...

                        Denk aan 3 of 4 toppen per kant, en wat serieus sub eronder.

                        Comment

                        • Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

                          #13
                          1500 man is wel haalbaar met 3sub-2top per kant, alleen opletten dat je da combi's hoog genoeg stacked.
                          --- watt ever you want ---

                          Comment

                          • Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

                            #14
                            maar is dit budgettair ook mogelijk?!?

                            Ook dat is natuurlijk belangrijk.
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                            Comment

                            • bewap
                              • Jun 2002
                              • 239

                              #15
                              Persoonlijk zou ik niet zo snel meer gaan voor een product wat al weer een tijdje uit productie is zoals MT2, nu valt er nog wel wat in te huren maar over een paar jaar wordt dat steeds moeilijker.

                              Ik zou eerder iets bijbetalen en gaan voor bijvoorbeeld tweede hands X-array dan voor MT2. Kijk als je het nog hebt staan dan kan het nog maar anno 2006 nog aan MT2 beginnen (hoe goed het ook is) zou ik niet snel doen.
                              RX blijft frontloaded maar met een delay lijkt me het toch wel te doen en dit is wel in te huren en blijf je maximaal flexibel. Het is ook de vraag hoe ver wil je gaan met het systeem.

                              Comment

                              Working...