Waterdichte hoesen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jelle1
    • Jan 2006
    • 7

    Waterdichte hoesen

    [FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Ik ben op zoek naar stof die van buiten waterdicht is, maar die wel van binnenuit geluid doorlaat. Bedoeld om mijn luidsprekers te beschermen tegen vochtig weer. Zijn er ook mensen die hier wat op gevonden hebben? [/FONT]
    [FONT=Verdana]in kompjoeter sûnder in brânmuorre en firussiker is neat
    [/FONT]
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Allereerst welkom!

    Bij mijn weten is hier geen direct oplossing voor (wil je namelijk écht tegen de regen beschermen, dan help je je geluid helemaal aan gort)

    Meestal houdt de spons/schuim aan de voorkant van de kast een hoop tegen, ik heb het hier over wat miezer, niet over Katrina natuurlijk. Daarnaast zullen je speakers buiten vaak min of meer naar beneden gekantelt staan, op deze manier komt de regen ook weer wat minder goed in de speakers.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • jans
      • Feb 2003
      • 869

      #3
      Beste Jelle,

      Wij hebben onze luidsprekers voorzien van kunstof hoezen die we door een zeilmaker hebben laten fabriceren. Hier hebben we met klitteband akoestisch schuim voorgezet.Het schuim absorbeerd veel water meer dan we zelf gedacht hadden. Het verlies valt reuze mee maar je luidsprekers blijven droog. We hebben ze al vaker in de regen buiten gehad en het voldoet perfect.
      Alleen de zijkanten en de bovenkant van het akoestisch schuim valt binnen de hoes. De onderzijde hebben we open gelaten om het water weg te kunnen laten lopen.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        er is foam op de markt dat de regen behoorlijk buitenhoudt, en verder zijn de betere drivers waterdicht geimpregneerd.

        Comment

        • Jelle1
          • Jan 2006
          • 7

          #5
          Waterdichte hoesen

          Bedankt!

          Ik zal eens wat omprutsen.

          Verdere suggesties zijn uitraard ook nog welkom

          Jelle
          [FONT=Verdana]in kompjoeter sûnder in brânmuorre en firussiker is neat
          [/FONT]

          Comment

          Working...