JBL VRX serie

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bj
    • Jun 2003
    • 67

    JBL VRX serie

    Is er al iemand die ervaringen heeft met de nieuwe serie van JBL, de VRX900 serie. Line array serie en wel appart om te zien. Graag jullie reacties op deze set!

  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

    #2
    hallo
    ik heb al meerdere keren de vrx set horen spelen.
    onze leraar van podiumtechnieken heeft zo'n set en die speelt echt wel bangelijk.
    alleen vind ik dat je met 3 tops al in veel gevallen genoeg hebt want die onderste top speelt zeer scherp naar beneden.
    kunnen bi amp.
    van mijn leraar hangen er i tech 4000 verterkers aan.
    kdenk wel dat er nog een post geweest is over de vrx
    mvg
    jeffrey

    Comment

    • dj bj
      • Jun 2003
      • 67

      #3
      Ik heb gezocht op jbl vrx maar niks gevonder. daarom deze post. Wat vind je van die set? Je zegt namelijk alleen wat over de 4e top

      Comment

      • berolios
        • Sep 2005
        • 1538

        #4
        Er is inderdaad al eens een post geweest over VRX (http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...ghlight=vertec)

        Even voor de duidelijkheid: DE VRX IS GEEN LINE-ARRAY !!!

        Dat pretendeert JBL zélf ook niet, zij noemen het een constant-curvature-array, wat op het zelfde principe als ARCS van L'Acoustics berust. De voorkant van de kastjes maken (van de zijkant gezien) een constante curve (een deel van een circel zeg maar) en wat is nu de truc van een circel: de afstand van het center tot de rand is overal hetzelfde. Wat JBL en L'Acoustics in wezen doen is een virtueel puntbron creeren die in het 'brandpunt' áchter de kastjes ligt. Dit is ook de reden waarom je geen hoeken kunt maken met de VRX, maar dat je voor 'far-throw' die +/- 3 dB knopjes achterop hebt (ik vind die knopjes maar klote, maar dat zal aan mij liggen).


        Heb er ondertussen een paar keer meer mee gewerkt dan eerder genoemde post. Persoonlijk vond ik de directiviteit in vergelijking met een conventioneel systeem best oké (we hadden er steeds 3 of 4 per kant), je kunt ze lekker richten waar je ze wél en vooral ook niet wilt hebben. In het laag-mid komen ze voor rock 'n roll wel echt te kort (heb er één keer een rockbandje mee gedaan, kwam er wel mee weg, maar naar mijn eigen mening toch niet overtuigend).

        Verder denk ik dat het inderdaad voor kleine bedrijven (of voor club-setjes) een mooi product is. Het op de paal zetten werkt maar tot 2 kastjes (gelukkig maar, weg flexibiliteit), mijn advies: pak een VMB en hang die dingen daaraan links en rechts, zo kom je lekker hoog en kun je makkelijk 'vliegen'. Want om een beetje egale geluidsdruk naar achteren te houden moet je met dit setje (net als bij conventioneel spul) écht de lucht in.

        Hopelijk heb je hier wat aan.

        Salutos
        Last edited by berolios; 08-01-06, 16:05.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

        Comment

        • dj bj
          • Jun 2003
          • 67

          #5
          Ik heb het gelezen. Bedankt voor de link naar het forum

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            en dus : een slotje

            Comment

            Working...