Combineren topkastjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul van Dort
    • Jun 2004
    • 105

    Combineren topkastjes

    Hallo,
    Ik doe PA voor een 3 koppige rockgroep. Optredens gebeuren in cafees en kleine zaaltjes.

    Normaal gebruik ik 1 topkastje op statief links en rechts van het podium. (Het gaat om kleine Solton kastje met een Eminence Beta 10" met een Eminence supertweeter).
    2 baskasten staan centraal en het systeem is actief gecrossed op 240Hz.

    Alles is 8 ohm, dus ik zou kunnen verdubbelen, zodat ik het volle vermogen van de versterkers op 4 ohm kan benutten voor grotere gelegenheden.

    Nu vraag ik me af wat de beste plaats van de extra topkastjes zou zijn: Naast de huidige (op een extra statief) of er bovenop?
    Of nog andere creatieve plaatsen?

    Leuke feestdagen!
    Groetjes,
    Paul


  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    #2
    Ik vraag me af waaom je gebruik maarkt van "kleine solton kastjes van 10"..

    waarom niet een paar mooie 12" kastjes van 4 Ohm?? of 15" kasten?? draagt beter (mist de goede kast gebruikt wordt).

    ik zou voor die oplossing kiezen en afscheid nemen van de 2 solton kastjes
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

    Comment

    • GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

      #3
      Liever een complete stack aan beide kanten. Dus je 2 bassen naast mekaar en daarbovenop de 2 topskasten opmekaar.

      Zo mis je niks van de spreiding en heb je nog steeds de koppeling die je eerst ook had met je centerstack. ( + geen rottige statiefen meer )
      lala..

      Comment

      • GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

        #4
        citaat:Geplaatst door Upgrading your system

        Ik vraag me af waaom je gebruik maarkt van "kleine solton kastjes van 10"..

        waarom niet een paar mooie 12" kastjes van 4 Ohm?? of 15" kasten?? draagt beter (mist de goede kast gebruikt wordt).

        ik zou voor die oplossing kiezen en afscheid nemen van de 2 solton kastjes
        Ik ken vele 10" kastjes die met zn 2en een behoorlijke 12" kast er zo uitspelen! En daar komt bij dat het makkelijker is met vervoer als je maar 2 kastjes nodig hebt en niet van die zware 12" kasten, en er hoeft geen kompleet nieuwe PA aangeschaft te worden.
        lala..

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Inderdaad op elkaar plaatsen Met de tweeters naar elkaar!
          Zgn 'd Appelito configuratie.
          Aldus, de bovenste op z'n kop

          En luisteren ernaar he, of je tevreden bent.
          Kun je vast met een kantje proberen. Kost je niks, en kun je kijken of het naar je zin klinkt.

          Als je ze perse naast elkaar wilt gebruiken, dan ook eentje op z'n kop. Heb je het minste last van kamfilter effecten.

          Paul.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            citaat:Geplaatst door GoTMoRe

            Liever een complete stack aan beide kanten. Dus je 2 bassen naast mekaar en daarbovenop de 2 topskasten opmekaar.
            oh, ja? waarom heeft dolby 5.1 dan een mono-sub-kast, of zijn ze gek geworden in america???

            citaat: Ik ken vele 10" kastjes die met zn 2en een behoorlijke 12" kast er zo uitspelen!
            en ik ken nog meer 12" die een toren van 10" eruitspelen.
            Spelregels : niet reageren met one-liners, maar ff systemen en feiten noemen, of uitleggen...

            Comment

            Working...