Turbo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • audioappie
    • Dec 2005
    • 1

    Turbo

    Hoorde dat de v.d Ende musical Beauty and the beast met een Turbosound systeem draait?
    Verbaasd me, want zij werken normaal met FOCUS apparatuur.
    Iemand Turbo al gehoord??
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    voor de goede orde : de eigenlijke producer van de musical schrijft meestal een technische specificatie voor, en die kan ome joop dan keurig naleven.

    Zo zijn er langdraaiende musicals die nog msl2 (bijv. The King And I - shakespeare) voorgeschreven hebben, een systeem dat al jaren niet meer actueel is. Toch wordt er met de regelmaat vande klok om gevraagd, wegens dat voorschrift. Geldt trouwens ook voor mengtafels enzo. de europese mengers van crest (century) zijn met een goedkopere opamp-pakket uitegvoerd dan de amerikaanse. U raadt het al : er touren in nederland 2 crest-century's met amerikaanse opamp's want dat was ooit een voorschift voor een musical.

    En dat Turbo-setje zal best deftig ingeregeld zijn, daar wordt geld voor uitgetrokken, hoor...

    Comment

    • Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

      #3
      Beauty & the Beast draait op Alcons.
      28 X LR14
      04 X LR14B
      04 X BF302
      11 X ALC4 amps / controllers

      Geluidsontwerp: Jeroen ten Brinke
      Technicus: Igor Milosavljevic
      Lid van het Front tegen zijlicht

      Comment

      • berth
        • Apr 2004
        • 52

        #4
        citaat:Geplaatst door Pieter Huijgen

        Beauty & the Beast draait op Alcons.
        28 X LR14
        04 X LR14B
        04 X BF302
        11 X ALC4 amps / controllers

        Geluidsontwerp: Jeroen ten Brinke
        Technicus: Igor Milosavljevic
        Beaty and the beast draait in den haag met:

        Turbosound Aspect
        24 x Top TA-890H
        22 x Low TA-890L
        26 x MC2 amp/ XTA controllers
        Ontwerper en technicus zijn correct!

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          In dat hok in Den Haag wat vroeger NCC was is Bourgonje huisleverancier. Systeem komt dus waarschijnlijk bij hun vandaag en met een beetje geluk geeft Fred hier zelf antwoord op.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • fredje
            • Jul 2002
            • 30

            #6
            Hi allemaal,

            Het klopt inderdaad dat Beauty & the Beast in het World Forum Theatre speelt over het nieuwe Turbosound Aspect systeem.

            Er komen voor zover ik weet 8 lijntjes uit de Digico van Igor naar ons systeem ( links/rechts vliegen, middencluster in 2 secties, links/rechts infill en 2 x delay ).

            De zaal is bijna de gehele periode t/m 8 januari uitverkocht, en dat betekend 2160 personen per voorstelling, waarvan ze er soms 2 per dag hebben, volle bak dus.

            Linker en rechter cluster vliegt 2 breed, 4 hoog.( 3 x Laag, 5 x Top )
            Middencluster 3 breed, 2 hoog ( 6 x Top )
            Delay's 2 breed 6 hoog ( 2 x Laag , 4 x Top )
            Subs per kant 6 x Apect laag ( 2 x 15" )
            Als infill 2 x TQ445DP per kant voor het voorblok. Deze staan op een enkel Aspect laagkastje maar deze is dummy, en staat er alleen maar om wat hoogte te maken( duur kratje ...)

            Alle ampracken staan op 3 hoog, om de vloer zoveel mogelijk leeg te houden. In ieder rack( 6 stuks ) zit een XTA DP226, met daaraan verbonden een laptop op rij 19 bij de FOH.

            Voldoende info?

            Groetjes,een fijne kerst en een heel gelukkig en vooral gezond nieuwjaar.

            Fred Bourgonje jr.

            Comment

            • meyerfreak
              • Mar 2004
              • 142

              #7
              OK, en nu willen we natuurlijk allemaal weten waarom ze niet met hun alcons systeem werken waarmee ze in de andere zalen wel werken.....
              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

              Comment

              • JeroentB
                • Dec 2005
                • 2

                #8

                Ik nodig jullie allemaal uit voor een biertje de 29e december in Scheveninen vanaf 01:00 in Crazy Piano's.

                Comment

                • JeroentB
                  • Dec 2005
                  • 2

                  #9
                  Ik lees vaker hier.. Heeft alles met dit topic te maken! Heb nog nooit ingelogd en het leek me leuk om erover te praten maar dan in het echt. Tevens is het altijd leuk om via dit medium mensen te ontmoeten. Hierbij nodig ik jou ook uit.

                  Comment

                  • kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

                    #10
                    Nou ik hou de 29ste vrij, is toch wel zeker wel show die dag, want ik moet toch binnen zien te komen in het WFT om de musical te kunnen zien, anders kan ik er niet over mee praten.
                    Ach en crazy piano's is normaal gesproken altijd gezellig []
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      Houd jeroen missschien wat plaatsten beschikbaar, of moeten we zelf ff reserveren???

                      mazzels
                      g

                      Comment

                      • R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

                        #12
                        En ik heb de 29e geen tijd maar ben toch benieuwd waarom geen alcons :-)

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          Neem aan dat hier TB staat voor Ten Brinke trouwens? zo ja is volgens mij alles wat gezegd word door hem aangaande zo ongeveer elke vd Ende musical..

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            citaat:Geplaatst door R. den Ridder

                            Neem aan dat hier TB staat voor Ten Brinke trouwens? zo ja is volgens mij alles wat gezegd word door hem aangaande zo ongeveer elke vd Ende musical..
                            Uit wel zeer betrouwbare bron : ja, die jeroen.
                            En het hoe en waarom kost me ongeveer een tank benzine, en een halve nachtrust... Maar dat hoor je tzt we (of niet, als het staatsgeheimen zijn lol)

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              Nou, het was inderdaad een zeer oude bekende Jeroen...
                              was wel kort, maar wel gezellig.
                              En dat Turbo gebruikt werd in plaats van Alcons was uiteindelijk veel handiger, om veel diverse redenen. Maar daar moeten we verder niet zoveel achterzoeken, t was meer handiger dan wat anders.

                              Ze hadden trouwens best wel ff mogen strooien, in scheveningen.
                              Knappe zaak, crazy piano's...Met een heel handig geluidssysteem...Goed uitgeknobbeld...
                              Last edited by Gast1401081; 30-12-05, 09:03.

                              Comment

                              Working...