LEM Poseidon Vs. Axys Arena

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

    LEM Poseidon Vs. Axys Arena

    dag allemaal,

    ik was erg benieuwd of er mensen zijn die met deze systemen hebben gewerkt.

    aangezien de LEM poseidon als 2 druppels water lijkt en ook qua afmetingen op de Axys Arena set, wil ik wel een s weten of de LEM dezelfde kwaliteiten heeft als Axys.

    ik heb al op vroege leeftijd met de Arenaset mogen werken en wat is dat een groffe set! (ff als 17 jarige een nwjr feest mee gedraait in clubhuisje whahaha) een echt heel gemeen geluid kwam daar toen uit.

    heb me laten vertellen dat er TAD drivers en beyma drivers bij Axys wordt gebruikt, ook t geval bij lem?

    heb zeker de zoekfunctie tot me genomen maar ben niet soortgelijks tegengekomen. ik hoef btw geen discussie over passief/actief systeem want daar ben ik helemaal niet in geintresseerd

    gr jans
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

    #2
    citaat:aangezien de LEM poseidon als 2 druppels water lijkt en ook qua afmetingen op de Axys Arena set, wil ik wel een s weten of de LEM dezelfde kwaliteiten heeft als Axys.
    Ik ben als lichtman benieuwd wat de audio mensen op deze vraag antwoorden..

    @Jans: Rare druppels gebruik jij.. Axys heeft standaard blauw als kleur voor Arena. Poseidon standaard zwart. Ook zijn de toppen van een Arena set zo'n 40cm langer als de toppen van Poseidon.

    Persoonlijk vind ik dat je deze twee sets niet met elkaar kan vergelijken. Niet qua prijs en niet qua klank. Axys Arena is naar mijn mening toch een systeem wat breder inzetbaar is (klassiek, rock&roll,dance,etc) dan het Poseidon systeem van Lem. En als wat het over de klank gaan hebben. Dan loopt Axys toch ook wel voorop. Het klinkt veel verfijnder dan Poseidon. Ik vind Poseidon wat 'agressief' klinken.
    Het gewicht van de kasten hebben beiden systemen niet mee.. Maar dat is iets wat ik bij Arena voor lief neem.


    gr


    Bart
    <center>-------------------</center>

    Comment

    • j@ns
      • Apr 2005
      • 93

      #3
      hoi bart,

      mss dat je t niet weet maar de Arena heeft een broertje die enkel mid heeft en zeker er wel op lijkt. ik wil de discussie niet aan of de 2 sets op elkaar lijken want dat is niet mijn vraag. ik heb nl alleen maar ervaring met het Arena systeem en wil wel eens weten wat de LEM presteert omdat ik met LEM GEEN ervaring heb.

      aangezien het om allebei om actieve systemen gaat en en LEM een fractie van Axys kost heb ik dit topic geopend om de ervaringen van beide gebruikers te horen.

      greetz

      J@ns

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Ik heb weleens gehoord dat dit soort systemen van AXYS en LEM van de hand van 1 en dezelfde ontwerper komen, met het verschil dat in de LEM betere componenten gebruikt worden. In hoeverre dit echt zo is en in hoeverre LEM Poseidon beter klinkt dan de AXYS Arena kan ik helaas geen uitspraak doen.
        Ik heb weleens Arena gehoord, maar dat was vreselijke bagger, maar zoals altijd is de technicus in kwestie daar een zeer belangrijke factor in.
        Maar ik hoor graag van een deskundige hoe het nu zit met LEM versus Arena!


        groet, Michel

        Comment

        • Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

          #5
          citaat:Geplaatst door purplehaze

          Ik heb weleens gehoord dat dit soort systemen van AXYS en LEM van de hand van 1 en dezelfde ontwerper komen, met het verschil dat in de LEM betere componenten gebruikt worden. In hoeverre dit echt zo is en in hoeverre LEM Poseidon beter klinkt dan de AXYS Arena kan ik helaas geen uitspraak doen.
          Ik heb weleens Arena gehoord, maar dat was vreselijke bagger, maar zoals altijd is de technicus in kwestie daar een zeer belangrijke factor in.
          Maar ik hoor graag van een deskundige hoe het nu zit met LEM versus Arena!

          Ik heb dat arenasetje ook al een paar keer gehoord en naar mijn bescheiden mening klonk het ook helemaal niet goed. Maar 't was misschien dezelfde technieker :-)


          groet, Michel

          Comment

          • badboyscrew
            • Aug 2000
            • 304

            #6
            Lijkt me stug dat axys en lem van de zelfde ontwerper komen, axys is door meneer Duran uit zaltbommel gemaakt. En lem door een italiaan en geloof nooit dat Duran zijn ontwerpen deelt met Lem.
            groeten alex

            Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

            Comment

            • B-there
              • Oct 2002
              • 272

              #7
              citaat:mss dat je t niet weet maar de Arena heeft een broertje die enkel mid heeft en zeker er wel op lijkt.
              Ja, dat weet ik. Alleen de toppen daarvan zijn anders. De T-2212 toppen is met mid, de T-1122 toppen zijn zonder mid. Subkasten zijn hetzelfde (B-218).

              Een overeenkomst van de Poseidon en de Arena sets is dat de type nummers op elkaar lijken; Poseidon top 212, sub 218. Zie bovenstaande voor Arena.. T-2212 en B-218. Dat vind ik wel raar.
              Toch denk ik ook dat de 2 merken niet van de zelfde ontwerper gebruik gemaakt hebben. Ik Denk eerder dat Lem de vormgeving bij Duran weggehaald heeft..

              gr

              Bart
              <center>-------------------</center>

              Comment

              • joostnieuw
                • Jul 2002
                • 21

                #8
                Het gehele ontwerp van de LEM Poseidon (en nog wel wat meer kassies) kom rechtstreeks uit Zaltbommel kan ik u melden.

                Echter LEM in grote aantallen in China met iets andere componenten.
                Prijs kwaliteitsverhouding is absoluut TOP!

                Comment

                • j@ns
                  • Apr 2005
                  • 93

                  #9
                  hmmmm interressant allemaal, zeker de subs lijken echt zwaar op elkaar...

                  jammer dat er geen gebruikers zijn die van allebei de systemen "geproefd" hebben...

                  lijkt me overigens wel erg sterk dat er bij LEM betere componenten inzitten aangezien axys veel prijziger is.

                  heb vaak zitten nadenken om de LEM eens uit te proberen, iemand nog deze jongens in de verhuur? wil ik wel eens willen beluisteren hahaha

                  gr j@ns

                  Comment

                  • B-there
                    • Oct 2002
                    • 272

                    #10
                    citaat:heb vaak zitten nadenken om de LEM eens uit te proberen, iemand nog deze jongens in de verhuur? wil ik wel eens willen beluisteren hahaha
                    Ik zou zeggen.. zoeken op google he..

                    <center>-------------------</center>

                    Comment

                    • davehouben
                      • Dec 2003
                      • 92

                      #11
                      Nou heb geen ervaring met die LEM set maar de AXYS set heb ik al heel vaak mogen horen... zowel met DJ als met live muziek. Mijn mening: Met DJ klinkt deze set echt wel erg lekker (wel altijd gehoord als 4-punts opstelling), bij live gebruik vindt ik de set gelijk een heel stuk minder klinken. Of het moet als toevallig altijd zo zijn geweest dat de man achter de knoppen z'n week niet zo goed deed. Mah goed, heb de set al in verschillende omstandigheden en verschillende soorten muziek gehoord dus dat lijkt me sterk.
                      Dus voor DJ gebruik zeg ik doen, voor live gebruik mwah neej.. nie mijn favourite.

                      Comment

                      • jgeer
                        • Jan 2003
                        • 27

                        #12
                        Bel of mail even met Heuff in Maarsbergen, deze hebben een Lem Poseidon set staan.

                        Comment

                        Working...