DDX3216 routing van bussen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejongens
    • Aug 2004
    • 29

    DDX3216 routing van bussen

    Na een aantal keer te hebben gespeeld met de behringer ddx3216 stuit ik op een vraag die ik nergens kan terug vinden. Niet in de handleiding, maar ook niet op internet.

    Probleem: Ik wil een mix maken van +/- 20 input kanalen, deze route ik vervolgens naar 8 bussen, alle drums bij drums, vocals bij vocals, etc. (Dus niet naar de main!) Daarna wil ik deze bussen terug laten komen op de main faders.

    De enigste manier waarop dit kan (volgens mij) is de bussen via de "input tab" terug verwijzen aan mijn vrije kanalen. Kanaal 25 t/m 32 dus. Dit is jammer, omdat ik ook graag mijn monitoren, die via de aux 1 t/m 4 lopen de benodigde eq & processing wil meegeven. Die moet ik dus ook al terug halen via de aux/mmr functie in de input tab.

    Vraag concreet: is er een mogelijkheid om de bussen direct door te sturen naar de main mix?
    Of is het mogelijk om de auxen van eq & processing te voorzien, zonder ze terug te halen op de laatste acht faders?

    Voor alle duidelijkheid, ik werk met een Behringer DDX32316 met één adat module met daar aan twee ada8000's.


    Jeroen --> Het beste idee, komt op de wc! <--
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

    #2
    Een kort en duidelijk antwoord op jouw vraag: jou wens is op deze manier niet mogelijk.

    Wat je wél kan doen is: in plaats van met bussen werken, faders van de inputs groeperen. Vb: ch1= Bd,ch2=SD; groepeer die dan met fader 17 tot 22 voor de rest van de inputs van de drums. (zo moet je maar 1 fader bedienen om het hele stel harder of zachter te zetten). Om de drums apart te regelen druk je "isolate" en nadien weer uit. Je moet wel in de setup pagina (tab prefs) de "groups faderpage bound" uitschakelen om te kunnen groeperen over verschillende faderpagina's heen.

    Wat de monitors betreft: zet aux 1 t/m 4 op multi out 1/4 en breng deze terug naar vb ingang 25 tot 28. Rout vervolgens deze ingangen naar 4 bussen ( niet naar de main ) , en tak de moni's af op een ada 8000; zo heb je alle mogelijkheden om eq en processing uit te voeren op de moni's.

    Je hebt dan als ik goed tel nog 2 faders vrij: die kan je gebruiken om te groeperen met 2 effecten, als je het goed uitkijkt kan je dan alle te mixen delen bedienen vanaf 1 faderpagina.

    Ik hoop dat je wat hebt aan m'n uitleg,

    Groetels,
    Pino

    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

    Comment

    • paulheu
      • Oct 2003
      • 156

      #3
      idd.. Mijn 'basis' setup is (voor een van mijn vaste bandjes):

      kanaal 1 in een groep met 17-24, op 17-24 drums
      kanaal 2 in een groep met 25-28, op 25-28 percussie
      kanaal 3 bas
      kanaal 4/5 gitaar
      kanaal 6 in een groep met 19-32, op 19-32 toetsen
      kanaal 7/8 blazers
      kanaal 9-12 vocals
      kanaal 13/14 extern FX return (spdif)
      kanaal 15 in een groep met FX4 send (BYPASS) voor ext FX
      kanaal 16 in een groep met FX1 en FX2 voor 'main' reverb

      Zo heb ik dus de hele band op de eerste faderpagina en kan ik ook de FX sends muten

      Comment

      • clausbart
        • Aug 2009
        • 1

        #4
        Ik lees in de specificaties van de DDX3216 dat er een mogelijkheid bestaat om 8 aux kanalen te gebruiken?

        Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit precies doe?

        Standaard gebruik ik 16 kanalen input en de voorziene 4 aux en fx.

        Comment

        Working...