Nieuwe aankoop equalizer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DavyV.
    • Nov 2005
    • 13

    Nieuwe aankoop equalizer

    Goeiedag.
    Ik sta met een actor dx set en een mackie onyx 1640. Nu ben ik op zoek naar een goeie betaalbare equalizer. Enige voorstellen?
    Thx
  • discover
    • Feb 2005
    • 108

    #2
    wat wil je er aan uitgeven dan kijken we wel eens verder

    Comment

    • DavyV.
      • Nov 2005
      • 13

      #3
      Had iets van een 500euro maximum in gedachte.

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        Voorkeur analoog of digitaal. Schuifjes op een rij of display met enkele knopjes en diverse andere functies en mogelijkheden?

        gr. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • DavyV.
          • Nov 2005
          • 13

          #5
          Liefst analoog met schuifjes op een rij.
          En voor de rest moet er niets anders opzitten, ik weet bv dat behringer enen heeft met nen feedback destroyer in, maar ik koop dat liever apart, ben van mening, hoe meer er in 1 dooske zit, hoe meer er kapot kan gaan.

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            In de goedkopere klasse heeft DBX hele leuke apparaten zonder poespas. Misschien dat dit iets is?
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • DavyV.
              • Nov 2005
              • 13

              #7
              Heb mijn oog laten vallen op de DBX iEQ31, beter niet gedaan, nu ik de prijs weet. De DBX 215 lijkt me ook wel iets. Maar dan nog iets, nen limiter en nen feedback destroyer wat kost dat ongeveer, of liggen de prijzen ook zo ver uiteen?
              Laat ons zeggen dat ik 1000 euro max wil uitgeven, voor alle drie de componenten. Zou ik dan misschien toch beter alles in 1 keer aankopen? In 1 toestel wel te verstaan.

              Comment

              • test12
                • Jan 2003
                • 901

                #8
                De betrouwbaarheid van een apparaat hangt niet zo zeer af van hoeveelheid functies die er in zitten.
                En voor een EQ zou ik persoonlijk zeker niet een 15 bands kiezen.
                Voor jou oorspronkelijke budget 500 Euro heb je b.v. twee stuks DEQ2496, waarin alle door jou aangegeven functies en nog meer inzitten. Wij hebben nu ongeveer een jaar lang 6 stuks ingebruik en met 1 hebben we problemen gehad en deze is recentelijk vervangen door een nieuwe (garantie). Je hebt wel veel mogelijkheden maar geen 2 x 31 schuifjes naast elkaar.
                Wat ik aan wil geven is overweeg nog eens an. of digg.
                Mijn mening is dat een goedkope digg. op lange termijn betrouwbaarder is dan een goedkope an.
                Verder als je maar 1 app. (combi) hoeft te kopen is je budget daarvoor ook evt. groter.

                gr. Herman
                ________________________
                Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                Comment

                • Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

                  #9
                  Hey Hallo,

                  we hebben hier zelf voor de band de DBXen en die zerken perfect, ook de 2x31bands yamaha is aan te raden, n prima ding. Berhinger heb ik hier ook nog in 1 van de tape-rackjes zitten, en is echt niet verkeerd, werkt goed! Tja en feedbackdestroyer, waarvoor? Je hebt de EQ toch????? Tenminste, dat zijn 1 van de dingen waar we de EQ's hier voor gebruiken.....
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                  Comment

                  • test12
                    • Jan 2003
                    • 901

                    #10
                    Voor de feedbackdestroyer alleen hoef je de DEQ2496 niet te kopen, het zijn de andere functies die wel handig kunnen zijn. Zoals Par EQ, DYN EQ, RTA, Auto EQ en de DYN (Compr. / Lim).
                    En aangezien DavyV enkele van deze functies wil gaan aanschaffen lijkt mij de overweging van een combi niet zo verkeerd. Hij heeft dan alles aan boord en kan kijken wat hij gebruikt c.q. nodig heeft.

                    gr. Herman
                    ________________________
                    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                    Comment

                    • neeltje
                      • Apr 2003
                      • 295

                      #11
                      gewone 31-bands eq? Een apex, bss opal, klark square, dbx inderdaad, ... Deze reageren allemaal toch nog net iets toffer en beter dan de behringer, ook al vallen ze minder hard op.
                      "En Go"

                      Comment

                      • Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

                        #12
                        citaat:Geplaatst door neeltje

                        gewone 31-bands eq? Een apex, bss opal, klark square, dbx inderdaad, ... Deze reageren allemaal toch nog net iets toffer en beter dan de behringer, ook al vallen ze minder hard op.
                        Ik zou inderdaad ook voor Apex of Klark gaan, maarrrrr deze zijn natuurlijk duurder. Eventueel een Zeck? Deze klinken ook heel warm en zijn iets goedkoper dan de Apex of Klark.

                        Succes nog!

                        Comment

                        • djjake
                          • Oct 2004
                          • 126

                          #13
                          EQ's van ALTO?

                          Comment

                          • som
                            • Nov 2002
                            • 787

                            #14
                            koop maar direct een goeie,anders krijg je spijtdus met jou budget zou ik voor gebruikt gaan.
                            klark is domweg de beste maar tevens de duurste en gebruikt bijna niet aan te komen
                            apex gaat ook goed en is gebruikt nog wel aan te komen.
                            over ashly hoor ik ook wel goede verhalen.
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                            Comment

                            • Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

                              #15
                              citaat:Geplaatst door djjake

                              EQ's van ALTO?
                              Volgens mij ook niet slecht omdat ik zelf met producten van Alto werk / heb gewerkt en deze bevielen me wel. Heb zelf op het punt gestaan een Alto EQ te kopen, maar door toeval is de keuze toch gevallen op een Zeck en deze klinkt warmer. Ik heb ook een Apex en deze is natuurlijk super.

                              Comment

                              Working...