Verbeteren akoustiek woonkamer (via plafond?)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oude Forum
    • Aug 2000
    • 265

    Verbeteren akoustiek woonkamer (via plafond?)

    Hallo allemaal,

    Via een zoekmachine met als zoeksleutel "akoustisch plafond" kwam ik terecht op dit forum, maar misschien ben ik met mijn vraag hier wel helemaal aan het verkeerde adres. Toch maar even proberen... het gaat om het volgende:

    Wij hebben onlangs een ander, bestaand huis gekocht waar wij eind oktober in zullen trekken. De woonkamer daar heeft heel veel glas (min of meer een serre) en dus weinig gewone muren. Op de vloer ligt een mooie parketvloer die wij in principe willen handhaven. We maken ons echter een beetje zorgen over de akoustiek in de woonkamer: we zijn bang voor een galm-effect doordat alles zo 'hard' is. Natuurlijk zullen we gordijnen ophangen en we overwegen evt. de weinige muren te bekleden met vloerbedekking, maar we orienteren ons ook op andere mogelijkheden.

    Omdat het plafond, evenals de vloer, het enige oppervlak is dat de hele kamer bestrijkt, is er in die hoek misschien iets te doen.

    Daarmee kom ik dus op mijn vraag: bestaan er plafondmaterialen waarmee wij wellicht ons doel (een goede/betere akoustiek in de woonkamer) kunnen bereiken?

    Ik hoop dat iemand hier ons verder kan helpen. Groetjes,

    Marja Ribbers
    Gebruikersprofiel voor de posting uit het oude forum systeem.
Working...