talk back - asl

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quando
    • Feb 2005
    • 16

    talk back - asl

    Ik heb de volgende vraag: hoe kan ik op een goedkope manier met mijn maat praten, als ik bv bij het mengpaneel zit en mijn maat staat op het toneel.
    Het is dan moeilijk om elkaar aanwijzingen te geven dmv de handen.
    Het liefst moet dit draadloos gebeuren
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    je koopt van die walkie talkies(nie de speelgoedprul), kost je 35€ ofzo. vind je wel in de winkel als je even zoekt...

    of je koopt zo een asl systeem, maar dat is dan weer niet draadloos. kost je minstens 1 xlr lijn...

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      of een babbelbox... kost je 2 xlr lijnen, 2x speaker en 2x mic
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        tsja ik vind die 35 euro dingen ook niet echt betrouwbaar (eigen ervaring, eigen mening).
        Ik zou dan voor fatsoenlijk kenwood portofoons kiezen (tk3101 of tk3102) met bijpassende headset die voor jullie het beste uitkomt.


        of anders een asl set zoals al aanbevolen, maar draadloos asl kan ook prima zolang je maat wel het liefst het basisstation bij hem op het podium heeft.


        of via talkback wat eventueel naar een draadloos in-ear setje kan worden gestuurd en dat je maat dan 1 oortje in heeft, maarja dat is 1-way hij zou eventueel kunnen terugpraten naar jou via een microfoon die jij dan in de zaal uit hebt staan, maar wel via je pfl kunt horen.


        maarja het kost allemaal veel geld
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • neeltje
          • Apr 2003
          • 295

          #5
          babbelbox, gsm, walky, intercom, er bestaan systemen genoeg denk ik dan
          "En Go"

          Comment

          • Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

            #6
            Wij gebruiken gewoon portofoontjes, werkt goed, hebben er een los oortje en micje bij, heb je toch je handen allebij vrij, werkt perfect. ASL wordt ook al meteen prijzig......
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

            Comment

            • niesten
              • Aug 2004
              • 115

              #7
              Of wat ook nog kan als het incidenteel is (anders wordt het op den duur wel een duur grapje): GSM op trillen zetten en bellen maar [8D].

              Van ASL heb je overigens ook draadloze sets (maar dan niet voor die 32Euro...)
              Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

              Comment

              • Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

                #8
                citaat:Geplaatst door niesten
                Van ASL heb je overigens ook draadloze sets (maar dan niet voor die 32Euro...)
                Met als enig voordeel dat het full-duplex is....
                Voor de rest wordt je niet echt blij van dat draadloze ASL systeem.
                Kan je beter voor HFT of Drake gaan

                Ik denk dat voor jouw toepassing een setje portofoons goed genoeg is.
                Kenwood kan, maar ICom heeft ook hele mooie setjes met goede headsets.
                Lid van het Front tegen zijlicht

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  kun je niet met een goedkoop huis-telefooncentrale setje. (dect) ter plaatse een betrouwbaar intercom systeempje doen?

                  Die setjes met vier toestellen kosten bij de kwantum 40,-
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Oplossing die wijzelf hiervoor gebruiken is een zg. communicatie-set:

                    Op het podium is er ééntje die zorgt voor communicatie met artiesten (monitoring, line-checkjes, dat soort spul), deze krijgt dan een IEM en een headsetje omgehangen. IEM--> hij heeft dezelfde oortjes en ontvanger als de artiesten, zodat hij precies kan afluisteren wat zij horen, de MON of FOH techneut kan zo tegen hem praten. Headsetje is er alleen om terug te babbelen.

                    Ik denk dat dit al zelfs iets verder gaat dan wat jij zoekt, daarbij zal dit waarschijnlijk ook ruim over jouw budget gaan. Ik zou daarom ook kiezen voor de porto's (evt. mét headsetje), of voor het DECT systeem dat Showband voorstelde (maar dit heb ik toch echt nog nooit in de praktijk gezien).

                    In ieder geval veel succes ermee!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Het zal van je doeleinde afhangen. Voor popconcerten waar toch constant herrie van het podium komt, is een GSM (voor incidenteel werk) of een portofoon voldoende. Voor theatervoorstellingen zou ik toch voor ASL gaan. Kwaliteit van dit merk ligt aanzienlijk hoger dan bij de rest (ook een tijd met portofoons gewerkt, maar bij fluisteren kwam men niet boven de ruis uit). Ook is ASL draadloos te krijgen, maar schrik niet als het prijskaartje nogal groot uitpakt.

                      Comment

                      • ostracized
                        • May 2002
                        • 214

                        #12
                        citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                        Het zal van je doeleinde afhangen. Voor popconcerten waar toch constant herrie van het podium komt, is een GSM (voor incidenteel werk) of een portofoon voldoende.
                        helaas is meestal de herrie zoveel dat je niets door je GSM of porto hoort, en alsnog over moet op een ASL setje(zijn ook wel goedkopere versie's, kan ff niet op de naam komen[)]) met een goede headset met dubbele schelp

                        Gr Otto
                        (...)

                        Comment

                        • som
                          • Nov 2002
                          • 787

                          #13
                          citaat:Geplaatst door ostracized

                          citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                          Het zal van je doeleinde afhangen. Voor popconcerten waar toch constant herrie van het podium komt, is een GSM (voor incidenteel werk) of een portofoon voldoende.
                          [u]helaas is meestal de herrie zoveel dat je niets door je GSM of porto hoort</u>, en alsnog over moet op een ASL setje(zijn ook wel goedkopere versie's, kan ff niet op de naam komen[)]) met een goede headset met dubbele schelp

                          Gr Otto
                          dit ervaar ik meestal ook[V]
                          daar de communicatie toch meestal eenzijdig vanaf foh richting stage is doe ik waar het nodig is gewoon een mick met switch rechtstreeks de monitor tafel in en die blijft de avond los staan via de pfl monitor.
                          werkt bij ons best wel
                          in jou geval zou je hetzelfde via een kanaal kunnen doen.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                          Comment

                          • Pieter Huijgen
                            • Sep 2003
                            • 766

                            #14
                            citaat:Geplaatst door ostracized


                            (zijn ook wel goedkopere versie's, kan ff niet op de naam komen[)]) met een goede headset met dubbele schelp

                            Gr Otto
                            Goedkoper dan ASL? Ik ben het nog niet tegengekomen. Werk zelf met een ASL setje bestaande uit een aantal basisposten en beltpacks: prijs valt op zich mee (50 euro voor een ASL headset die wèl lekker zit in tegenstelling tot die beyerdynamics en ik dacht 200 per beltpackje. De simpelste voeding heb je ook voor iets van 200 euro).

                            ff opgezocht:
                            Je koopt een talkpack bestaande uit 2 BS 15 beltpacks en 1 BS 181 voeding voor 540,-. Tel daar je headsets bij en je zit op 640,-
                            Voor dit geld heb je net aan 2 goede portofoons met echte headsets: dan is de keuze snel gemaakt...
                            Lid van het Front tegen zijlicht

                            Comment

                            • neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

                              #15
                              of effe een ethernet-routertje zetten, en via msn over de laptop communiceren. Gebeurt wel eens bij festivals,...
                              "En Go"

                              Comment

                              Working...