Topaz studiotafel problemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

    Topaz studiotafel problemen

    beste,
    Ik heb een gehuurde Topaz 32/8 studio tafel gebruikt.
    We sloten daar ongeveer 28 gehuurde MXL grootmembraam microfonen aan (voor een koor).
    Die werkten allemaal, maar een paar minuten later niet meer. We hebben alles uitgetest, microfoon per microfoon, kabel per kabel.
    Zolang we maar enkele microfonen gebruiken, geen probleem, maar vanaf 10 grootmembramen, vielen ze regelmatig uit.

    Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
  • Aart Rietveld
    • Aug 2004
    • 190

    #2
    Overbelasting van de fantoomvoeding of een defect hierin ?

    Aangezien 10 mic's met fantoom op een tafel die het drievoudige aankan niet al te veel is ga ik er vanuit dat de voeding defect is.

    Maar als de mic's veel meer stroom trekken dan ooit de bedoeling was bij het ontwerp van de tafel zou overbelasting ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Kijk eens in de documentatie van de mic's hoeveel stroom ze trekken en controleer hoeveel stroom de mixer via de fantoom kan leveren.

    Comment

    • berolios
      • Sep 2005
      • 1538

      #3
      In eerste instantie zou ik aan hetzelfde denken als Aart... dit zou écht niet moeten kunnen hoor...

      Heeft deze tafel phantom per kanaal of alleen totaal aan/uit ?


      p.s. Als je iets huurt en het begint gek te doen, zou ik als ik jou was in ieder geval even naar de leverancier bellen (zowel van de tafels als van de micro's, hoewel het probleem waarschijnlijk bij de tafel ligt). Als het niet binnen acceptabele termijn aan het werken komt, moet hij je maar gewoon een andere tafel geven.


      Veel sterkte in ieder geval !
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

      Comment

      • giserke
        • Nov 2003
        • 456

        #4
        De fantoom is per kanaal te besturen. Ik weet dat het een top tafel is. Ik heb persoonlijk een Soundcraft Ghost 24/8, en heb nog nooit dit probleem gehad.
        Een groot membtraam trekt 48V maar bijna niks van stroom. Daar kan het dus niet aan liggen. Topaz is een goed merk (denk ik toch) en aangezien het 8 subs heeft is het een studio tafel. Dus de normaalste zaak van de wereld dat hiermee condensator microfonen worden aangestuurd.

        Ik zal het dus eerder moeten zoeken in een breuk van de fantoom voeding?

        Comment

        • berolios
          • Sep 2005
          • 1538

          #5

          Nou kerel, ik denk dat je echt wel weet wat je doet en dat je alles proper aangesloten hebt...

          Ga gewoon terug naar je leverancier, die moet dit voor je (kunnen) oplossen en je anders gewoon een andere tafel geven.
          Als ik jou was zou ik niet zélf gaan schroeven en meten, dan loop je dadelijk nog de kans dat de leverancier van de tafel jóu aansprakelijk stelt voor de gebreken !!

          Morgenvroeg direct bellen is mijn advies !
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

          Comment

          • Nielsken
            • Oct 2005
            • 76

            #6
            Zou het een kortsluiting kunnen zijn in een van de kanalen die mss de rest gaat verstoren?
            Als je zegt dat je alle kanelen, micro's en micro kabel hebt gecontroleerd dan is dit een slecht antwoord

            Comment

            • test12
              • Jan 2003
              • 901

              #7
              citaat:Geplaatst door Nielsken

              Zou het een kortsluiting kunnen zijn in een van de kanalen die mss de rest gaat verstoren?
              Als je zegt dat je alle kanelen, micro's en micro kabel hebt gecontroleerd dan is dit een slecht antwoord
              Nee alle channels gaan via weerstanden gescheiden uit, als bovenstaande waar zou zijn, zou dat een ontwerp blunder van de eerste orde zijn.

              gr. Herman
              ________________________
              Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

              Comment

              • Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

                #8
                citaat:Een groot membtraam trekt 48V maar bijna niks van stroom. Daar kan het dus niet aan liggen. Topaz is een goed merk (denk ik toch) en aangezien het 8 subs heeft is het een studio tafel. Dus de normaalste zaak van de wereld dat hiermee condensator microfonen worden aangestuurd.
                Ik lees hier erg veel denk.. denk.... denk......
                1- heb je de spec van de mic bestudeert? een microfoon kan flink trekken aan de phantom voeding, een aantal als dit kan voor problemen zorgen.
                2- Topaz is een type en komt van Soundtracs
                3- Alle grote PA, broadcast en theater tafels hebben 8 sub groepen. Jou bewering dat het dan een studio tafel is slaat dus op ....

                Comment

                • Nielsken
                  • Oct 2005
                  • 76

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Mathijs

                  Ik lees hier erg veel denk.. denk.... denk......
                  Zo kan je wat brainstormen naar de mogelijke fouten En ze kunnen je dan verbeteren waar je veel van kan bijleren hé Mathijs.

                  Comment

                  Working...