Beste keus Prijs/Kwaliteit 32 kanaals mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morpheus
    • Nov 2005
    • 6

    Beste keus Prijs/Kwaliteit 32 kanaals mixer

    Hoi ondanks dat ik weet dat hier al eerder een gesprek over is geweest wil ik het graag hier nog even over hebben, omdat het voor mij nog niet helemaal duidelijk is.

    Ik ben op zoek naar een mengtafel met min 24 mic lijnen en voor een max prijs van rond de 1300 euro zodat ik nog 300 euro over hou voor mijn nieuwe versterker. Ik heb reeds gekeken naar de Yamaha MG32 en de Behringer DDX 3216. Digitaal lijkt mij niet de juiste oplossing voor mij dus zoek ik eigenlijk een analoge tafel die goed overzichtelijk is en redelijke prestaties levert. Wie kan mij hier bij helpen ?? Is de Yamaha zo slecht als dat sommige zeggen ????
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

    #2
    ik denk dat je met 1300 euro best een goeie tweedehandstafel zoekt ipv goedkope monsters...
    zoals dit:
    mackie 32/8

    of deze tascam M2600:

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      ik wil maar een ding zeggen: er gaan je een hoop mensen behringer aanbevelen. doe dit niet!

      tweedehand soundtracs/soundcraft/DDA moet voor dat geld zeker te vinden zijn.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • walter
        • Feb 2005
        • 34

        #4
        Of ga eens zien voor mackie of allen & heath.
        zeker beter dan behringer hoor

        Comment

        • eddie
          • Nov 2004
          • 169

          #5
          Hallo, niet alles is zoals het lijkt, ooit had ik ook een Allen en heath
          mengtafel, 24 kanaals, nieuw gekocht, zeer regelmatig soldure problemen
          mee gehad en bij het openmaken vastgesteld dat die tafel niet eens
          geballanseerd was uitgevoerd, ik werk nu al enkele jaren met een beghr
          nooit problemen mee gehad, en hij heeft mogelijkheden die ik bij een
          andere tafel niet kan betalen, ik moet inderdaad toegeven dat de prijzen
          van die apparatuur nu ernstig gedaald is, maar niet alle beghr. materiaal is slecht, vergeet niet dat die vroeger alleen studio mat.
          ontwikkelden
          groeten eddie

          Comment

          • berolios
            • Sep 2005
            • 1538

            #6
            @Eddie:
            Het probleem bij Behringer zijn niet het aantal mogelijkheden dat de spulletjes hebben (aantal knopjes zeg maar), maar hoe goed die knopjes hun werk doen --> hoe het dus klinkt.


            @ Morpheus:
            Ik zou inderdaad eens kijken naar een 2e hands tafeltje van Soundcraft of een ander A-merk (meest ideale zou Midas Venice 320 zijn, maar ik vrees dat dat nét buiten jouw budget gaat vallen). De kleinere Soundcraft tafeltjes zijn goed te gebruiken en zijn vaak voor niet veel geld uit te halen (heb laatst een Ghost24 voor € 1.750,- van eigenaar zien wisselen en die tafel klinkt echt goed hoor !!(vooral de EQ))

            Denk je trouwens wel aan je outbaord (effecten, c/l's en dergelijke)? In de meeste digitale tafeltjes zitten deze ingebouwd, bij een analoge tafel moet je die er natuurlijk wel bijkopen. Ik neem aan dat je hier aan gedacht hebt, maar ik zeg het toch nog maar een keertje.

            Veel succes in ieder geval!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

            Comment

            • vegapower
              • Nov 2004
              • 355

              #7
              kheb een mitec performer 32...
              deze draaien rond de 800 a 1000euro 2de hands... wel effecten bykopen zoals gezegd is... maar ik ben er zeer content van... 24mono + 4 sterio

              Comment

              • djjake
                • Oct 2004
                • 126

                #8
                @ Beroliosen anderen)

                Hoe iets klinkt is ook altijd zeer relatief hé hier op dit forum. Je kan een degelijke tafel kopen stijl Midas, A&H, Soundcraft, ... maar je kan slechte kwalitatieve micro's gebruiken, een zwak en pover luidspreker systeem, ...
                Slechte klank is van zoveel dingen afhankelijk en niet alleen maar van een tafel.
                Het is een beetje te zien wat Morpheus er moet mee kunnen doen ook. Hier werd niet over gesproken dacht ik.
                Is het nu voor éénzelfde bandje wekelijks te begeleiden, dan vraag ik mij af of een Behringer (DDX3216 met extra opties en kaarten) niets voor je zou zijn.
                En tweedehands is daarom niet steeds beter dan een nieuwe tafel. Denk maar aan slechte (ruis)faders, ...

                Comment

                • Henk de geluidsman
                  • Jun 2005
                  • 75

                  #9
                  Er word gezegd dat er 1300 euro beschikbaar is, komt er een link naar een Mackie tafel van 2000 euro ff rekenen dat scheelt nogal,

                  Ga eens op zoek naar een Mackie SR24.4 of 32.4 dat zijn degelijke tafels die lekker klinken en goed in elkaar zitten.
                  nvt

                  Comment

                  • Morpheus
                    • Nov 2005
                    • 6

                    #10
                    Jongens allemaal bedankt voor jullie reactie. Maar ter duidelijkheid het budget is 1300 euro max. Hiervoor kan ik dus beter voor een 2de hands A&H of Midas of Sounscraft gaan dan voor een Behringer DDX 3216 ?? De Behringer valt dus wel tegen ?? ik heb trouwens echt wel 24 mic lijnen nodig. Vinden jullie dan misschien de A&H Pa28 iets ?? Heeft iemand daar ervaringen mee ? Is deze beter qua pre-amps en sound dan een Yamaha MG32/14 FX of een Behringer DDX3216 ??? En zoja waar is hij mee te vergelijken ???

                    Nog bedankt Morpheus

                    Its the Sound that devines us !!

                    Comment

                    • Morpheus
                      • Nov 2005
                      • 6

                      #11
                      Trouwens ik heb nu een Soundcraft Spirit Powerstation 12 kanaals die dus tevens mijn zallversterking doet. Ik wil dus niet qua geluidskwaliteit erop achteruit gaan misschien dat jullie nu iets meer info hebben waar jullie ook wat mee kunnen !!! Alvast bednakt Groeten Morpheus

                      Comment

                      • djjake
                        • Oct 2004
                        • 126

                        #12
                        @ Morpheus:

                        Waaruit maak jij op dat de Behringer tafel tegen valt?? Ik meen dat hier nergens te lezen. Gebruik anders maar is de zoekfunctie hieromtrent. Uiteindelijk weten we nog altijd niet voor welke doeleinde je een tafel nodig hebt. Live PA, Recording, bandjes, ...???

                        En zoals reeds gezegd alles hieromtrent is relatief. Je kan een mooie super tafel hebben staan van een schitterend merk maar dan echt budget micro's erop gebruiken. Is dit dan de oplossing om alleen maar te 'showen' met de mengtafel??

                        Comment

                        • berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

                          #13
                          Ja, maar hij geeft aan dat hij vanuit een Spirit-tafeltje niet naar mindere kwaliteit wil...

                          Ik zou inderdaad een 2e hands tafeltje kopen van een wat beter merk, zelf heb ik geen ervaring met de tafeltjes die jij noemt, maar andere mensen hier vast en zeker wel. Dat met ruisende faders en dergelijke valt heel erg mee hoor, je moet gewoon opletten wat je koopt. Als het allemaal goed in orde is als jij het aanschaft en je gaat er een beetje zuining mee om, dan kun je daar héél lang plezier van hebben! Daarbij is het zo dat wanneer je een nieuw gekocht budget-tafeltje na een jaar gebruik gaat vergelijken met een goed 2e hands tafeltje van pakweg 4 jaar oud, dan denk ik dat het budget tafeltje meer gebreken zal vertonen als het '2e handsje'.

                          Wat djjake aanhaalt met het gebruik van inferieure micro's en dergelijke klopt natuurlijk wel (je geluid is zo sterk als de zwakste schakel in de keten), maar ik ga er eigenlijk vanuit dat je je hiervan wel bewust bent. Daarbij denk ik ook dat het makkelijker is langzaam jouw micro-collectie op pijl te brengen (door om de zoveel tijd een goede micro erbij te kopen), dan over een paar jaar wéér een nieuwe tafel te moeten gaan kopen, omdat die de kwaliteit van de set omlaag haalt.

                          Ik zou dus nogmaals voor de kwaliteit gaan en kijken voor een goede 2e hands Soundcraft of zo.

                          Hoe zit het nu trouwens met jouw outboard? Ik neem aan dat je begrijpt dat deze bij een analoge tafel niet on-board zit zoals bij de meeste digitale?

                          Veel succes ermee, probeer gewoon eens wat tafeltjes uit en kijk goed rond op internet !!
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                          Comment

                          • arie
                            • Feb 2003
                            • 550

                            #14
                            citaat:Geplaatst door djjake

                            @ Morpheus:

                            Waaruit maak jij op dat de Behringer tafel tegen valt?? Ik meen dat hier nergens te lezen. Gebruik anders maar is de zoekfunctie hieromtrent. Uiteindelijk weten we nog altijd niet voor welke doeleinde je een tafel nodig hebt. Live PA, Recording, bandjes, ...???

                            En zoals reeds gezegd alles hieromtrent is relatief. Je kan een mooie super tafel hebben staan van een schitterend merk maar dan echt budget micro's erop gebruiken. Is dit dan de oplossing om alleen maar te 'showen' met de mengtafel??


                            ga gerust nog maar een stapje verder terug, kijk ook goed naar de instrumenten van een eventuele band!Hier begint het allemaal mee, als je een klote drumstel hebt dan moet je echt niet verwachten dat je daar een fatzoenlijk geluid uit krijgt.Groeten Arie

                            Comment

                            • Morpheus
                              • Nov 2005
                              • 6

                              #15
                              Showband zegt : ik wil maar een ding zeggen: er gaan je een hoop mensen behringer aanbevelen. doe dit niet!

                              Berolios zegt : Het probleem bij Behringer zijn niet het aantal mogelijkheden dat de spulletjes hebben (aantal knopjes zeg maar), maar hoe goed die knopjes hun werk doen --> hoe het dus klinkt.

                              Hier leid ik alleen uit dat niet iedereen positief is over de Behringer tafels.

                              Comment

                              Working...